آمار ها از استقبال خوب مسافران در اولین روز بهره برداری از مترو شهر پرند حکایت دارد، به گونه ای که در یک روز تعطیل و غیر کاری هزاران نفر از این ایستگاه استفاده کرده اند.

مترو پرند

به گزارش همشهری، مدیر پروژه بهره‌برداری مترو پرند اعلام کرد: در روز نخست(جمعه) افتتاح این خط با جابجایی سه هزار مسافر در خدمت هموطنان بودیم‌. پیمان ابوالحسنی روز شنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در فاز نخست بهره برداری حرکت و اعزام قطارها از ساعت هفت صبح آغاز و تا ساعت ۱۹ به سر فاصله حرکتی ۱۲۰ دقیقه ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: در هفته اول جابجایی مسافر رایگان است و هنوز قیمت بلیط به ما ابلاغ نشده است که بعد از تصمیم گیری و ابلاغ نهایی از طریق رسانه ها و منابع خبری اعلام خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به جمعیت ۴۵۰ هزاری جمعیت شهر پرند قطعا در فاز نخست بهره برداری تمام تلاش ما این است که خدمات با کیفیت بالا، زمان کوتاه و سر فاصله حرکتی کوتاه داشته باشیم.

ابوالحسنی ادامه داد: در مرحله نخست مسافرانی که از ایستگاه پرند سوار می شوند تا ایستگاه شاهد و باقرشهر می روند و پس از آن تغییر مسیر می دهند.

مترو پرند که هفته گذشته توسط رییس جمهور افتتاح شده بود امروز شنبه به صورت رسمی مسافرگیری خود را به مقصد تهران آغاز کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پنجشنبه هفته گذشته با حضور در شهرستان رباط کریم خط مترو شهر پرند را افتتاح کرد.

شهر تازه تاسیس پرند از توابع شهرستان رباط کریم در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزاد راه تهران - ساوه واقع شده، ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه حدود ۴۰ هزار نفر بین این شهر و تهران در تردد هستند.

خط متروی پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد؛ ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسیده بود اما ۲۰ کیلومتر اصلی خط متروی پرند به گفته مدیران شرکت مترو تهران معطل منابع مالی بود.

مطالعات متروی پرند، سال ۸۴ و عملیات اجرایی آن، ۱۲ سال قبل آغاز شد.

کد خبر 812436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید US ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    2 0
    خدارو شکر که مترو راه اندازی شد ،مردم ساکن پرند حداقل از لحاظ هزینه کرایه بنفعشان خواهد بود فقط امیدوا یم که در آینده ای نزدیک فاصله زمانی قطارها به حد اقل برسد که مردم با خیالی اسوده رفت و آمد داشته باشند
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    چرا ساعت شروع کاری در مترو پرند اهفت صبح اعلام شده در صورتی که تمامی وساعل نقلیه اععم از اتوبوسرانی بی ار تی تا بخش خصوصی از قدیم ساعت پنج و نیم صبح شروع بکار. دارند اگر مترو پرن هم با همین ساعت شروع کند انانکه اداری هستند و باید ساعت هفت شروع بکار کنند با هم سر در گم میشوند در حالی که قطار راه اهن تهران از پنج صبح شروع به مسافر گیری میکند که حتی مردم مجبور به سر پا ایستادن در این مسیر پنجاه کیلو متری هستند