انتخابات انجمن موسیقی خانه تئاتر، فروش ۴ میلیادری دو نمایش در تئاترشهر و دیدار بستگان کلنل محمدتقی پسیان از نمایش کلنل اتفاقاتی است که این هفته در تئاتر خبرساز شد.

كلنل 3

به گزارش همشهری آنلاین، در هفته‌ای در انتهایش هستیم انجمن موسیقی تئاتر انتخاباتش را انجام داد و اعضای اصلی و علی‌البدل آن مشخص شدند. روز ۲۷ ابان هم خبر رسید دو نمایش از یک کارگردان در تئاترشهر در مجموع به فروش بالای ۴ میلیارد تومان دست پیدا کرده‌اند. از طرف دیگر روز گذشته بستگان کلنل محمدتقی پسیان، افسر وطن‌پرست اواخر دوره قاجار، به تماشای نمایشی در باره او نشستند. اتفاق دیگری که روز گذشته رخ داد، مصدومیت بازیگر نمایش کشتی شیطان بود که منجر به توقف چند روزه اجرا شده است.

از حضور بستگان کلنل محمدتقی خان پسیان در تالار وحدت تا لغو یک اجرا به دلیل مصدومیت بازیگرش

انتخابات انجمن موسیقی خانه تئاتر

روز یکشنبه، ۲۸ آبان، با تشکیل مجمع عمومی، هیات مدیره جدید انجمن موسیقی خانه تئاتر با رای‌ اعضا انتخاب شدند.

این مجمع پیرو اطلاعیه قبلی هیات مدیره انجمن و اعلام فراخوان برای ثبت نام کاندیداها با دستور جلسه خواندن گزارش عملکرد هیات مدیره، ارایه گزارش مالی، شنیدن برنامه نامزدها و اخذ آرا برای انتخاب هیات مدیره جدید در محل عمارت شماره یک خانه تئاتر برگزار شد.

با به حد نصاب رسیدن تعداد حاضران، جلسه با حضور و نظارت مستقیم مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر به رسمیت رسید و هیات رییسه جلسه از بین داوطلبان با تایید اکثریت حاضران انتخاب شدند. به این ترتیب سعید ذهنی با ۴٠ رای، شروین عباسی ٣۴با رای، ریچارد عیسی‌پور با ٣١ رای، سحر لطفی با ٢۴ رای و احسان تارخ با ٢١ رای اعضای اصلی و شهرام نجاتی با ٢٠ رای و فرشاد فزونی با ١۶ رای اعضای علی البدل انجمن شناخته شدند.

فروش ۴ میلیاردی دو نمایش

طبق آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در مجموعه تئاتر شهر نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت‌آرای که از روز ۱۷ مهر ماه در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده بود با مجموع ۳۵ اجرا و ۱۵ هزار و ۱۱۴ مخاطب (با احتساب بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) و فروش ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۶۰ هزار تومان به اجرای خود پایان داد.

نمایش «آواز عاشقانه دختر دیوانه» به کارگردانی آروند دشت‌آرای که اجرای خود را از ۷ آبان ماه در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ تا ۲۵۰ هزار تومان آغاز کرد، روز جمعه ۲۶ آبان‌ ماه، با مجموع ۱۸ اجرا و جلب ۷ هزار و ۸۳۲ تماشاگر، توانست به فروش معادل ۱ میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان دست پیدا کند و با سالن اصلی خداحافظی کند.

از حضور بستگان کلنل محمدتقی خان پسیان در تالار وحدت تا لغو یک اجرا به دلیل مصدومیت بازیگرش

آسیب‌دیدگی علی صبوری و لغو اجرای «کشتی شیطان»

دیروز اعلام شد نمایش «کشتی شیطان کمدی اکتشافات» که با بازی علی صبوری روی صحنه بود، به دلیل آسیب‌دیدگی پای این بازیگر برای چند روزی اجرا نمی‌شود.

این نمایش به کارگردانی حامد وکیلی و نویسندگی امید طاهری از ۲۵ آبان ماه در در سالن سینمایی عرفان (رزا) روی صحنه رفته است و به گفته آزاده نظری تهیه‌کننده نمایش، علی صبوری، شب گذشته در صحنه پایانی اجرا دچارآسیب‌دیدگی از ناحیه پا شد که البته جدی نیست.

به این ترتیب این بازیگر برای درمان و امکان اجرای مجدد باید دور روز تحت درمان باشد از این رو دو شب اجرای «کمدی شیطان» به تعویق خواهد افتاد و بلیت‌های فروخته شده به روزهای پنجشنبه و جمعه انتقال پیدا کرده است. البته علی صبوری با وجود آسیب‌دیدگی و درد شدید به احترام تماشاگران در پایان به همراه همگی بازیگران، مقابل تماشاگران حاضر شد و از آنها برای حضورشان تشکر کرد.

«کمدی شیطان کمدی اکتشافات» کمدی شو در باره دریا سالار کریستفر بار کلمبوس معروف به کریستف کلمب است که با کشتی معروف خودش سانتاماریا به قصد کشف مسیر تازه‌ای به هند راهی اقیانوس شده است.

آرش نوذری، مهدی آقایی، پرویز زیدی، تکتم اخجوانی و حامد وکیلی با هنرمندی علی صبوری بازیگران نمایش «کشتی شیطان کمدی اکتشافات» هستند.

از حضور بستگان کلنل محمدتقی خان پسیان در تالار وحدت تا لغو یک اجرا به دلیل مصدومیت بازیگرش

بستگان کلنل محمدتقی پسیان کلنل را تماشا کردند

کنسرت‌نمایش «کلنل» به نویسندگی محمد نقایی و کارگردانی امیر بشیری در اجرای روز دوشنبه ۲۹ آبان، پذیرای بستگان محمدتقی‌خان پسیان در تالار وحدت بود و حضور آنان در تالار وحدت، حال و هوای متفاوتی را برای کنسرت نمایش «کلنل»، بازیگران و عوامل این نمایش به وجود آورد. محمدتقی پسیان، معروف به کلنل محمدتقی‌خان پسیان از افسران اواخر دوره قاجار و فردی ملی‌گرا بود که از ابتدای تشکیل ژاندارمری ایران تا ۹ سال بعد در این نهاد خدمت کرد. او در سال ۱۳۰۰ پس از شورش علیه دولت مرکزی به نخست‌وزیری احمد قوام‌السلطنه، در جریان درگیری با عشایر کرد در قوچان کشته شد.

در اجرای موسیقی نمایش «کلنل» کاظم سیاحی، نازنین بیاتی، رحیم نوروزی، سیامک صفری، اتابک نادری، امیر محاسبتی، الهه شه‌پرست، مجید رحمتی، علی عطایی، سعید ملک‌نژاد، محمدباقر صفانور و محمد معتمدی در نقش عارف قزوینی، بازی می‌کنند.

کد خبر 809691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تئاتر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha