برای آشنایی با اهمیت نان در وعده غذایی مردم تهران قدیم و همچنین فرهنگ مصرف و احترام به نان در سبک زندگی اهالی طهران، دوزادهمین نشست مرکز تهران‌شناسی همشهری با عنوان «نان آن سال‌ها» برگزار می‌شود.

نشست نان

به گزارش همشهری آنلاین: در فرهنگ غذایی ایرانی‌ها نان رکن اصلی و مهم سفره هر خانواده ایرانی محسوب می‌شده و همچنان نیز از جایگاه و حرمت ممتازی برخوردار است.

بر این اساس و برای آشنایی بیشتر با نشیب و فراز زمینه تاریخی-فرهنگی مصرف نان در تهران قدیم و بررسی تاریخچه، وقایع اجتماعی و سیاسی حول و حوش این رکن اساسی سفره تهرانی‌ها، دوزادهمین نشست مرکز تهران‌شناسی همشهری به این موضوع اختصاص یافته است.

در این نشست که با حضور «صبا کار خیران» محقق و نویسنده، «اردشیر آل عوض» محقق فرهنگ عامه و «محمود منیعی» تهران‌پژوه برگزار می‌شود، بررسی ابعاد معنوی نان و تاثیرات اجتماعی آن در تهران قدیم، انواع نان و روش‌های پخت آن در محله‌های تهران قدیم، ترکیبات خاص و غلات متداول در پخت نان، روایت‌هایی درباره قحطی نان در پایتخت و ... مد نظر قرار دارد.  

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز سه‌شنبه ۷ شهریور، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به نشانی :خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به چهارراه پارک‌وی، کوچه شهید قریشی (تورج)، روزنامه همشهری مراجعه کنند.

کد خبر 784092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha