پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعای ترامپ را که گفت وی در دوره ریاست‌جمهوری او پیشنهاد حمله به ایران را داده است، رد کرد.

مارک میلی

به گزارش همشهری آنلاین، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه به وقت محلی آمریکا در مصاحبه‌ای با فرید زکریا مجری شبکه سی.ان.ان ادعاهای ترامپ و رئیس ستاد کارکنان وی مارک میدوز را رد کرد و گفت: به شما اطمینان می‌دهم که حتی یک بار هم پیشنهاد حمله به ایران نداده‌ام.

میلی که اواخر ماه جاری میلادی (ستپامبر) از سمتش بازنشسته می‌شود در ۱۶ ماه پایانی ریاست جمهوری ترامپ ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا را بر عهده گرفت.

وی به چهره‌ای مهم در تحقیقات جک اسمیت بازپرس ویژه پرونده پیگرد ترامپ به دلیل نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده تبدیل شد. ترامپ مدعی شده بود که طرحی درباره حمله به ایران دارد که توسط میلی تدوین شده بود.

وی این اظهارات را در فایلی صوتی در ژوئیه ۲۰۲۱ به نویسندگان کتاب زندگی‌نامه میدوز گفته بود.

میلی گفت: نمی‌دانم آنها درباره چه سندی صحبت می‌کنند. من هرگز آن را ندیده‌ایم و هیچ کسی آنچه را که آنها درباره‌اش حرف می‌زنند به من ارائه نکرده است. بنابراین، نمی‌توانم در این باره اظهارنظر کنم.

وی افزود: اما به شما اطمینان می‌دهم که حمله نظامی به ایران یک اقدام بسیار بسیار جدی است. ما این قابلیت را داریم و طرح‌هایی برای اظهارنظر در مورد آن داریم. این یک مساله غیرمعمول خاصی نیست. اما نمی‌خواهم در مورد جزئیات آن صحبت کنم.

میدوز در کتاب خود با عنوان «رئیسِ رئیس» مدعی شده که میلی در دوره ریاست جمهوری ترامپ بیش از یک بار اصرار کرده بود به ایران حمله کند اما ترامپ آن را نپذیرفت.

میلی گفت که وی درباره چیزی که میدوز نوشته اطلاعی ندارد. وی افزود: با قاطعیت به شما می‌گویم که هرگز به حمله گسترده علیه ایران توصیه نکرده‌ام. به نظر من، انجام این کار مستلزم درجه قابل توجهی از خطر است که با توجه به شرایط شاید بخواهیم آن را بپذیریم یا نپذیریم اما این اتفاق نیافتاد.

میلی اظهار کرد: نمی‌دانم نقل قول‌های میدوز دقیقا چیست اما درباره کاری که خودم انجام داده‌ام می‌توانم به شما اطمینان بدهم و آن این است که من پیشنهاد حمله به ایران ندادم.

کد خبر 788436
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • محمد US ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    46 41
    شاید ما متحمل خسارت شدید شویم اما آنچنان آمریکا را ادب خواهیم کرد که تا ابد در حافظه تاریخ بماند.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      10 8
      مثل انتقام سخت!
  • مهدی همدانی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    44 24
    حمله به ایران جرات می خواهد و آمریکا یا هر کشور دیگری که چنین قصدی داشته باشد باید تاوان سنگینی پرداخت کنند و تاوان بدهد!
    • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      4 5
      دیگه جنگ مثل سال ۵۹ نیست حالا جوری میجنگند که هر لحظه ادم مستاصل شود در روزمره زندگیش
  • GB ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    25 8
    رونسانسی دیگر درتغییر جنگهای نظامی .کلا نیروهای نظاامی کشورها فقط بازدارنده هستند دیگر با جنگ نظامی کشور گشایی صورت نمیگیرد جنگهای امروز به سمت جنگهای الکترونیکی واقتصادی تعغییر یافته واز طریق پروژهای اقتصادی میتوان یک جامعه را به بردگی گرفت بدون اینکه متوجه باشد شرکتهای جدید وعظیمی آرام ارام با حجیم شدن بصورت تار عنکبوت در زندگی هر انسانی نفوذ کرده ودر یافته اند در طول شبانه روز هر فرد چه شخصیتی دارد چقدر درامد دارد اثر انگشت رنگ چشم وخیلی از مسایل خصوصی انسان هارت در اختیار دارند وبا ارزیابی افراد یک جامعه با سازوکارهای اقتصادی آن جوامع رو به خود وابسته میکنند وبه مرور زمان تمام کنترل افراد را در اختیار میگیرند از جمله این ابر شرکتها ابتدا آسپیس ایکس وفیس بوک و اینستاگراو ‌واتساپ ،امازون،علی بابا،شرکتهای قول پیکر شرط بندی ،فیفا وفیلا شرکتهای عظیم تکنولوژی در زمینه هوایی وزمینی خودروسازهای تراز اول ،بازارهای مالی شامل بورس نفت وتکنولوژی که این دانشهای نوین در برحه ای به هم تلاقی میکنند ودر هم اتقام میشوند وهمانند تار عنکبوت انسانهارا در بند خود در می اورند هرچه به اینده مینگرم جهانی تر
    • عبدالقادر IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      4 25
      اوووووف.... عجب تحليل خفني. حاجي در پستو رو ببند. برو بشين تو زيرزمين. چراغ رو هم روشن نكن كه نفهمن اونجايي و به زندگيت نفوذ كنن.
  • کاربر IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    38 29
    حمله به ایران برابر است با مرگ امریکا
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    36 28
    جراتش ندارین .کسی رومیزنین که نتونه ازخودش دفاع کنه
  • هادی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    34 38
    دیگه این تهدیدهای توخالی و پوچ خیلی خز و قدیمی شده. خود آمریکا هم میدونه که ارتش پُفکیش حتی از پس کشور مظلوم افغانستان و عراق برنیومد .بقول رهبری دوران بزن دررو گذشته و یکی بزنن ده تا میخورن.
  • محمدولایی بازنشسته IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    30 29
    یادتان نرفته شلوارهای ... ... ... ... تکاورانتان را:::: منهای گلوبال وعین‌الاسد
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    26 10
    اون ترامپ دلقک حرف زیاد میزد
  • ارغنون IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    27 20
    شیرمردان ایران زمین آماده اند.بیایید ای یانکی های دروغگو. شماها سالهاست با این اراجیف فقط میخواهید به دوستان ضعیف و بیمقدارتان در منطقه ، قدری امید بدهید خوتان هم میدانید که اینکاره نیستید. کوچکترین حمله شما به ایران مساویست با رونمایی ایران از سلاحهای هسته ای اش آنوقت باید بیایید و به التماس بیفتید و تقاضای آتش بس و مذاکره کنید و تعهد و پرداخت خسارت و....... ولی ایران قطعا نخواهد پذیرفت. ما منتظریم بابیصبری
  • ارغنون IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    8 7
    آخه .... بالاسی ... ، مگه من چی نوشتم ... .... .... .... ...؟؟؟؟؟ ... .... ... .... ...؟؟؟؟ .... .... .... ...؟ به کسی توهین کردم ؟ آخه شماها که کلهم .... .... .... .... ... ، ..... .... .... ... یدک میکشید؟ .... .... ....
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    9 2
    .... .... ... ..کجا امریکا باز میخاد حمله کنه ...اگه یه ژنرال تایید کرد که نباید شما .... بگین
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    3 1
    قراره امریکا حمله کنه یا اسراییل ..خدایا با این فقر و تورم و بیکاری چرا جنگ راه میندازین ..ممنون از خبرتون
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    5 2
    چقدر امریکا قدرتمنده...دکتر دانش ورزش کشتی هواپیما قدرت تو همه چی بهترینه .
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    نه بابا .چرا خبر دروع منتشر میکنین
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    5 0
    همین حالا امریکا در حال جنگ با ایران است آن هم بدترین نوع جنگ البه جنگ امریکا با طبقات پایین جامعه است
  • بویراحمد IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    5 8
    حتماهنوزبالرهای غیوربویراحمدمواجه نشدید که همچون غلطی میکنیدمگرایران راهنوزنشناختید ایران مهدشیران و ایران است هر ایرانی یه سردارسلیمانیست ،مگرفرمایشات سرداردلهای مارانشنیده ایدکه فرمودندآغازگرجنگ شماهستیدوپایانش باماست ایرانی رامیترسانید؟ماتمام اقوام محترم ایران عزیزاسلامی متحدوگوش به فرمان رهبریم مگردرجنگ هشت ساله ای که رژیم ملعون بعث برماماتحمیل کردشمانبودید؟شماکه بودیدوتمام تجهیزات جنگی آنهارامهیامیکردیدولی درنهایت بادست خالی که حتی سیم خاردار نداشتیم شکستتان دادیم الان به برکت نظام مقتدر ایران عزیزاسلامی مجهزترین موشک های بالستیک در اختیار داریم،مطمئن باشید هیچ غلطی نمی کنید
  • ارغنون IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    3 9
    شرمنده ام خیلی تند رفتم میدونم.ببخشید با بزرگواری همیشگیتان