سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

رگبار باران - طوفان - وزش باد

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (دوشنبه‌) در بخش‌هایی‌ از آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، سمنان، تهران، البرز، قزوین‌، زنجان، مازندران، مناطقی‌ از مرکز کشور در استان‌های قم‌، مرکزی و اصفهان افزایش‌ ابر، گاهی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

سه‌شنبه‌ این‌ شرایط‌ علاوه بر مناطق‌ ذکرشده در بخش‌هایی‌ از سواحل‌ دریای خزر و ارتفاعات‌ و دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی در استان‌های همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد و شمال فارس‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

بیشینه‌ بارش‌ طی‌ ۲ روز آینده برای ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز در استان‌های سمنان، تهران و مازندران انتظار می‌رود.

چهارشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از غرب‌، ارتفاعات‌ و دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی و ارتفاعات‌ البرز مرکزی و پنجشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ کشور ابرناکی‌، رگبار پراکنده گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود.

لازم به‌ ذکر است‌، طی‌ ۵ روز آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات‌ واقع‌ در هرمزگان، جنوب‌ سیستان و بلوچستان، جنوب‌ کرمان، جنوب‌ و شرق‌ فارس‌ در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ رشد ابرهای همرفتی‌، گاهی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

طی‌ ۵ روز آینده در برخی‌ مناطق‌ شمال شرق‌، شرق‌، بخش‌هایی‌ از مرکز و استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید، در مناطق‌ مستعد خیزش‌ گرد و خاک‌ و کاهش‌ کیفیت‌ هوا رخ‌ خواهد داد.

این‌ شرایط‌ طی‌ روزهای چهارشنبه‌ تا جمعه‌ در شرق‌ کشور تشدید شده و رخداد طوفان گرد و خاک‌ همراه با کاهش‌ کیفیت‌ هوا و کاهش‌ دید افقی‌ در این‌ ناحیه‌ انتظار می‌رود.

همچنین‌ طی‌ ۳ روز آینده در بعضی‌ ساعات‌ سرعت‌ وزش‌ باد در جنوب‌ غرب‌ و نوار مرزی غرب‌ کشور افزایش‌ می‌یابد که‌ خیزش‌ گرد و خاک‌ در برخی‌ از این‌ مناطق‌ دور از انتظار نیست.

امروز و فردا تنگه‌ هرمز، شمال و مرکز خلیج‌ فارس‌ و طی‌ ۵ روز آینده شرق‌ دریای عمان مواج‌ خواهد بود.
 

کد خبر 778483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha