دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر گفت: شورای رقابت در مورد منکَر افزایش قیمت خودرو پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته و به تبیین بپردازند و اجازه ندهند چند نفر به‌خاطر منافع شخصی نظام را زیر سوال ببرند.

بازار خودرو

به  گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام طاهری آکردی -دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر - در جلسه معاونان این ستاد، با انتقاد از قیمت‌گذاری‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت، این‌گونه اقدامات را عاملی در ناکارآمد نشان دادن نظام دانست.

وی درباره نتیجه اقدام شورای رقابت، به مسئولان هشدار داد و با بیان این‌که چنین اقداماتی مردم را از نظام دلسرد می‌کند، تصریح کرد: آسیب این گونه کارها کمتر از اقدامات دشمن نیست. چرا باید برای اضافه شدن چند آپشن، قیمت خودرو تا حدود ۵۰ درصد افزایش یابد؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: حتی گزارش‌های متعدد مردمی داشتیم که برخی از خودروها دارای ایرادات اساسی بودند و خودروسازان رفع این ایرادات را به عنوان آپشن مطرح کرده‌اند. کجای دنیا رفع ایراد خودرو که وظیفه خودروساز است، آپشن به حساب می‌آید؟

وی ادامه داد: یک نفر باید جلوی اقدامات خودروسازان و شورای رقابت را بگیرد. مگر قرار نبود که طی یکی دو سال قیمت خودرو استاندارد شود، پس چه شد؟ قیمت استاندارد یعنی این‌که خودروسازان قیمت بازار را کاهش دهند نه این‌که قیمت کارخانه را به‌گونه‌ای افزایش دهند که به اندازه قیمت بازار شود. بعداً هم ادعا کنند که ما دو نرخی بودن خودرو را از بین بردیم.

طاهری آکردی این‌گونه رفتارها را سبب ایجاد نارضایتی عمومی دانست و گفت: شورای رقابت باید مبنای قیمت‌گذاری و افزایش قیمت خودرو را به صورت شفاف برای مردم تبیین کند. دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم می‌گیرد که وضعیت بازار خودرو را سروسامان دهد، ولی شورای رقابت به نحو دیگری رفتار می‌کند. بلند شدن چنین صدای دوگانه‌ای در حاکمیت جایز نیست.

این مقام مسئول با بیان این‌که یکی از انتقادهای اساسی مردم درباره نحوی تحویل خودرو توسط خودروسازان است، یادآور شد: این‌ها در حالی که هنوز به تعهدات چندماه پیش خود درباره تحویل خودرو عمل نکرده‌اند، خودروها را احتکار می‌کنند تا بازار را تشنه کنند و راه را برای افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت باز کنند. صدای مردم را چه کسی باید در بحث خودرو بشنود؟ این‌که ما هم بخواهیم درباره این موضوع سکوت کنیم قطعاً ظلم است. تابه‌حال گزارش‌های متعدد مردمی درباره بحث خودرو به ما رسیده و ما افراد را به خویشتن‌داری دعوت کرده‌ایم، ولی تا کجا باید مردم سکوت کنند؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، قیمت‌گذاری خودروی داخلی بر اساس قیمت خودروی خارجی را ظلم آشکار عنوان و بیان کرد: مگر خودروسازهای داخلی از یارانه دولتی، برق، آب و گاز ارزان‌قیمت و... استفاده نمی‌کنند که شما می‌خواهید بر اساس آن‌ها قیمت‌گذاری کنید؟ کارگر ایرانی درآمد ریالی دارد چرا باید خودرو با قیمت دلاری بخرد؟

طاهری آکردی اقدامات این‌چنینی را عاملی برای زیر سوال رفتن خدمات خوب و امیدبخش دولت برشمرد و تصریح کرد: ما در بحث مسکن، بهداشت و درمان، مالیات و... شاهد تحولات عظیمی هستیم که حقیقتا خبرهای خوبی بوده و در مردم امیدآفرینی می‌کند، ولی افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت تمام این زحمات را زیر سوال می‌برد و مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین می‌کند.

وی یکی از اصول اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را، پیگیری مطالبات مردم بیان کرد و خاطرنشان ساخت: طی روزهای گذشته ما تماس‌های مکرر مردمی داشتیم که درخواست داشتند ستاد امر به معروف در این موضوع وارد شود. شورای رقابت باید در این زمینه پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته باشند و به تبیین بپردازند. اجازه ندهند چند نفر به‌خاطر منافع شخصی نظام را زیر سوال ببرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: با توجه به حجم مطالبات مردمی و نارضایتی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و عدم پاسخگویی شورای رقابت به عنوان متولی قیمت‌گذاری خودرو در کشور، این ستاد پویش مطالبه‌گری از شورای رقابت را به آدرس https://asle۹۰.۲۴on.ir/n/۶ راه‌اندازی کرده تا مردم با ثبت‌نام در آن اعتراض خود را به قیمت‌گذاری غیرشفاف و غیرمنطقی خودرو اعلام کنند.

کد خبر 800284
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    38 1
    واردات رو با تعرفه کم آزاد کنید
    • عباسعلی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      36 0
      تعرفه در جیب چه کسی میرود؟؟معلوم است دولت نیت ارزان کردن ندارد .
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      17 0
      همه چیز دست خودتونه دست آمریکاییها که نیست این بازی رو جمع کنید
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    25 1
    چرا آیین نامه واردات خودرو های نو اجرایی نمیشود مگر وزیر صمت نگفت تعرفه ها را کم میکنیم شاید هم منتظر یک قیمتی بگذارد که هیچ فردی نخرد ....................
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    40 0
    همین هم برکنارش می‌کنند . اینم از دولت انقلابی و مجلس انقلابی که میگفتند.مردم دیگه چه امیدی به اصلاح وضع مردم داشته باشند
  • هموطن IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    35 2
    امربه معروف فقط حجاب است یاگرانی مایحتاج مصرفی روزانه کی باید جلو این گرانیهارا بگیردآب وبرق وگاز مستقیم بادولت است گوشت ومرغ برنج حبوبات وووووووووووووکجاست امربه معروف
  • احمدی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    32 1
    وقتی دولت برای وارد کردن خودرو تعرفه های سنگین و نجومی اعمال می کند چه انتظاری از بقیه میتوان داشت. مگر مردم این کشور زرخیز از بقیه مردم جهان چه کم دارند که باید روزگار را اینگونه با نداری ،تنگدستی، رنج و مرارت سپری کنند ؟ حاصل آنهمه شعار رنگ وارنگ کجا رفت؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    27 1
    افسوس و نا امیدی مستمر
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    27 1
    واقعا چرا باید شعار سال (مهار تورم ورشد تولید) نادیده گرفته شود واقعا باید مسولین شورای رقابت پاسخگو باشند چرا با ایجاد نارضایتی بین مردم باعث شادی دشمنان میشوند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 9
    خدا رو شکر،
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    23 1
    هممون رو بدبخت کردید یک دفعه 40 درصد افرایش قیمت خورد یک دفعه هم دو تا آپشن اضافه شد 60 در صد کشیدن رو قیمتها...
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    17 1
    مثل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان‌کشوری می‌خواهند‌سکوت‌کنند سکوت
  • ر ض IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    20 2
    خدا بیامرزه امواتت که حرف دل مردم را زدی شورای رقابت نیست شورای رفاقت با خون خواران مردمی است قیمت خودرو اگر نصف قیمت شود باز هم گران است
  • نرگس IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    14 3
    سال 1402 سال مهار تورم نام گذاری شد . اما شورای رقابت و وزارت صنعت نشان دادند که سال 1402یعنی سال ترمز بریدن تورم . درامد ما که افزایش پیدا نمیکند وفقط دلار افزایش قیمت می یابد لعنت بر امریکا و دلار باید برای یه ماشین داخلی این همه استرس بکشیم , شورای رقابت هم تند و تیز هر روز در حال تشکیل جلسه برای افزایش قیمت خودرو هست ,
  • حسین IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    15 1
    واردات خودرو بدون تعرفه باید آزاد بشه.... خودرو ساز آدم نمیشه###
  • علی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    19 1
    ای درود بر شرفت. ولی چه فایده کو گوش شنوا؟ همه مسئولین رده بالای نظام از صنعت خودرو سود کلانی به جیب می زنند و جز خدا و امام زمان کسی حریف اینا نیست
  • مجتبی زارع IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    14 1
    خداوکیلی توی یکسال مگه چند بار بار بایستی خودرو رو گرون کرد. هدفتون از این کارا چیه؟؟نارضایتی مردم رو میخاین. چرا جلوی این همه بی عدالتی گرفته نمیشه. تا کجا واقعا. اخه دولت محترم مجلس مردمی سازمان‌های ذیربط چرا جلوی این همه بی عدالتی گرفته نمیشه. چرا این همه تعرفه واردات گرفته میشه. چرا خودروهای بی کیفیت رو اینقدر گرون کردید. دستمزد یه کارگر یا کارمند چقدر باشه ک جوابگوی این همه بی عدالتی رو بده. خواهشا بی تفاوت نباشید نسبت به نظام و مردم.
  • ناشناس IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    20 2
    یکبار برای همیشه این صنعت را تعطیل کنید و با واردات خودرو و پشتیبانی و فروش و از روش صرفه جویی در سوخت مصرفی حقوق همه کارگرا را بدن ... ولی حیف که به هر چیز بگندد نمک بزنن وای به روزی که بگندد نمک!
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    6 1
    سایت اعلامی که باز نمیشه
  • ناشناس IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    14 1
    بزرگواران ازهیچکس انتظارنداشته باشید،بهترین راه برای نجات ازدست خودروهای بنجول نخریدن است وبس،سزای گرانفروشان نخریدن است وبسسسسس فقط یک همت همگانی لازم است.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    11 2
    حتی امر به معروف هم صداش در اومده
  • علی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    13 2
    واقعا حرف دل همه مردم ایران را زده , مسئولین می گویند تولید خودرو زیان می دهد خوب اگر زیان می دهد درب انرا ببندید هم مصرف بنزین پایین میاد هم مردم از دست خودروهای بی کیفیت رها خواهند شد راستی اگر پراید را یک میلیارد کنید راضی می شوید
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    12 4
    فردا دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر را عزل خواهند کرد چون تاکنون کسی نتوانسته به مافیای خودرو این حرف ها را بزند خدا به داد شما برسد
  • جعفری IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    5 5
    آقای آکردی تازه اصل کار امربه معروف اولش همین امربه معروف دستگاههای دولتی است بعدا مردم بهتر است اول خودتان را درست کنید کشور درست میشود،ادامه بدید..خسته نباشید مردم هم رعایت میکنند.
  • محمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    10 4
    ممنون که سخن از حقوق مردم زدید. اما مشکل مملکت از امر به معروف و نهی از منکر گذشته نیاز به شمشیر قدرتمند دارد. تا مافیای اقتصادی را گردن زد.
  • محمدولایی بازنشسته IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    8 1
    دولت ومجلس یک دستند در همسان نکردن حقوق باز نشسته ها وگرانیهای خودرو ومایحتاج ملت منتفع هستند
  • خسرو IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    8 1
    زمانی که از ده تا نظر نه تاشو می‌نویسید غیر قابل انتشار یعنی هر کسی تو این کشور خلاف کند دچار هیچ مشکلی نمیشود
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 9
    دوست نادان به این شخص میگن. قیمت خودرو را کم کنید که خودروساز ورشکست بشه و این آیا هم راضی بشه.
  • مهدی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    5 1
    بابا پدرجان گوشت یخ زده بزریلی اونم توی فروشگاه زنجیره ای شده کیلویی حدود ۴۰۰ هزار تومان(۳۹۷ هزار تومان)
  • بنده خدا IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 0
    بنظرم هر کسی تو هر جایگاهی در مورد تخصص خودش صحبت کنه و بگه این همه پول بیت المال رو که نیگیره خروجی اش چی هست فکر کنم بهتره؟!؟! فکر کنم تهمت زدن گناه بزرگیه مگه نه؟!؟!؟! درخواست تفکر بیشتردارم ازتون مردم؟!؟!؟!
  • سید محمد میرشاهولد IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    5 1
    مگر صدای شما به گوش مسئولین نظام برسه،وگرنه برای شنیدن صدای ما گوش شنوایی وجود نداره..
  • رضا IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    5 0
    ستاد امر به معروف!!!... بحث گرونی خودرو!!!... صحبت بی کیفیتی تولیدات داخلی!!!... چی شده از ... ... ... ... .. دست کشیدید... ... ... ... ... ... .. ... ... ؟؟!!. در هر صورت جای تعجبه !!!؟؟؟...
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    8 0
    توی ایران فقطط‌چادر وحجاب امربه معروف داره ولی احتکار خو‌دروساز وگران فروشی وسود های ملیارد دلار فولاد و سیمان که مملکت وفلج کرده ورانت واختلاس فولاد وزنجانی ها وربا این ها امربه معروف نداره.... ... ... ... ... ... ...
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    4 0
    ببین چکار کردن صدای امر به معروف هم درامد
  • ناشناس IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    6 0
    فعلا که مردم از مسئولین ناامیدند .جوابش را مسئولین در انتخابات خواهند دید...
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    3 0
    یکی از اساسی ترین کار های ستاد امربه معروف پیگیری مطالبات مردم ه اخه.... کدوم پیگیری
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    3 0
    هیچ‌کس‌به‌فکرمردم‌نیست