به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به مصوبهی هیئت امنایی کردن مدیریت مدارس به عنوان یکی از محورهای تحولآفرینی در آموزش و پرورش که نیمی از آن بررسی شده و نیم دیگر آن نیز در آیندهی نزدیک تصویب میشود، اشاره و بیان کرد: طبق این مصوبه، مدارس دولتی میتوانند از روش هیئت امنایی برای ادارهی خود بهرهگیری کنند که از این طریق، جمعی از متخصصان و افراد توانمند به کمک مدیر مدرسه خواهند آمد و در چارچوب مقررات آموزش و پرورش، به آنها میدان داده میشود که خواست مدارس، تصمیمگیری و زمینههای ارتقای کیفیت آموزش در آن مدارس را فراهم کنند.[اختیارات اعضای هیات امنای مدارس اعلام شد]
مهدی نویدادهم در پاسخ به زمان تصویب قطعی هیئت امنایی شدن مدارس، با بیان این قانون، هیئت امنایی کردن مدارس یکبار در سال 83 تصویب و ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر، حدود 500 تا 600 مدرسه مشمول این قانون هستند و با تجربیات حاصل از این دو سال و ارزشیابیهایی که در این زمینه صورت گرفته است، هم اکنون در حال بازنویسی و اصلاح قانون هستیم تا برای مثال کاستیهای مصوبه قبلی، رفع و یا در صورت نیاز، اختیارات بیشتری برای هیئت امنای مدارس لحاظ شود.
شایان ذکر است، طرح ارزشیابی توصیفی در دورهی ابتدایی و اجرایی شدن آن از امسال در مدارس با ظرفیت، به عنوان یکی دیگر از مصوبات اخیر شورای عالی آموزش و پرورش، تصویب رسیده و از سال تحصیلی آینده، ارزشیابی توصیفی به صورت سراسری و پلکانی از پایهی اول ابتدایی آغاز میشود و طی پنج سال، ارزشیابی توصیفی در تمامی مدارس ابتدایی اجرا خواهد شد و دیگر دانشآموزان برای ارتقا از پایهای به پایه دیگر، دیگر نیازی به نمرهی کمّی نخواهند داشت و با نظر معلم به پایه بالاتر راه پیدا میکنند.