بوت‌کمپِ (Boot Camp) آموزشی «تا…کد»؛ دوره فشرده، آنلاین و رایگان آموزشیِ برنامه‌نویسی است که «دیجی‌کالا» در راستای مسئولیت اجتماعی خود با همکاری موسسه آموزشی «کاریار»، برای نوجوانان و جوان‌های استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شهرستان‌های تهران برگزار می‌کند.

عکس

به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا، دیجی‌کالا مدتی است مسئولیت اجتماعی خود را در قالب «دیجی‌کالا مهر» دنبال می‌کند و در بخشی از این مسئولیت، همکاران دیجی‌کالا سعی می‌کنند بخشی از ساعات کاری خود را صرف مشارکت در پروژه‌هایی اجتماعی، آموزشی و محیط‌زیستی کنند. کارهایی چون رنگ‌آمیزی و نوسازی مدارس مناطق محروم، تیمار حیوانات آسیب‌دیده، نظافت مراکز نگهداری از حیوانات آسیب‌دیده، پاک‌سازی فضای سبز شهری و درخت‌کاری و آموزش به کودکان محروم از انتخاب دیجی‌کالایی‌ها برای بهبود حال جامعه ایرانی است؛ دیجی‌کالا این‌بار سراغ طرح بوت‌کمپ آموزشی «تا…کد» رفته‌اند تا هفت‌ماه در کنار علاقه‌مندان به آموزش برنامه‌نویسی در مناطقی که دسترسی به این آموزش ها دشوار است، بروند. ثبت‌نام ورودی این آزمون بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ انجام‌ شده کلاس‌های این دوره از اول خردادماه آغاز شده است و قرار است این دوره آموزشی تا سی‌ام آذرماه ادامه داشته باشد.

جوانان ۱۸ تا ۲۶ ساله شرکت‌کننده در این دوره پس از آزمون تعیین سطح و مصاحبه در یکی از سه حوزه برنامه‌نویسی سمت کاربر (فرانت‌اند)، برنامه‌نویسی سمت سرور (بک‌اند) و تحلیل داده (دیتاساینس)، آموزش می‌بینند تا برای ورود به بازار کار آماده شوند؛ طرح و تلاشی که شاید چراغی در مسیر عدالت آموزشی  باشد.

امیرحسن موسوی، مدیرارشد ارتباطات سازمانی دیجی‌کالا درباره جزئیات بوت‌کمپ «تا…کد» می‌گوید: کسب‌وکارها علاوه بر مسئولیت در قبال سهامداران و ذی‌نفعان خود، در قبال جامعه و منابع آن، مردم و محیط‌زیست مسئولیت جدی دارند و باید بخشی از نفع و سود خود را به جامعه برگردانند؛ مخصوصاً مادامی‌که ابعاد پلتفرم‌ها و شرکت‌ها بزرگ می‌شود و حجم کسب‌وکارشان افزایش می‌یابد؛ در چنین موقعیتی مسئولیت شرکت‌ها در قبال جامعه بزرگ‌تر می‌شود

زهرا عمرانی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه کاریار از همکاری کاریار با دیجی‌کالا در پروژه «تا.. کد» می‌گوید: همکاری کاریار و دیجی‌کالا به پروژه «تا…کد» تبدیل‌شده است؛ کاریار با رویکرد ایجاد فرصت آموزش برابر برای همه کسانی که به هر دلیلی به آموزش باکیفیت دسترسی ندارند، فعالیت می‌کند. کاریار تلاش می‌کند آموزش‌های کیفیِ کاربردی را در اختیار افرادی که نمی‌توانند به آموزش باکیفیت دسترسی داشته باشند،  قرار دهد تا درنهایت بتوانند وارد بازار کار شوند. در پروژه «تا…کد» گروه هدف، جوانان بالای ۱۸ سال است و موفقیت ما زمانی تکمیل می‌شود که این افراد پس ‌از اینکه آموزش می‌بینند، بتوانند وارد بازار کار شوند.

کد خبر 777007

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    عجب ،چرا برای دیجی کالا تبلیغ میکنید؟دیروز خبر بی حجابی زدید امروز تبلیغ ؟جل الخالق
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    بالاخره ی کار قشنگ هم دیدیم.....