یک روز بعد از صدور هشدار سطح نارنجی در استان مازندران، بارندگی شهرستان بابل را وارد بحران کرد. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، سیل شامگاه سه‌ شنبه (7 آذر) به واسطه حجم بارش در مناطق بالادست شهرستان بابل رخ داد.

سيل

به گزارش همشهری آنلاین، حسینعلی محمدی به همشهری گفت: «طی مدت 3 ساعت بیش از 100 میلی متر در منطقه شیاده بابل بارندگی داشتیم. بارندگی سبب طغیان رودخانه شد و بخشی از روستاهای حوزه بالا احمد، پایین احمد، خطیرکلا و زاهدکلا را تحت تاثیر قرار داد و موجب آبگرفتگی شدید در روستای بالا احمد شد.»

او ادامه داد: «در روستاهای پلنگ کلا، سفیدتور و... بخش بندپی شاهد طغیان رودخانه و همچنین آبگرفتگی در برخی از منازل مسکونی را شاهد بودیم. طوری که مجبور به تخلیه 5 واحد مسکونی شدیم و در ادامه آب به صورت اضطراری از روستاها تخلیه شد.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تاکید کرد: «چهارشنبه (8 آذر) نیز به واسطه حجم بارش هایی که در بالادست شاهد طغیان رودخانه بابلرود بودیم به طوری که دبی آب 300 متر مکعب در ثانیه تجربه کرد. البته ما نگران سازه هایی که در حریم رودخانه ساخته شده است، بودیم و بیشتر روستای فولادکلا را تحت تاثیر قرار داده بود.»

محمدی اضافه کرد: «به همین دلیل، با اقداماتی که در روستای فولادکلا صورت گرفت، مسیر سیلابی مسیر خود را بدون خسارت وارد دریا شد.»

کد خبر 811815
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha