داستان زندگی مصطفی دو رو دارد. نخست؛ دوره‌ای که لوطی‌مسلک بود و با دیگر لوطیان و بزن بهادرهای تهران در حوالی میدان اعدام ماجراها داشت. و دوم؛ روزگاری که عشق امام حسین‌(ع) با دل و جانش در آمیخت و شد خادم دستگاه اباعبدالله‌الحسین‌(ع) و مدیر یکی از هیئات بزرگ پاچنار.

محله 2

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: هیئت محبان‌الزهرا (س) قدمتی بیش از ۷۰ سال دارد. اگرچه مرحوم حاج رمضان رضایی، در سال ۱۳۲۷ شمسی این هیئت را در محله پاچنار تهران راه‌اندازی کرد، اما هیئتی‌های پاچنار این هیئت قدیمی را بیش از همه به نام لوطی معروف آن روزگار یعنی «مصطفی دیوونه» می‌شناسند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا بخوانید

مصطفی دادکان همان جوان تنومندی که در مرکز این تصویر دیده می‌شود، اگرچه در جمع لوطی‌های تهران قدیم بود اما  پس از سفر به عتبات عالیات مسیر زندگی‌اش تغییر کرد. او که حالا شیفته امام حسین (ع) شده بود اداره هیأت محبان‌الزهرا (س) را از حاج رمضان تحویل گرفت و شد مدیر یکی از هیئات بنام آن دوران. در این تصویر تاریخی از هیئت محبان الزهرا(س) مصطفی دادکان را در کنار دیگر اعضای هیئت مشاهده می‌کنید. مرحوم شاه‌حسین بهاری اولین مداح هیأت بود و حاج احمد صالح و حاج حسن فرشته‌نژاد نیز از دیگر مداحان بنام این هیئت بودند.

کد خبر 776787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha