غرفه گرین در سال ۳۵B، به ارائه و نمایش محصولات متنوعشان پرداخته است. به همین بهانه به گفتوگو با مهدی چلاجور پرداختیم که در ادامه میخوانید.
در ابتدا مهدی چلاجور، قائم مقام شرکت تهویه مطبوع گرین، درباره معنا و مفهوم گرین که به فارسی «سبز» است و اینکه محصولات گرین قرار است کدام نوع از سبزی را داشته باشند، گفت: گرین قرار است مفهوم سبزی را به معنای دوستدار محیط زیست بودن است، منتقل کند. درواقع گاز این نوع دستگاهها میتواند اثرات بسیار مخربی را برای محیطزیست و لایه اوزون به همراه داشته باشد اما گرین، در محصولات خود از گازی استفاده میکند که دوستدار محیطزیست و حتی حافظ محیطزیست است و این امر، ارتباط بین گرین و طبیعت است.
چلاجور درباره تنوع محصولات گرین افزود: تنوع محصولات ما در زمینه دستگاههای سرمایشی بسیار بالاست؛ چون تنوع محصول از برنامهها و اولویتهای اصلی سازمان ماست. همین حالا در غرفه نمایشگاه، برای پنلهای گازی، ۲۷ پنل متفاوت ارائه کردهایم. این محصولات را نیز هر سال بهروزرسانی میکنیم و محصولات جدیدتری به بازار ارائه میدهیم. در خصوص ورود به سایر بازارها نیز این مسئله را مدنظر داریم چون گرین به سمت ورود به سایر بازارها نیز گام برداشته است.
وی ادامه میدهد: ما ماشین لباسشویی و دستگاههای تصفیه هوا را هم به سبد محصولاتمان اضافه کردهایم. در بخشهای تهویه صنعتی، دائما در حال به روزرسانی محصولات هستیم و مدام تغییرات جدیدی را ایجاد میکنیم تا مشتری بتواند به بهترین شکل و بالاترین کیفیت از خدمات و محصولات ما استفاده کند.
این قائم مقام درباره دلیل ورود گرین به بحث لوازم خانگی توضیح میدهد: هر برند، وقتی به حد اشباعی از محصولات میرسد، میتواند به بازارهای دیگر هم ورود پیدا کند؛ مثل فیلیپس میتسوبیشی یا سونی که برندهایی هستند که غیر از بازار اولیه و اصلی خودشان، به بازارهای دیگر هم ورود پیدا کردند. گرین هم همین سیاست را در پیش گرفته و به بازار لوازم خانگی نیز ورود پیدا کرده است. البته که ما وجه اشتراکی با لوازم خانگی داشتیم؛ چراکه کولرگازی هم به نوعی لوازم خانگی محسوب میشود، هم از محصولات تهویه مطبوع است. با احتساب این مورد و با ارتباطاتی که در شبکه پخش گرین داریم، تصمیم گرفتیم به این حوزه وارد شویم.
او درباره سایر محصولات گرین اظهار کرد: لباسشویی یکی از محصولاتی است که ما وارد میکنیم؛ البته واردات لباسشویی زیر ۱۰ کیلوگرم ممنوع است و در ادامه درباره راهاندازی خط تولید خودمان توضیح خواهم داد اما در حال حاضر، لباسشوییهای دوقلو و ۱۲ کیلویی را وارد کردهایم. ۱۲ مدل اسپیکر هم داریم که در نمایشگاه لوازم خانگی از آنها رونمایی خواهیم کرد.
چلاجور در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است خط تولید و تاسیس کارخانه راه اندازی شود عنوان کرد: ما سال۱۳۹۷، زمینی به مساحت ۶ هکتار از وزارت صنعت خریداری کردیم و کار ساخت سوله را شروع کردیم؛ تا این لحظه نیز پنج سوله ساختهایم که در مجموع مساحت آنها ۲۵ هزار متر است و به امید خدا تا آخر امسال پایان مییابد. بهعلاوه خطوط تولید کولرهای گازی، دستگاه چیلر، لباسشویی و پکیج نیز خریداری شده و قرار است کار مونتاژ آنها را از سال ۱۴۰۳ شروع کنیم.
این قائم مقام در پاسخ به این سوال که وقتی مساحت ۶ هکتاری برای یک کارخانه خریداری میشود، یعنی خدمات و ضمانت خوبی دارد که توانسته مخاطب را جذب و تقاضا را افزایش دهد؛ حال خدمات پس از فروش محصولات گرین به چه صورت است؟ توضیح میدهد: بخش خدمات پس از فرو ش ما هر روز در حال گسترش است؛ درواقع اگر ما نتوانیم خدمات خوبی به مخاطب ارائه دهیم، کار دچار اخلال میشود و فروش کاهش پیدا میکند، درنتیجه دیگر نمیتوانیم کار کنیم و دوامی نخواهیم داشت. به همین منظور ما یک بخش خدمات پسازفروش گسترده راهاندازی کردهایم که دو هزار نفر در سراسر کشور مشغول نصب و خدماترسانی درخصوص محصولات گرین هستند. ۴۰ نفر نیروی انسانی زبده نیز در دفتر مرکزی داریم که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشتریان هستند.
وی درباره ضمانت محصولات توضیح داد: ضمانت برای محصولات کمپرسور پنج سال و برای سایر قطعات نیز دو سال ضمانت بیقید و شرط است. حداقل ده سال هم خدمات پس از فروش داریم. بهعلاوه گرین انبار قطعات یدکی گستردهای دارد که مساحت آن بیش از هزار متر مربع بوده و پاسخگوی نیاز مشتریان است.
او در پایان و به عنوان خواسته آخر از مسئولان گفت: در این بین یک درخواست دارم و آن این است که دولت و مسئولان از راهاندازی کارخانه گرین حمایت کنند؛ این تنها خواسته ماست چون دست کم دو هزار نفر قرار است به کارخانه آمده و مشغول به کار شوند، درواقع در بحث کلان، گرین درحال اشتغالزایی است و امیدواریم که در این مسیر، ما را تنها رها نکنند.
نظر شما