اصناف و بازاریان از مهم‌ترین اقشاری بودند که با توجه به ماهیت شغلی‌شان، کارکردهای اقتصادی و اجتماعی پررنگ‌تری داشتند.

چهره های موفق بازار تهران

همشهری آنلاین - بهاره خسروی :بخشی از گفت‌وگوی نششمین نشست «بازار و نقش آن در توسعه و تحولات اجتماعی» تهران درباره چهره‌های موفق بازار بود که در زیر کوتاه به آن اشاره شده است.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا بخوانید

حاج آقا کلام؛ نخستین واردکننده ساعت

از سبزه‌میدان که به سمت بازار تهران می‌روید مغازه ساعت‌سازی حاج آقا کلام واردکننده ساعت در تهران قرار دارد. حاج آقا کلام نخستین واردکننده ساعت به ایران بود و نمایندگی انواع ساعت‌های مارک‌دار را داشت. برای خانواده کلام، ساعت‌سازی‌، فروش و واردات آن حرفه‌ای موروثی است.
 

چهره‌های شاخص بازار پایتخت

پارچه‌فروشی خاندان سادات اخوی

خاندان سادات اخوی از تجار معروف بازار در صنف پارچه هستند. اگر مشتری پر و پا قرص خرید از بازار تهران باشید، حتماً مغازه شلوغ و پر مشتری این خانواده را دیده‌اید که بسیار صبورانه با مشتری ها برخورد می‌کنند. خاندان سادات اخوی در میدان شهدا  حسینیه ۲۴۰ساله‌ای دارند که در مناسب‌های مذهبی به‌ویژه ایام‌ماه محرم و صفر برنامه‌های ویژه‌ای در آن برگزار می‌شود.
 

چهره‌های شاخص بازار پایتخت

واردکننده‌های مس از بلژیک

بازار مسگرها در دل تهران از بازارهای معروف تا زمان پهلوی اول بود. در این بازار ۲ برادر به نام‌های حاج احسان و حسین واردکننده مس از کشور بلژیک به بازار تهران بودند.

چهره‌های شاخص بازار پایتخت


 

برادران عسگر اولادی

برادران عسگراولادی از چهره‌های سرشناس بازار تهران بودند. مرحوم «حبیب‌الله عسگراولادی» زمانی وزیر بازرگانی دولت موقت، مؤسس و عضو حزب موتلفه اسلامی، نمایندگی ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد ۱۵خرداد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. همچنین برادرش مرحوم «اسدالله عسگراولادی » عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران و از برجسته‌ترین بازرگانان ایران بود و تلاش زیادی برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان حوزه خشکبار داشت.

چهره‌های شاخص بازار پایتخت


 

کد خبر 776785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha