وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌ها معرفی کرد.

وحید نفر

همشهری آنلاین: نمایش‌های صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در عناوین مختلف مسابقه تئاتر ایران، هویت ملی، ویژه غزه، میهمان، مسابقه تئاتر دانشجویی، فراگیر، غیررقابتی، تئاتر ملل و منتخب کانون‌های تئاتر دانشجویی از یکشنبه تا چهارشنبه (یکم تا یازدهم بهمن) اجرا خواهند شد. نمایش «دور» به نویسندگی و کارگردانی وحید نفر که پیش‌ازاین در آذر سال جاری روی صحنه رفته است، در بخش میهمان این دوره از جشنواره و در روزهای سوم و چهارم بهمن ساعت 18:30 در تالار قشقایی میزبان علاقه‌مندان می‌شود.
وحید نفر درباره این نمایش گفت: «دور» روایت سربازی است که پایش روی مین رفته و اطرافیان او در تلاش‌اند تا با خنثی کردن مین، او را به مجلس عروسی‌اش رهسپار کنند.»
این هنرمند افزود: «پرداختن به روایت آدم‌هایی که در میان التهاب جنگ، به دیگران زندگی بخشیده و امید می‌دهند، از پرداختن به مسائل جنگی مهم‌تر است. درواقع به نمایش گذاشتن آدم‌هایی که خصایص انسانی‌شان در موقعیت‌های سخت بیشتر نمود دارد، موضوعی است که در این نمایش به آن اشاره داریم.»
او ادامه داد: «نمایش «دور» به آدم‌هایی اشاره دارد که در دوره جنگ زندگی کرده‌اند و زندگی‌شان تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته است؛ افرادی که تحت هر شرایطی سعی می‌کنند امیدوار باشند.»
وحید نفر در پایان سخنانش با اشاره به فضای کمدی-تراژدی نمایش «دور» گفت: «به‌شخصه کمدی تراژدی را در بیان مفاهیم و ارتباط با مخاطبان مؤثر می‌دانم. کمدی-تراژدی نه کمدی خالص است و نه تراژدی خالص و مخاطب با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کند.»
چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 827561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha