کشف و خنثی‌سازی بزرگترین خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی به عنوان باخت سنگین صهیونست‌ها موجب شد تا صهیونیست‌ها مجدداً مقابل ایران دچار یک شکست راهبردی شوند.

وزارت دفاع

به گزارش همشهری آنلاین، پنجشنبه گذشته بود که سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع اعلام کرد که توانسته طی طرحی پیچیده از خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی وزارت دفاع پیشگیری کند.

به گفته یک مقام مسئول در حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، رژیم صهیونیستی تا چندی قبل مطمئن بود که طرح خرابکاری صنعتی و انتقال قطعات معیوب به صنایع موشکی وزارت دفاع با موفقیت اجرا شده است ولی پس از واردشدن ضربه اخیر به شبکه خرابکاری فوق از عمق شکستی که در جریان این عملیات متحمل شده همچنان در شوک است.

ماجرای خرابکاری صنعتی در وزارت دفاع از کجا آغاز شد؟

ماجرای شروع این خرابکاری به سال ۱۳۹۳ باز می‌گردد که در جریان آن، یک جاسوس (ج.الف) به سه نفر در اروپا و آسیا وصل می‌شود. در آن مقطع یکی از تیم‌های جاسوسی در صنایع دفاعی با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان (عج) ضربه می‌خورد، همه‌ اعضای آن بازداشت شده و اعتراف می‌کنند که دشمن به دنبال اطلاعاتی از کانکتورهاست.

کارشناسان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همه خریدها، ملاقات‌ها و قراردادها را زیر نظر گرفتند و روی سوژه (ج.الف) سوار شدند ولی (ج.الف) و موساد نمی‌دانست که همه طرح ریزی‌هایشان رصد می‌شود. جاسوس تحت نظر در زمان بندی‌های مختلف، افراد مورد نظر دیگری را ملاقات و از بازار قطعات چند کشور اروپایی و آسیایی بازدید کرده بود و با کارخانجات متعدد نیز وارد مذاکره شد. به آن‌ها دستور داده شده تا شرکتی در خارج از کشور تاسیس و به ایران اعلام کنند که این شرکت برای دورزدن تحریم‌هاست و بگوید که قطعات باید از طریق این شرکت از چند کشور تهیه شود تا به اصطلاح تحریم را دور بزند.

چهار سال بعد روی این پروژه کارکردند تا در سال ۹۷، هزاران کانکتور ۳۲ پین و ۱۰ پین جنگی با شیوه‌های مختلف وارد شد که در صنعت هوافضا کارایی بسیاری دارند. این قطعات طوری آلوده شده بودند که در زمان‌بندی‌های مشخص منفجر شده و ارتباط کابل‌ها و مدارهای داخل موشک را قطع کند و در این صورت موشک دچار اختلال شدید می‌شد.

باخت سنگین صهیونیست‌ها چگونه رقم خورد ؟ | تصاویر کانکتورهای معیوب و برد جاسازی شده توسط موساد را ببینید | حربه اسرائیل برای ورود به صنایع موشکی
کانکتورهای معیوب

روایت کشف توطئه صهیونیست‌ها برای خرابکاری در صنایع موشکی صهیونیست‌ها

سردار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع در گفت‌وگویی تلویزیونی جزئیاتی از کشف بزرگترین خرابکاری صنعتی ایران در صنایع موشکی که توسط موساد برنامه‌ریزی و اجرا شده بود را تشریح کرد

جانشین وزیر دفاع گفت: به لطف خداوند و همت بلند جوانان کشورمان هر روز در عرصه دفاعی و تولید قدرت در عرصه محصولات و فناوری‌های جدید دستاوردهای خوبی به دست می‌آوریم.

وی افزود: در این راستا، وابستگی‌ها به حداقل می‌رسد و نوآوری به معنای واقعی خود در حال توسعه است. همچنین، محصولات جدید، بی‌نظیر و اثربخش نیز  تولید می‌شود.

باخت سنگین صهیونیست‌ها چگونه رقم خورد ؟ | تصاویر کانکتورهای معیوب و برد جاسازی شده توسط موساد را ببینید | حربه اسرائیل برای ورود به صنایع موشکی
یک کانکتور در یکی از موشک‌های ساخت ایران

توطئه‌های مختلف صهیونیست‌ها برای ضربه‌زدن به قدرت موشکی ایران

سردار فرحی با اشاره به قدرت و اقتدار ایران در حوزه دفاعی، تصریح کرد: دشمن صهیونیستی به اندازه پیشرفت‌ها و توانایی‌های ما به هر حربه‌ و کاری متوسل می‌شود تا بتواند در صنایع دفاعی ما خرابکاری کند. آن‌ها از همه ابزار مانند پول، افراد نفوذی، وابستگی‌های ما و ابزار تحریم استفاده می‌کنند تا نقاط وابستگی ما را پیدا کرده و از مشکلات ما آگاه شوند.

جانشین وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه صنعت موشکی یک صنعت اقتدارآفرین است که از مؤلفه‌های گسترده تشکیل شده است، افزود: در این صنعت بیش از چند هزار فناوری به‌کار گرفته شده، روابط سیستمی بسیار گسترده‌ای بر آن حاکم است و عملکرد آن باید فوق العاده دقیق باشد هم در عملکرد حرکتی و هم عملکرد نهایی آن.

وی، گفت: ما در خصوص مسائل اساسی موشک‌ها مشکلی نداریم اما درباره برخی مسائل کوچک مانند کانکتور این مشکل وجود دارد. اگر بخواهیم کانکتور را در اندازه یک موشک رتبه‌بندی کنیم، این قطعه رتبه آخر یا جزو آخرین‌ها محسوب می‌شود. کانکتور مانند یک سیستم عصبی و یا سلسله اعصاب موشک است که در همه جای موشک توزیع شده است، کابل‌کشی و اتصالات موجود در موشک همه با کانکتور انجام می‌شود.

باخت سنگین صهیونیست‌ها چگونه رقم خورد ؟ | تصاویر کانکتورهای معیوب و برد جاسازی شده توسط موساد را ببینید | حربه اسرائیل برای ورود به صنایع موشکی
برد الکترونیکی خاص که توسط موساد در کانکتورهای موشکی جاساز شده بود

موساد چگونه می‌خواست موشک‌های ایران را از کار بیاندازد؟

سردار فرحی در تشریح کشف بزرگترین خرابکاری در صنایع موشکی ایران، خاطرنشان کرد: اگر سر این کانکتور یک مدار الکترونیکی انفجاری و غیر قابل شناسایی قرار دهند که در زمان مشخص و تاریخ معلوم که از قبل روی آن برنامه‌ریزی شده تا به طور مثال، دو ماه و ۱۰ روز دیگر منفجر شود. کسی این موضوع را متوجه تا زمان برنامه‌ریزی شده متوجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: کسی این موضوع را متوجه نمی‌شود و تا زمان مدنظر دشمن، موشک‌ها بسته‌بندی، مونتاژ و مرتب شده و همچنین، تست‌های مختلف بر روی آن انجام می‌شود و سپس بسته‌بندی شده و در انبار قرار می‌گیرد. در این راستا، موشک‌های مذکور در کنار شهرهای بزرگ موشکی ما و انبوه موشک‌هایی که برای روز مبادا تامین شده، قرار می‌گیرند و خیال نیرو و دست‌اندرکاران این حوزه راحت است که چنین امکانی در اختیار داریم. غافل از اینکه این کانکتور معیوب در زمان مقرر قرار است منفجر شود که چند پین موجود در کانکتور را از کار بیندازد و یا آن را به همدیگر وصل کنند.

چرا توطئه موساد بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی ایران نامیده شد؟

جانشین وزیر دفاع، نتیجه خرابکاری در کانکتورها توسط دشمن را ایجاد مشکل و مختل‌شدن در بسیاری از موشک‌های راهبردی ایران دانست و تاکید کرد: این اتفاق موجب می‌شد تا تعداد بسیاری از محصولات ما دچار مشکل شده و عملاً در بزنگاه‌های مورد نیاز کاربرد نداشته باشد.

سردار فرحی در تشریح چرایی نامگذاری خرابکاری صهیونیست‌ها علیه صنایع موشکی کشورمان به عنوان بزرگترین خرابکاری صنعتی ایران، افزود: این خرابکاری به قدری بزرگ است که می‌تواند یک قابلیت راهبردی کشور را زیر سوال ببرد.

وی در تشریح سایر جزئیات توطئه صهیونیستی علیه صنایع موشکی ایران، گفت: عوامل پشت پرده این خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی یک آزمایشگاه ایجاد کردند که در آن ابزار انفجاری را تولید می‌کنند یعنی عملاً یک تیم مرکزی وجود دارد که آزمایشگاه دارد هم تولید کننده وسایل انفجاری آن است. البته مسئول اصلی این خرابکاری رژیم صهیونیستی است.

باخت سنگین صهیونیست‌ها چگونه رقم خورد ؟ | تصاویر کانکتورهای معیوب و برد جاسازی شده توسط موساد را ببینید | حربه اسرائیل برای ورود به صنایع موشکی
نمونه کانکتور منفجرشده توسط برد الکترونیکی خاص
 

افزایش حساسیت در حوزه صیانت از صنایع دفاعی پس از کشف توطئه موساد

جانشین وزیر دفاع با اشاره به افزایش لفاظی رژیم صهیونیستی علیه توانمندی دفاعی، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، رژیم صهیونیستی چند وقتی بود که اظهارات بزرگ‌تر از قطع و قواره خود مطرح می‌کرد چون احساس می‌کرد که ابزار اقتدار ما از بین رفته و ما متوجه آن نیستیم.

وی از افزایش اقدامات حفاظتی در صنایع دفاعی خبرداد و افزود: اصلاحات ۱۰۰ درصدی در این حوزه انجام شد و حساسیت‌ها در بحث صیانت بسیار توسعه پیدا کرد. یعنی اگر قبلاً برخی موارد را دو مرتبه چک می‌کردیم اکنون این به چهار مرتبه رسیده است.

سردار فرحی، گفت: اگر این خرابکاری به عنوان یک قطعه کوچک کم ارزش مکانیکی کشف و پیدا نمی‌شد، همه موشک‌های ما از چرخه عملیاتی خارج می‌شدند.

وی با اشاره به واکنش مقامات صهیونیستی درخصوص کشف توطئه علیه صنایع موشکی، افزود: واقعا یک نگرانی بزرگ در دشمن ایجاد شده هم به خاطر تزلزل داخلی خود هم به خاطر اقتدار داخلی ما.

حربه صهیونیست‌ها برای ورود کانکتورهای معیوب به صنعت موشکی

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه شاید هزینه این مدار الکترونیکی انفجاری بیش از ۲۰ برابر یک کانکتور است، خاطرنشان کرد:‌ اگر هزینه یک کانکتور ۱۰ دلار باشد هزینه این مدار الکترونیکی انفجاری ۲۰۰ دلار است اما آن‌ها این کانکتور را با هزینه کمتر از ۱۰ دلار نیز به ما می‌فروختند تا انگیزه تامین از این طریق ایجاد شود.

وی، همچنین از بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز در عرصه دفاعی خبرداد و گفت:‌ ما در حرکت رو به جلوی خود، عرصه‌های جدیدی را فتح می‌کنیم و در این راستا، محصولات و فناوری‌های جدیدی تولید می‌شود و بلافاصله بومی‌سازی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در این فرآیند آغاز می‌شود.

باخت بزرگ راهبردی دشمن با کشف توطئه صنعتی

سردار فرحی، گفت: همکاری وزارت دفاع با شرکت‌های دانش‌بنیان امروز از ۹ هزار شرکت عبور کرده است. البته ما امروز با بیش از ۲ هزار شرکت دانش بنیان همکاری راهبردی داریم. شرکت‌های دانش‌بنیان این قابلیت را دارند تا همه وابستگی‌های ما در عرصه مواد اولیه، قطعه، زیر مجموعه، محصول و فناوری را قطع کنند.

این مقام ارشد دفاعی کشورمان با اشاره به واکنش صهیونیست‌ها نسبت به کشف خرابکاری بزرگی صنعتی آن‌ها در صنایع موشکی، بیان کرد: دشمن احساس می‌کند که یک باخت بزرگ نصیب او شده چرا که به یک‌باره همه استراتژی که برای خود در افق آینده تدوین کرده بود به نقطه اول آن باز می‌گردد.

جانشین وزیر دفاع در پایان، خاطرنشان کرد: افزایش برد موشک‌های ما با فرمان رهبر انقلاب محدود شده است. به همین دلیل، ما در حال ارتقای سایر مولفه‌ها مانند کیفیت، کمیت، رادارگریزی، اثربخشی، دقت و نقطه زنی هستیم.

کد خبر 785774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 29
  • ایرانی وطن پرست IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    22 9
    دمتون گرم.
    • طهماسب IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      5 4
      سلام بنده معلول شدیدسرپرست خانواده هستم تحت نظردکتردربیمارستان فارابی اصفهان بستری ودارومصرف میکنم بنده براثر تصادف بیماردارای4سرعایله درخانه اجاره ای بزندگی اسفبارمان ادامه می‌دهیم هیچ راه درآمدی ندارم ازنظر مالی ومادی خیلی درمضیقه هستیم.شماره شبا 530570130811515055828001 کمکمون کنید تاخانه اي اجاره کنم حتی خرج مخارج وتلویزیون هم نداریم اگرشک شبهه دارین بیایین ازنزدیک تحقيق کنید تابدانیدچه وضع اسفباری داریم شماره کارت5894631531733004ط بخدا دروغ نمیگم زن وبچه ام آواره کرده
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    22 6
    هی بگید تو محصولات دفاعی خود کفا هستیم اما واردات می کنیم .
    • سیدمحمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      10 9
      تهیه این قطعه در مقابل ساخت بقیه قطعات موشک ناچیز است که اگر تاثیر گذار بود بجای هیاهو به پا کردن در باره صنعت موشکی ایران جلوی خرید این قطعه را می کرفتند
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    28 7
    خب چرا از خارج وارد میکنید مگر خودمان نمی توانیم بسازیم
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    18 9
    چقدر می‌ترسند که دست به هرکاری میزنند صهیونیستها
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      9 3
      این چجور خودکفایی در صنعت موشکی هست که قطعات حساس وارد میشه
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    10 8
    رژیم صهیونیستی بابت این خرابکاری در ایران باید تاوان وجریمه سخت وبزرگی را به جمهوری اسلامی ایران بپردازد جمهوری اسلامی ایران باید تمام نقاط کور تاسیسات هسته ای رژیم غاصب صهیونیستی را با موشک های دوربرد اتمی نقطه زن خود مورد هدف قرار دهد و ماشین جنگی این رژیم خبیص را از کار بیندازد تا دیگر در تاسیسات اتمی ایران نفوذ نکند قلم پای جاسوسان رژیم صهیو نیستی را در ایران باید شکست.....
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      4 2
      ببین قطعه ی که 200 دلار قیمت ش یکی بیاد بهت بده 10 دلار بهش شک نمیکنی میکنی ولی طمع باعث میشه حیله مکار رو درک نکنی
  • محمد طاها IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    14 7
    دم وزارت اطلاعات گرم/ اقا یکی جلوی علی انصاریان مالک بانک آینده رو بگیره که یک چهارم تورم در کشور باعثش این اقای به اصطلاح پولدار هستش
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    4 6
    خبربرملاشدن این توطئه هم خوشحال کننده وهم شوک آور و ودر ضمن نگران کننده بود از این نظر که رژیم صهیونیستی چنین اقداماتی را باز هم تکرار میکند.با جاسوسان داخلی باید بدون هیچگونه فوت وقتی به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    12 7
    درود بر حافظان هوشیار وزارت دفاع که سرآمد و هوشیارند
  • Mohammad IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    4 6
    بابا دمتون گرم واقعا ... ... ... ...
  • مهدی فتاحی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    7 5
    باسلام برادران عزیز شما بایددقت کنید که مبداخریدکجاست بعدش کارشناس خریدچقدروارده بعدش افرادرابایددرحوزه موشکی ارتقا اطلاعاتی داد بعدش خوب میشه بومی سازی کردکما اینکه بارها کردیم خصوصادرجنگ بعدش من یادم میاددرزمان جنگ موشک نداشتیم اقلا برای بازدارندگی ندادندازحافظ اسدچندتا گرفتیم خوب چراصداوسیما این حقایق رانمایان نمیکند چراازقبل ازانقلاب نمیگن ما روستاهایمان پرازشپش بودجاده نبود آب برق نبود وهزاربدبختی دیگه ...افسوس که خیلی ظلم به سپاه وسربازهای گمنام شدخیلی هاهنوزیامستاجرندیاخانه پدری هستندنه تفریحی نه لذتی افسوس
    • محمد IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      7 2
      مقایسه نادرست است درست اقدامات خوبی در راه و اموزش روستایی شده اما یادمان نرخ در سال ۱۳۰۲ کل ایران روستا بود ن دولتی ن وزارتخانه ای ن دانشگاهی ن درمانگاهی ن اسفالت ن راه شوسه درست حسابی ن صنعتی و ن..... کل ایران روستا بود شهرداری وجود نداشت ک بخاد شهرو اباد کنه و مهم‌ن گفتی بود ک بفروشیم خرج‌کنیم منکر اقدامات انجام شده نیستیم اما شما هم‌منکر اقدامات انجام شده ان زمان نباشید وزارتخانه ای نبود ک اموزش دهد مدرسه ای نبود ک دانشگاهی باشد از سال ۱۳۰۲ تازه شروع ساخت ایران بود از صفر همه حکومت ها معایبی دارند ولی اینکه ما بگیم همه بد بودند و‌ الان‌خوبه هم اصلا درست نیست
  • محمودزاده IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    4 3
    درود بر شرف شما باد اما ایکاش جمهوری اسلامی هم در قضایای خانم امینی هم به همین هوشمندی برخورد می کرد و این امر را سرلوحه کار خود قرار می داد که هرگاه دمکرات ها در آمریکا روی کار آمدن این مملکت آبستن حوادث تلخ سیاسی بوده است و با توجه به اینکه در زمان کلینتون دمکرات این سناریو در تونس به نحوه احسن اجرا شد و با آتش زدن یک جوانی که ماموران سد معبر به او گیر داده بودن منجر به سقوط بن علی شد را در نظر داشته و توطئه ای که آمریکا بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای در این مملکت به نحو احسن ان هم به وسیله عناصر داخلی که خودشان هم نمی دانستن دچار بازی کثیف سیاسی حزب دمکرات آمریکا شدند را به نحو دیگری هدایت و راهنمایی می کردن
  • محمودزاده IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    3 4
    درود بر شرف شما باد اما ایکاش جمهوری اسلامی ... .... ... ... ... این امر را سرلوحه کار خود قرار می داد که هرگاه دمکرات ها در آمریکا روی کار آمدن این مملکت آبستن حوادث تلخ سیاسی بوده است ... ... ... ... ... ...
  • محمود IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    1 3
    سلام خداوند متعال یارتان باشد
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    2 2
    معاملات باید با کشور های معتبر و قطعات باید با استاندارد های بین المللی و دارای استاندارد های بین المللی باشد تا کار درست از اب در بیاید. و ایران را تحریم و حرام ننمایند.
  • قدرت طهماسبی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 4
    با یاری خداوند متعال نقشه های مختلف دشمنان رو می شوند و ما قوی تر می شویم و هوشیار تر .الله اکبر
  • ع ا ز CA ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    2 7
    جواب هر گونه خرابکاری را ایران با خرابکاری دوبرابری پاسخ میدهد خیال اسرائیل راحت باشد خیلی سریع جواب خرابکاری خودش را میگیرد دیگر دوران زرنگ بازی اسرائیلیها برای حداقل ایرانیان تمام شده است این را خودشان هم خیلی خوب میدانند
  • جلال IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    3 1
    سلام از کجا معلوم که موارد دیگری وجود نداشته باشد ؟؟؟ بایست بصورت رندوم موشک‌ها را بصورت جز به جز بازبینی کرد .
  • رضا حیدری IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    2 4
    امیدوارم تا آخرین نفر خائنین دستگیر و به اشد مجازات محکوم بشن اونم بعد از چندسال انفرادی.من معترض شرایط اداره کشور هستم ولی شخصا استخوان کسی که بخاد موشک های مملکتم و مردم و اموال مملکت منو بهش آسیب بزنه خورد میکنم.فقط از مسئولین خواهش میکنم مرتبطین مطلع از این اتفاق رو اعدام کنه تا درس عبرتی بشه برای سایرینی که با خیانت به کشور قصد سودجویی یا هرچی بکنن.مرگ بر اسرائیل.لعنت به مسئول خائن و کم کار
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    7 3
    ساخت .. تجهیزات. نظامی تمام بومی 😐،این‌. دوتا قطعه ساده
  • مقدم IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    3 2
    کسی که جاسوسی کشورمی کنه به خصوص اینایی که توبدنه نظام هستن بایدسرشون بریدتاخیانت به ولایت رابه گورببرن
  • Amin IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 2
    صهیونیستها جرات حمله که ندارن بزدلها فقطمی تونن ترور کنن و شبیخون بزنن و در برن. خخ
  • علی GB ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 1
    مقصر آن خریداره که جنس بنجول وتاریخ مصرف گذشته خریده باید تنبیه شود تو بازار همچی می فروشن تو خریدار باید جنس خوب بخری خیلی لوازم اتو مبیل هم همین طوره کار نمیده
  • سید IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 2
    سلام واقعا دم بچه های اطلاعات وامنیت گرم،خداقوت خداقوت
  • علی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 2
    خب اگر کانکتور اولویت اخر هست چرا تولید نمیکنین؟ باید چیز ساده ای باشه! خودتون باید صفر تا صد تولید کنین نه اینکه به خارج وابسته باشین.به امید پیشرفت روزافزون صنعت موشکی ایران عزیز
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 2
    خوب این کانکتورها رو هم در داخل بسازید .اصولا صنایع حیاتی و بسیار مهم باید صفر تا صدان درداخل ساخته شود .چیزهای غیر مهم رو از خارج بیارید .ما چاره ای نداریم جز رسیدن به اقتدار کامل
  • GB ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 2
    آخه این چیه که وارد کردید ، یعنی نمیتونه بزنه ایرانه؟؟؟یک کائوچو نسوز داره فقط بقیش کار تراشکاری و سیم لحیم هست و آب بندی
  • فدائی رهبر معظم جهان اسلام امام سید علی خامنه ای IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 3
    بدون شک موساد با داشتن عوامل داخلی توانسته این عملیات را انجام دهد و باید شناسائی کنیم و عنصر خائن و وطنفروش را شدیدا مجازات کنیم .
  • لبیک IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 1
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکا نیروهای مسلح باید هوشیارتر باشند
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    اگراشتباه نکنیم همین اسرائیل بودکه به اصفهان حمله پهپادی کردوبه راحتی هم برگشت. نطنز هم همین اسرائیل بمباران کرد.مگه نه؟