دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

جوانان و نوجوانان خیابان‌های جی، هاشمی، مهرآباد و... تا ۷دهه قبل در گوشه و کنار محله‌شان هرجا که توپ پیدا می‌شد، مشغول‌ بازی می‌شدند، اما طولی نکشید که با رونق ساخت‌وساز در محله، زمین‌ها یکی پس از دیگری ناپدید شدند و جایشان ساختمان‌های رنگارنگ قد کشید.

تیم ارم

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: بچه‌های هر زمینی که نیست شد، مثل مردم آواره شهری که مصیبتی خانه‌ و زندگی‌شان را گرفته است از زمینی به زمین دیگر کوچ کردند و سرانجام ۷ تیم فوتبال محل همه در یک زمین گرد هم آمدند و زمین‌یکی شدند. زمین خاکی ارم که این روزها به نام شهید نوروزی شناخته می‌شود، نقطه آغاز و سکوی پرتابی برای بسیاری از فوتبالیست‌های نامدار بود. زمینی که این روزها در بلاتکلیفی به سر می‌برد و چندسالی است که افراد متعدد ادعای تملک آن را دارند.

سرانجام تلخ برای زمین خاطره‌ساز ۷ تیم محلی

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

به‌گفته حمید زمانی، بازیکن ۶۴ساله و قدیمی تیم ارم، این زمین قبلا جای پارک اتوبوس‌های شرکت واحد بود: «کم‌کم برایش تیردروازه کاشتیم و حفظش کردیم. بعد از گذشت ۶۰سال هنوز هم اینجا تا مدتی قبل دست مردم محل بود و بزرگان محل آن را رایگان می‌چرخاندند تا استعدادهای ناب دیگری در این زمین پرورش یابند، اما اکنون تعطیل است. به اینجا قبلا زمین ارم گفته می‌شد. اما وقتی یکی از اعضای تیم، خیرالله نوروزی، در جنگ به شهادت رسید، نام اینجا به ورزشگاه شهید نوروزی تغییر پیدا کرد. خیرالله در عملیات کربلای ۵شهید شد.

البته ورزشکاران زیادی از این ورزشگاه به شهادت رسیدند. کسانی مانند حسین قلی‌بیگی، قربان اکبری، امیر کاشانی، عبدالله فلاح و خیلی‌های دیگر. ۷تیم محله، چمران، شاهین، زرین، استقلال، شهید نوروزی و...، در این زمین پا به توپ بودند. برادر شهید نوروزی علاقه‌مند به پرورش جوانان بود و مجتی کرمانی‌مقام از تیم او درخشید. سال ۶۱این تیم با پرسپولیس مسابقه داد. حمید درخشان، ضیا عربشاهی، علی پروین، سیدعلی خانی، سعید نعیم‌آبادی و وحید قلیچ برای پرسپولیس بازی می‌کردند. تیم ارم هم یک تیم منتخب از اعضای هر ۷ تیم‌ تشکیل داد و دو یک آنها را برد. علی پروین سر همین بازی مجتبی کرمانی‌مقدم را انتخاب کرد.»

سرانجام تلخ برای زمین خاطره‌ساز ۷ تیم محلی

کد خبر 814340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha