حمیدرضا نعیمی که قرار بود ۵ سال پیش نمایش «فردریک» از آثار امانوئل اشمیت را روی صحنه ببرد، بعد از پایان اجرای دو نمایش آروند دشت آرای به تالار اصلی تئاترشهر می آید.

نعیمی

همشهری آنلاین: حمیدرضا نعیمی سابقه اجرای نمایش هایی چون «فاوست»، «درخشش در ساعت مقرر»، «سقراط»، «شرق دور شرق نزدیک»، «ترور»، «شوایک» و «ریچارد سوم» را در کارنامه کاری خود دارد و این بار به سراغ متنی از امانوئل اشمیت رفته است. 
او قرار بود به همراهی گروه تئاتر «شایا» نمایشنامه «فردریک» با ترجمه شهلا حائری را سال ۹۸ اجرا کند و این نمایش  در آن مقطع زمانی با موافقت مسئولان وقت مجموعه تئاتر شهر، تمرین‌هایش با حضور فرهاد آییش و امیرحسین رستمی و اعضای همیشگی گروه تئاتر «شایا» آغاز و پس از ۷۰ روز تمرین مجوز اجرای نمایش کسب شد.  اما به دلیل شیوع کرونا این نمایش اجرا نرفت و در نهایت بعد از بازبینی و گرفتن مجوزهای اجرا، این نمایش یک ماه بعد در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می شود.
این نمایش قرار است با تغییراتی و البته با بازی خود کارگردان (حمیدرضا نعیمی) و امیر کربلایی زاده به جای فرهاد آئیش و امیرحسین رستمی اجرا شود.
طبق گفته حمیدرضا نعیمی این اجرا در طراحی کارگردانی، بازی‌ها، موسیقی، طراحی لباس، طراحی حرکت و پوستر و همین‌طور در عوامل کارگردانی تغییراتی داشته است و قطعاً نسبت به اجرای پنج سال پیش کامل‌تر و متفاوت‌تر است.
«فردریک» سرگذشت ستاره‌ بازیگری تئاتر بولوار در پاریس و فرانسه‌ قرن نوزدهم است. فردریک لومتر، بازیگری افسانه‌ای است که تمام نقش‌ها و ژانرها را آزموده است. او میلی سیری‌ناپذیر برای بازیگری دارد. از لذاتِ زندگی چیزی نیست که تجربه نکرده باشد اما چند ماهی است که در میان تماشاگران متوجه دو چشمِ میشی‌رنگ می‌شود که در تاریکی فضای سالنِ نمایش همچون چشمانِ گربه می‌درخشند و این سرآغازِ نمایشنامه‌ شورانگیزِ اریک امانوئل اشمیت است. در حال حاضر دو نمایش «پدر» و «آواز عاشقانه دختر دیوانه» توسط طلا معتضدی براساس رمان ریش آبی نوشته آمیلی نوتوم و ترجمه ویدا سامعی در سالن اصلی اجرا می شوند. دو نمایشی که شنیده شده کارگردانش تلاش دارد بعد از تئاترشهر در ایرانشهر هم اجرا بگیرد. در ماه های اخیر مجموعه تئاترشهر به نسبت سال گذشته بیشترین حجم اجراها را داشته، اجراهایی که گاها فروش آنها در این وضعیت تئاتر به یک میلیارد تومان نیز رسیده است.


 

کد خبر 802063
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha