مجموع نظرات: ۳
پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
۱ نفر

بسیاری از زوج‌های جوان پیش از آنکه زیر یک سقف بروند و زندگی مشترک را آغاز کنند، دوره‌ای را به آشنایی با خلق و خو و افکار یکدیگر اختصاص می‌دهند که اگر به‌درستی طی نشود، آسیب‌های جدی مانند درگیری عاطفی، اضطراب، افسردگی، تصمیم عجولانه برای ازدواج و انتظارات بیش‌ازحد را به همراه دارد.

خانواده

روزنامه همشهری؛  گروه خانواده_ رابعه تیموری :دکتر حامد یزدخواستی معتقد است پیشگیری از این آسیب‌ها سبب می‌شود، جوانان ازدواجی موفق و به دور از شتاب‌زدگی داشته‌باشند.

این مشاور خانواده می‌گوید: «یکی از اشتباهات رایج در دوران آشنایی قبل از ازدواج درگیری و وابستگی عاطفی است.»

او به یکسان نبودن علاقه با وابستگی عاطفی اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: «وابستگی عاطفی یعنی اینکه در این دوران به‌جای اینکه به‌دنبال بررسی معیارهای ازدواج خود و تطابق این معیارها با فرد مورد نظر باشیم، بیشتر در پی ابراز علاقه و یا نگران دوست‌داشتن و دوست داشته‌شدن باشیم.»

یزدخواستی ادامه می‌دهد: «یکی از علت‌های ناموفق بودن پیوند زوجین، توجه‌نکردن به معیارهای انتخاب همسر است. در دوران پیش از ازدواج جوانان باید علاوه بر آنکه از معیارهای طرف مقابل آگاهی می‌یابند، برای معیارهای خود نیز مصداق‌های عینی تعیین کنند. مثلا اگر انتظار دارند همسری مهربان داشته باشند، باید بدانند با چه معیارهایی مهربانی او را محک می‌زنند.»

پیش از ازدواج عاشق نشوید

او توجه به سابقه ارتباطی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی و قضایی فرد مقابل را برای جوانان در آستانه ازدواج ضروری می‌داند و توضیح می‌دهد: «دوران آشنایی پیش از ازدواج فرصت مناسبی است که درباره گذشته فرد اطلاعات مناسبی به‌دست آوریم. مطلع شدن از فعالیت‌های گذشته فرد ویژگی‌های شخصیتی او را نشان می‌دهد و به انتخاب آگاهانه جوانان کمک می‌کند.»

او دوره زمانی ۵تا٦ماهه را برای‌دوران‌آشنایی پیش از ازدواج مناسب می‌داند و معتقد است کوتاهی این دوره سبب می‌شود جوانان فرصت شناخت و کسب اطلاعات مورد نیاز را نداشته باشند و طولانی شدن این دوره خطر ایجاد وابستگی عاطفی، به‌وجود آمدن انتظارات نابجا و کلافگی آنها را افزایش می‌دهد.

کد خبر 801497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    عاقلانه انتخاب کن عاشقانه زندگی کن نه برعکس
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    پیش از ازدواج عاشق نشوید- بعداز ازدواج غایب نشوید
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    چشم عباس آقا