چهار نفر از عناصر موثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از طلبه سنی در زاهدان دستگیر شدند.

زاهدان - مسجد مکی

به گزارش همشهری آنلاین، پس از آنکه ۲۷ خرداد عوامل مسجد مکی یک طلبه اهل سنت را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و شکنجه کردند حالا خبر رسیده است که چهار نفر از عناصر موثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی ، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از این طلبه در زاهدان دستگیر شدند.

این افراد هفته گذشته یک طلبه سنی مذهب به نام یحیی استادی را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و سه روز در زیرزمین مسجد مکی، وابسته به مولوی عبدالحمید زندانی کرده‌اند!

افراد بازداشت شده که از وابستگان به مسجد مکی هستند نقش اصلی در حبس، تهدید، شکنجه روحی و جسمی و اخذ اعتراف اجباری از طلبه مذکور را داشته‌اند. 

بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از افراد بازداشت شده تعاملاتی با شبکه های ماهواره‌ای تروریستی داشته و ضمن ارسال اخبار کذب برای این رسانه ها موجبات نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را فراهم کردند. 

آخرین اقدام این افراد، تصویربرداری از اعترافات اجباری از طلبه محبوس و انتشار خبر ساختگی مسمومیت و ترور عبدالحمید اسماعیل زهی بوده است.

گفتنی است؛ افراد وابسته به مولوی عبدالحمید روز ۲۷ خرداد به بهانه سو قصد به یک طلبۀ اهل‌سنت مظنون شدند و او را به‌صورت غیرقانونی حبس کردند.

براساس بررسی‌ها فرد حبس‌شده توسط عوامل عبدالحمید اهل چابهار است و سابقهٔ حضور در مدرسه دینی را دارد. این فرد گفته که در ۳ روز حبس به‌صورت مکرر بازجویی و شکنجۀ روحی و جسمی شده و عوامل عبدالحمید او را مجبور کرده‌اند که حرف‌های آن‌ها را تکرار کند.

در واکنش به این اتفاق رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان گفته بود: عوامل مسجد مکی باید قصد مسموم‌کردن عبدالحمید توسط فرد بازداشت‌شده را اثبات کنند وگرنه باید پاسخ‌گو باشند.

کد خبر 770063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 111
  • نظرات غیرقابل انتشار: 32
  • ل IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    بنظر من نباید یک طرف گفت از طرف اونا یک نفر بیارید تو رسانه تا حق باطل مشخص شود
  • حبیب US ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    آقای عبدالحمید بنظر شما حضرات عثمان و عمر و ابوبکر لین اسکورت های شما را ببینند شما را تحسین می کنند؟
  • P.r.s.po. IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    باید درست قوه قضایه مو را از ماست بکشد تا هر کس دوتا رو دور خودش می‌بیند دست ب هر کاری بزنید باید دولت باید عوامل این کار رو ب اشد مجازات برسان بس
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    وقتی می گوییم کسانی که پشت ماجرای زن زندگی هستند خود داعشی ها هستند باور نمیکنند .چاقو زدن ها گلو بریدن ها با سنگ و اجر له کردن و لگد و مشت زدن و حالا هم شکنجه به بهانه مثلا مسموم کردن مولوی ...
  • AU ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    آقای مولوی در تمام نماز جمعه ها از اعتراف اجباری ، شکنجه و تهدید بسیار انتقاد میکنند و در مورد حقوق کفار هم سخن میگویند!!!!! شاید همان اشخاصی که چشمهایشان بهتر از تلسکوپ کار میکند به آقای مولوی اطلاعات غلط دادند؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    68 83
    دستور عبدلحمید بوده است،به نظر من باید عبدلحمید جوابگو باشد ... با تریبون مسجد مکی بین مسلمانان تفرقه میاندازد، امیدواریم انشاءالله باطل نابود شود حق نمایان شود با یاری حق
  • رز IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    52 95
    باید هرچه زودتر جلوی این افراد خودسرگرفته شود وگرنه قانون بی ارزش می شود
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    56 99
    زمانی می توانیم،ازفتنه هاگذرکنیم که گوش به فرمان علی زمانمان،مولاومقتدایمان،سیدعلی خامنه ای باشیم،مولا ایی که ساده زیست وشجاع ویاورمظلومان است
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    63 96
    حتی اگر به سیستم قضایی انتقاد داشته باشیم ویا انرا قبول نداشته بباشیم ,در کل به جز ماموران انتظامی و قضایی هیچ احد الناسی اجازه بازداشت هیچ کسی رو ندارد حتی اگر اون فرد مجرم باشد . مجرم باید تحویل قانون گردد. این کار انجام شده در مسجد مکی مصداق ادم ربایی هستش .