با وجود رشد صبح گاهی شاخص بورس در مبادلات امروز دوشنبه ۲۷ شهریور، شاخص کل بورس تهران در نهایت ۲ هزارو ۲۸۹ واحد کاهش یافت. به نظر می رسد نزول آخر وقت شاخص بورس تحت تاثیر افت قیمت دلار اتفاق افتاد. انتظار می رود این موضوع معاملات فردا را هم تحت تاثیر قرار دهد.

ساختمان بورس

به گزارش همشهری، در مبادلات امروز ، سهامداران حقیقی ۲ هزارو ۹۵۴ میلیارد تومان سهام خریدند اما در مقابل حجم فروش سهامداران حقیقی  به ۳ هزارو ۳۶۰ میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در مجموع ۴۰۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج کردند و با خروج این میزان نقدینگی از بورس، نسبت خروج پول حقیقی  به ارزش معاملات خرد به  ۹.۹ درصد رسید که نشان می دهد شتاب خروج پول از بازارسهام در مقایسه با یکشنبه بیشتر شده است.

ارزش کل معاملات خرد نیز امروز با ۱۶۳ میلیارد تومان کاهش به ۴ هزارو ۱۰۲ میلیارد تومان رسید.این نشان می دهد تمایل سهامداران برای خریدسهام کمتر شده است.به نظرمی رسد بخشی از دلایل نزول بورس و کاهش ارزش مبادلات ناشی از افت قیمت دلار بود. در صورت تداوم روند نزولی قیمت دلار در مبادلات فردا، می توان انتظار داشت بازار سهام بار دیگر به این موضوع واکنش منفی نشان دهد.

کد خبر 789420
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    بورس عقب مانده ترین بازار بوده تو این مدت