چهل و سه خاخام یهودی در فتوایی اعلام کردند: «بمباران بیمارستان الشفا در غزه در صورتی که دشمن در انجا پنهان شده باشد، جایز است.»

خاخام

به گزارش همشهری آنلاین، آناتولی نوشت: این چهل و سه خاخام یهودی در فتوایی خطاب به نتانیاهو آوردند: «بمباران بیمارستان الشفا در نوار غزه در صورت پنهان شدن عناصری از جنبش حماس در آن جایز است و هیچ مانع دینی و اخلاقی در برابر آن وجود ندارد.»

در پیام این خاخام ها خطاب به نتانیاوهو همچنین آمده است: «ضربه زدن به دشمن در صورت استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر و در صورتی که به امید آسیب نرسیدن به انها پشت سرشان پنهان شده باشند، هیچ گونه ممنوعیت شرعی و اخلاقی ندارد.»

این خاخام ها افزودند: «علی رغم اینکه لازم است از پیش به ساکنان غزه هشدار داده شود، سرزنش متوجه قاتلانی است که پشت سر آنها پنهان می شوند.»

آنها نوشتند: «اگر خون بیگناهی در چنین اقدامی(بمباران بیمارستان) ریخته شود، سرزنش تنها متوجه قاتلان و حامیان آنها است.»

فتوای خاخام های یهودی پس از آن صورت گرفت که سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که «مقر مرکزی جنبش حماس زیر بیمارستان مرکزی شهر غزه قرار دارد که همان بیمارستان الشفا است.»

کد خبر 803686
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    18 15
    نابودی اسرائیل واجب است و هم به نفع منطقه خاورمیانه و جهان است. اسرائیل جنایتکار از سال 1918 تاکنون به همراه آمریکا و غرب 100 درصد فقط عامل اصلی همه مشکلات در سراسر منطقه و جهان بوده است.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    25 13
    بیست‌وششمین روز جنگ غزه؛ ۸۷۹۶ شهید، بیش از 22 هزار مجروح/ در بیست‌وششمین روز جنگ غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به 8796 نفر افزایش یافته است. نابودی اسرائیل واجب است و هم به نفع منطقه خاورمیانه و جهان است. اسرائیل جنایتکار از سال 1918 تاکنون به همراه آمریکا و غرب 100 درصد فقط عامل اصلی همه مشکلات در سراسر منطقه و جهان بوده است.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    32 12
    صهیونیست ها جنایتکار از سال 1918 تاکنون ثابت کردند که بویی انسانیت نبردند
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    16 14
    آمریکایی‌ها جنایتکار آرزوی شکست ملت فلسطین را به گور خواهند برد. صهیونیست‌ها جنایتکار آرزوی شکست ملت فلسطین را به گور خواهند برد.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    12 12
    سکوت در برابر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، دروغگویی مدعیان حقوق بشر را ثابت کرد حمایت از جنایات رژیم اسرائیل در واقع به تجاوزکاران و اشغالگران مشروعیت می‌دهد در حالی که جامعه جهانی همواره به دنبال اعلام شعارهایی از قبیل حقوق بشر و دموکراسی می باشد که معمولا هم دروغ است. ماندگاری و ادامه حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین به این معناست که هر کشوری می‌تواند به اشغال گروه قلدری که صاحب زر و زور و ثروت است، درآید و این موضوع فقط متوجه سرزمین فلسطین نیست و هر کشور دیگری می‌تواند دچار این مسئله شود. حمایت از جنایات رژیم اسرائیل در واقع به تجاوزکاران و اشغالگران مشروعیت می‌دهد در حالی که جامعه جهانی همواره به دنبال اعلام شعارهایی از قبیل حقوق بشر و دموکراسی می باشد که معمولا هم دروغ است. تجاوز و اشغالگری در ذهن ملت‌ها محکوم به فناست
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    6 12
    اسرائیل با حمایت آمریکا و اروپا مرکتب جنایت علیه بشریت شد. رژیم آمریکا انتقام شکست خود را از کودکان و زنان غزه می‌گیرد. رژیم صهیونیستی انتقام شکست خود را از کودکان و زنان غزه می‌گیرد. نمی‌توان در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی کشورهای غربی سکوت کرد. حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا جنایت جنگی است و هم جنایت علیه بشریت بوده است. ارتش اسرائیل مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه شده است و باید دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شود. ارتش آمریکا هم شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در نوار غزه بوده است. آمریکا، اسرائیل، داعش، هر سه برای ما یکی هستند. سازمان ملل همدست آمریکا و اسرائیل در کشتار کودکان غزه است سازمان ملل عملکرد بسیار ضعیفی از آغاز جنگ در غزه داشته و توانایی مقابله با آمریکا در ادامه کشتار را ندارد.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    3 15
    پنتاگون به حضور کماندو‌های آمریکایی در اراضی اشغالی اعتراف کرد
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    2 13
    دست و پا زدن کشورهای غربی و اروپایی به خاطر ترس از نابودی اسرائیل است
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 8
    نه آمریکا و نه ایران حق ندارند دامنه جنگ غزه وفلسطین را به بیرون از غزه وفلسطین بکشانند. میدان جهاد با یهود غاصب فقط جغرافیای غزه وفلسطین است و دشمن همان یهود غاصب در فلسطین است نه پایگاه‌های آمریکا یا پایگاه‌های ایران . هرکس واقعا مرد است وطالب جنگ و مرد جنگ عازم فلسطین و غزه شود. کشاندن جنگ به خارج غزه وفلسطین نیرنگ و حیله و دام و اخلاق منافقین و گروگان گیران و دزدان است‌ و کشاندن مستقیم پای آمریکا به جنگ غزه نیرنگ منافقین و یهود است که اسرائل ،آمریکا را به حمالی و حمایت از خودش مجبور کند واین کاملا به ضرر فلسطین است ، اسرائیل باید مثل اوکراین منزوی بماند تا کم کم در خون شهدای غزه در جهادی طولانی و نفسگیر غرق شود ، جهاد در فلسطین و جهاد با یهود جهاد مقدس است‌ و رعایت قوانین جنگ در جنگ مقدس الزامیست هرچند جریان جبهه دشمن به آن پایبند نباشند. عمر اسرائیل غاصب را خداوند تمام کرده و مردان با ایمان جنگاور چون قاسم سلیمانی ها و حاج همتها و فکوری ها و باقری ها و ستاری ها وحاج محسن رضایی ها را خداوند به جهاد مقدس فرا خوانده است.
  • احمد IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    4 8
    خاخام ...کجای کتاب خدا گفته کودکان و زنان را بمباران کنید
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    ونابود کردن شماها واجب تر وحلال حلاله خدا از رو زمین برداره کثافتای آشغال تف به روتون بیاد.....
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    ان شالله نابودی اسراییل رو ببینیم