مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
۱ نفر

در این مطلب سعی داریم لیستی از فعالیت هایی که شرکت های تازه تاسیس باید نسب به آن اقدام کنند را شرح دهیم.

image-20231203154321-1.jpeg

در سال های اخیر به دلیل روند پیشرفتی ثبت شرکت ها و همچنین به وجود آمدن کسب و کار های جدید، افراد زیاد اقدام به ثبت شرکت می کنند. نکته قابل تامل این موضوع است که آیا تمام این افراد از رویه های مالیاتی اطلاع دارند؟ تکالیف قانونی و انجام آن ها در موعد مقرر، از بسیاری از مالیات های غیر واقعی و حتی جرائم مالیاتی جلوگیری می کند.

دریافت دفاتر قانونی

با وجود سیستمی بودن تمام امور حسابداری، همچنان در سازمان های امور مالیاتی، یکی از مدارک مورد نیاز، وجود دفاتر است. عدم وجود دفتر قانونی، مشمول جرائم مالیاتی می شود پس از ابتدای ثبت شرکت و انتشار آگهی در روزنامه رسمی، نسبت به دریافت دفاتر قانونی اقدام کنید.

پرداخت حق تمبر

یکی از مواردی که شاید در ابتدای ثبت شرکت به آن توجه نشود، پرداخت حق تمبر سرمایه اولیه است. عدم پرداخت در موعد مقرر، منجر به جریمه ای معادل دو برابر آن می شود که در زمان رسیدگی به سال اول مالیاتی از شما مطالبه میشود.

تشکیل پرونده مالیاتی

پس از انجام مراحل بالا، اولین گام فعالیت شما تشکیل الکترونیکی پرونده مالیاتی است که احراز هویت می کنید. در این پرونده؛ آدرس محل فعالیت، اعضای هیئت مدیره، فعالیت شرکت، مجوز ها، حساب های بانکی، مشمولیت ارزش افزوده و... مشخص می کنید. پس از این ثبت نام، نام کاربری و کلمه عبور برای شما صادر می شود.

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

از ابتدای سال 1402 تمام شرکت ها مشمول ارسال فاکتور های فروش در سامانه مودیان هستند. عدم ارسال در این سامانه، مشمول جرایم سنگین و عدم بهره مندی از مشوق های مالیاتی می شود. در اواسط تابستان 1402 با توجه به ضعف های زیر ساختی سامانه مودیان، بر اساس قانون تسهیل (که هنوز توسط مجلس تایید نشده است) الزام تمام شرکت ها اعم از بورسی دولتی و سایر شرکت ها از ابتدای مهر 1402 است. برای مشاوره در خصوص دریافت شناسه یکتا و خرید نرم افزار سامانه مودیان با ما در ارتباط باشید.

تکالیف مالیاتی شرکت های تازه تاسیس

ثبت نام سازمان تامین اجتماعی

اگر شما هم در زمان تشکیل شرکت به دنبال نیروی متخصص می گردید لازم است یاد آوری کنیم که باید در سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده و تشکیل فیزیکی پرونده بیمه را انجام داده باشید. وجود ثبت نام و ارائه لیست های بیمه منجر به ایجاد هزینه های قابل قبول مالیاتی میشود که در پایان سال در محاسبه درآمد مشمول مالیات عادلانه، بسیار موثر است.

ارسال معاملات فصلی و ارزش افزوده

یکی از مهم ترین وظایف شرکت ها پس از پایان فصل، ارسال معاملات فصلی و ارزش افزوده است. عدم ارسال هر یک از این موارد منجر به بدهی و جرایم سنگین مالیاتی می شود. همچنین این ارقام باید واقعی و بر مبنای مستندات قانونی باشد.

ارسال اظهارنامه مالیاتی

هر ساله شرکت ها موظف هستند تا پایان تیر ماه سال بعد( در صورت ثبت تاریخ شمسی) نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند. عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی جریمه ای معادل 30% غیر قابل بخشودگی مالیاتی دارد که به هیچ عنوان قابلیت بخشودگی ندارد و بر اساس اطلاعیه های سازمان امور مالیاتی، مالیات برآورد می شود.

خدمات مجموعه پارسا حساب ایرانیان

ما در شرکت حسابداری پارسا حساب ایرانیان با وجود کادر مجرب و تجربه 18 ساله در امور مالی و مالیاتی، نسبت به انجام امور مالیاتی اقدام می کنیم. انجام دقیق و به موقع یکی از اصول اصلی کار ما است. وجود مشتریان وفادار با سابقه تمدید قرارداد هر ساله نشان دهنده حسن انجام کار و تخصص تیم ما است.

انجام امور مالیاتی در طول سال، ارسال اظهارنامه مالیاتی حقیقی و حقوقی، تحریر دفاتر قانونی، انجام تمام موارد جهت رسیدگی مالیاتی، شرکت در جلسات ممیزی، شرکت در جلسات هیئت های بدوی و تجدید نظر، شورای عالی مالیاتی، 251 مکرر و دیوان عالی کشور، تحریر لوایح قانونی، تراکنش های بانکی و ... در پارسا حساب ایرانیان انجام می شود.با ما در تماس باشید: 88390139 و 88390239 و 09123206704

آدرس: میدان فاطمی، خیابان چهلستون، خیابان بوعلی شرقی، پلاک 25، طبقه 4، واحد 10

وب سایت ما : parsatax.com

کد خبر 812733

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha