بدعت جدید و خطرناک در تیم ملی که از طارمی شروع شد و به قدوس و سردار رسید.

تیم ملی فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، فهرست جدید تیم ملی برای برگزاری ۲بازی دوستانه مقابل بلغارستان و آنگولا، یک غایب بزرگ دارد؛ سردار آزمون. در روزهایی که مهاجم تیم ملی بزرگ‌ترین انتقال این سالیان فوتبال ایران را رقم زده و راهی رم شده، شاهد غیبت او در فهرست تیم ملی هستیم. این اتفاق همزمان شده با شایعاتی که در مورد بی‌میلی سردار برای همراهی با تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به گوش می‌رسد. همین نکته هم غیبت آزمون را معنادار و بحث‌برانگیز می‌کند.

آیا سردار واقعا مصدوم است؟

ابتدا گفته می‌شد سردار آزمون مصدوم است و به همین دلیل اردوی شهریور را از دست خواهد داد. با این حال گزارش‌های اولیه در مورد آسیب‌دیدگی سردار نشان می‌داد او پیش از آغاز اردوی تیم ملی سلامتی کاملش را به‌دست می‌آورد. کافی است گزارش رسانه‌های آلمانی در نخستین روزهای مصدومیت آزمون را به یاد بیاوریم. آنها اوایل مرداد خبر داده بودند سردار از آغاز سپتامبر در دسترس خواهد بود. از قضا لیست تیم ملی هم دقیقا روز اول سپتامبر اعلام شد. به علاوه آزمون به تازگی تست‌های پزشکی رم را با موفقیت پشت سر گذاشته است. از سوی دیگر در همین بیانیه فدراسیون هم نام آزمون در کنار اسم مصدوم‌ها دیده نمی‌شود و در بندی دیگر اشاره شده این بازیکن با هماهنگی کادرفنی در اردوی شهریور غایب است. بنابراین فرضیه مصدومیت آزمون را باید کاملا مردود بدانیم.

کی هماهنگ کردید؟

بیانیه فدراسیون با محوریت اسامی دعوت‌شده به اردوی تیم ملی، روز دهم شهریور منتشر شده و در بخشی از آن اشاره شده غیبت سردار با هماهنگی کادرفنی است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فدراسیون فوتبال روز پنجم شهریور شایعه غیبت آزمون در جام ملت‌های آسیا را تکذیب کرده بود اما امیر قلعه‌نویی هفتم شهریور در مصاحبه با یک روزنامه ورزشی مدعی شد هیچ اطلاعی از تصمیم سردار ندارد و با او حرف نزده است! در همان روز قلعه‌نویی یک نشست خبری برگزار کرد که بار دیگر در آن شاهد موضع بی‌اطلاعی سرمربی تیم ملی بودیم. حالا پرسش اینجاست که کادرفنی چه زمانی با سردار در این مورد هماهنگ شده و چطور ممکن است امیر، مثلا مکالمه تلفنی‌اش با آزمون را فاش نکرده باشد؟ آیا ما در این داستان شاهد یک پنهان‌کاری مصلحتی هستیم؟ نزدیک به ۱۰روز است شایعه جدایی داوطلبانه آزمون از تیم ملی منتشر شده و این بازیکن هیچ واکنشی به آن نشان نمی‌دهد. حالا هم با این همه ابهام شاهد عدم‌حضور او در اردوی شهریور هستیم. اجازه هست کمی به صداقت بیانیه فدراسیون شک کنیم؟

اپیدمی غیبت داوطلبانه

یک زمان گفته می‌شد بازی برای تیم ملی باید در اولویت محض باشد. گویا اما حالا این موضوع دیگر محلی از اعراب ندارد و شاهد اپیدمی استراحت داوطلبانه و بی‌هزینه ملی‌پوشان هستیم. سنگ بنای این داستان را هم مهدی طارمی با غیبت اختیاری در اردوی تیم ملی گذاشت. او آبان ۹۹و برای بازی دوستانه با بوسنی به میل خودش به ایران نیامد. دراگان اسکوچیچ چیزی نگفت و فدراسیون هم لاپوشانی کرد اما رسانه‌های پرتغالی خبر دادند طارمی به‌دلیل تمرکز بر امور باشگاهی و جا افتادن در ترکیب پورتو چنین تصمیمی گرفته است. فروردین امسال هم سامان قدوس به‌خودش استراحت داد و اکنون بی‌هیچ هزینه‌ای به اردوی شهریور دعوت شده. گویا حالا هم نوبت سردار آزمون است که در این اردو به‌خودش مرخصی بدهد و البته اگر شخصا مایل بود، در اردوهای بعدی کنار تیم ملی باشد!

کد خبر 785957
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • US ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    3 8
    وقتی به امثال طارمی رو بدی که نون ک‌نمک این ملت و نظام رو خوردن دیگه از آزمون چه انتظاری میشه داشت
  • caspian IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 1
    تیمی که همش باند بازیه و بازیکن با پول و پارتی به اون میرسه رییس فدراسیونش ... و.... بهترازاین درنمی آد تا کی حاج صفی باید بازی کنه این باند چند نفره تیم ملی تا کی باید باشه فوتبال فاسد ملی و مسولینش باید تاوان پس بدن
  • سعید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 3
    اقای قلعه نویی اگه اوضاع به همین منوال پیش بره،به زودی شاهد بازیکن سالاری در تیم ملی خواهیم بود.ما حاضریم بجای این بازیکنان پرادعا که با رفتارشون به جایگاه تیم ملی توهین میکنن،بازیکن جوون و با انگیزه بیاد،هرچند تو جام ملتها نتیجه نگیریم
  • وهاب IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 1
    بدون تامین منافع و نیازهای شخصی ، منافع ملی تامین نخواهد شد. اردوی فعلی تیم ملی ، درست مصادف با اولین روزهای حضور سردار در تیم بزرگ رم هست. این حضور ، یک افتخار و فرصت ملی است و تامین شرایط خوب در این حضور برای سردار ، نهایتا هم منافع سردار را تامین می کند و هم منافع ملی را ، با کسب تجربیات بین المللی جدید در این تیم. پس عدم حضور سردار در این اردوی تیم ملی ، منطقی ، فنی و کاملا صحیح و بجاست و در ادامه برای تیم ملی نیز مفید خواهد بود.
  • فرزاد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    3 1
    سردار آزمون دیگر نباید به تیم ملی دعوت شود بازیکنی باید به تیم ملی دعوت شودکه به ایرانی بودنش افتخارکند
  • فرزاد IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 1
    آقای قلعه نوعی لطفا از جوانان باانگیزه درتیم ملی استفاده کنید تمام این پیرپاتالها را خط بزنید .جیبشان پرپول شده دیگر نیازی به بازی درتیم ملی ندارند .گرگدامعتبرشودزخدابی خبر شود.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    اول نظر سردار خودش مهم که آیا این حرف را زده یا نزده یا اینکه قعلنویی نخواسته با باند بازی فوتبال پیشرفت نمیکنه سردار باید باشه حاج صفی و روزبه چشمی باید بره کنار فقط پارتی ،باخت می‌کنی آقای رییس
  • بهروز IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 2
    آخه سردار کجاش بازیکنه متاسفم برای تیم ملی و کادر بی کفایتش