شرکت قطارشهری و شهرداری مشهد درصدد هستند تا در این دوره مدیریت شهری و در راستای تسهیل دررفت وآمد زائران و مجاوران بارگاه رضوی بخش نخست خط 3 قطارشهری مشهد را از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) به بهره برداری برسانند.

مترو

به گزارش همشهری، با بهره برداری از هسته مرکزی خط 3مترو، علاوه بر اینکه خطوط یک و 2 نیز به این خط متصل می شود، مسیرهای اصلی تردد زائران حضرت رضا(ع) همچون راه آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری نیز از طریق سیستم مترویی به حرم مطهر رضوی وصل می شوند. از همین رو مدیران شهری مشهد وعده داده اند فاز نخست خط 3 قطارشهری مشهد را در سال 1403 آماده بهره برداری کنند.

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد علاوه بر اینکه در مهرماه عملیات حفاری بخش غربی خط 3 مترو آغاز می شود، عملیات ریل گذاری و ساخت ایستگاه های هسته مرکزی این خط نیز اجرایی می شود.

کیانوش کیامرز درباره آخرین وضعیت ساخت خط 3 قطارشهری مشهد گفت: «خوشبختانه با پایان عملیات انتقال دستگاه حفاری خط 3مترو از بخش شرقی به بخش غربی، عملیات مونتاژ این دستگاه برای ادامه حرکت حفاری در حال انجام است و با تأمین یک قطعه وارداتی و تکمیل عملیات مونتاژ دستگاه تی بی ام، عملیات حفاری 8.5 کیلومتر بخش غربی خط 3 مترو از میدان امام علی (ع) به سمت امیریه براساس وعده قبلی در مهرماه آغاز می شود.»

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به انجام عملیات های مختلف در جریان ساخت فاز نخست خط 3 مترو مشهد عنوان کرد: «یکی از اهداف این دوره مدیریت شهری بهره برداری از فاز نخست خط 3 به طول 5.5 کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) است. با ساخت و راه اندازی این بخش از خط 3 علاوه بر اینکه خطوط یک و 2 مترو مشهد به خط 3 متصل می شوند، اتصال مبادی ورودی شهر مشهد همچون فرودگاه ، راه آهن و پایانه مسافربری به حرم مطهر رضوی از طریق سیستم مترویی را شاهد خواهیم بود.» او درباره عملیات حفاری خط 4 مترو مشهد نیز گفت: «عملیات حفاری این خط از حدود 10 روز قبل دوباره آغاز شده و اکنون دستگاه حفار حوالی میدان امام حسین(ع)  است.»

کد خبر 785933
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    20 1
    کاش متروی گلبهار راه بندازن