این روزها دیگر مزیت‌های سفر با هواپیما تقریباً بر هیچ‌کس پوشیده نیست و سفر هوایی در بیشتر مواقع اولویت اول مسافران در مسیرهای مختلف است. در این بین، حجم زیاد تقاضا برای خرید بلیط هواپیما موجب شده است تا گزینه‌های زیادی برای خرید آنلاین بلیط در دسترس باشد.

image-20240210153129-1.png

خرید اینترنتی شیوه‌ای آسان‌تر و دردسترس‌تر از شیوه سنتی یعنی مراجعه حضوری است با این وجود متقاضیان خرید آنلاین بلیط نیز با چالش‌هایی روبه رو هستند که در ادامه این مطلب به این چالش‌ها و روش مقابله با آنها در سفرمارکت، مرجع معتبر خرید آنلاین بلیط، خواهیم پرداخت.

دسترسی به ۵۵ سایت معتبر بلیط هواپیما به طور یک جا

یکی از اولین چالش‌های متقاضیان رزرو بلیط آنلاین جستجو در میان انبوهی از سایت‌های فروش بلیط، پیدا کردن یک منبع معتبر است. ازاین‌رو سفرمارکت به عنوان بازارگاه اینترنتی خدمات سفر توانسته است این امکان را برای متقاضیان رزرو پرواز در مسیرهای مختلف فراهم کند که بدون اتلاف زمان و تنها با مراجعه به همین مرجع بتوانند به ۵۵ سایت معتبر بلیط هواپیما به طور یک جا دسترسی پیدا کنند. در حقیقت می‌توان گفت سفرمارکت نقش پل ارتباطی میان کاربران و سایت‌های تأمین‌کننده پرواز را ایفا می‌کند. از آنجا که اعتبارسنجی این سایت‌ها توسط سفرمارکت انجام شده است بنابراین مسافران هوایی بدون دغدغه و با خیالی آسوده می‌توانند بلیط هواپیما در مسیر مورد نظرشان را از هر کدام از این سایت‌ها و با قیمت متناسب خریداری کنند.

با کمک موتور جستوجوی پروازها، از پرواز جا نمی‌مانید

پوشش گسترده شبکه پروازها از ویژگی‌های اصلی سفرمارکت است که به کمک موتور جستجوی قوی پرواز آن، امکان‌پذیر شده است. موتور جست‌وجوی پروازهای سفرمارکت در هر لحظه به‌روزرسانی می‌شود و به‌محض آنکه گزینه‌های جدیدتری برای پرواز در مسیر موردنظر عرضه شود بلیط آن پرواز برای فروش در دسترس قرار می‌گیرد. این ویژگی به طور خاص به آن دسته از متقاضیانی که به دنبال پیداکردن گزینه‌های پرطرف‌داری نظیر بلیط چارتری و لحظه آخری هستند کمک می‌کند. زیرا این دسته از متقاضیان با کمک موتور جستجوی پروازهای سفرمارکت می‌توانند قبل از دیگران و پیش از تکمیل ظرفیت این بلیط‌ها از موجود شدن آنها باخبر شوند و برای رزرو به‌موقع اقدام کنند تا از پرواز جا نمانند.

امکان مقایسه بلیط هواپیما از بین ۵۵ سایت فروش بلیط

نوسان قیمت بلیط هواپیما

به جرئت می‌توان گفت چالش‌برانگیزترین موضوع در سفرهای هوایی نوسان قیمت بلیط هواپیما است. فارغ از تفاوت نرخی که بلیط‌های هواپیما بر مبنای مسیرهای پروازی با یکدیگر دارند، قیمت پرواز به یک مسیر مشخص بر حسب عوامل مختلف متغیر است و با شناخت این عوامل می‌توان علاوه بر درک بهتر از موضوع نوسان قیمتی پروازها، راهکارهای کاربردی و مناسبی جهت خرید ارزان‌ترین بلیط به کار گرفت. تعرفه نرخی ایرلاین یکی از عواملی است که در نوسان قیمت پروازها مؤثر است. در حقیقت شرکت‌های هواپیمایی هر کدام بر حسب نوع ناوگان هوایی که جهت جا به جایی مسافران از آن استفاده می‌کنند، سابقه کاری و خدمات یا امکاناتی که در طول پرواز به مسافران عرضه می‌کنند قیمت‌های متفاوتی دارند. علاوه بر آن نوع بلیط شامل سیستمی یا چارتری، نوع کلاس پروازی اعم از اکونومی و بیزینس، کلاس نرخی و همچنین تاریخ پرواز از دیگر عوامل تأثیرگذار در نرخ بلیط‌های هواپیما هستند.

راهکار کاربردی برای خرید بلیط ارزان هواپیما

با وجود هزینه بالاتر سفرهای هوایی در مقایسه با دیگر شیوه‌های سفر، پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های همیشگی مسافران هوایی است. خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که می‌توان با در نظر گرفتن آنها ارزان‌ترین بلیط ممکن را در مسیرهای مختلف هوایی تهیه کرد. یکی از اصلی‌ترین آنها سفر در تاریخ‌های خاصی است که در آن دوران قیمت پروازها ارزان‌تر است. به طور کلی پرواز در هر مقصد هوایی در برخی بازه‌های زمانی بیشتر از ایام دیگر است و در مجموع برخی از روزهای سال تقاضا برای سفر به طور کلی در مقایسه با ایام دیگر سال بیشتر است.

در این میان نکته اصلی اینجا است که هر قدر تقاضا برای سفر یا خرید بلیط پرواز بیشتر شود قیمت آن هم بالاتر می‌رود؛ بنابراین با برنامه‌ریزی برای سفر در ایام خلوت که شامل ایام غیر تعطیل، روزهای اواسط هفته، فصل‌های کم مسافر نظیر زمستان می‌توان ارزان‌ترین پروازها را خرید. ناگفته نماند که گاهی تحلیل زمان‌های کم مسافر در مورد یک مقصد خاص نیاز به بررسی و تحقیق زیادی دارد و چالش‌برانگیز می‌شود. ازاین‌رو سفرمارکت با به کار گیری تقویم قیمتی این امکان را فراهم کرده است تا به طور هم‌زمان قیمت پرواز در یک مسیر خاص را در روزهای مختلف به نمایش دربیاید تا تصمیم‌گیری برای زمان پرواز برای مسافران آسان‌تر شود.

امکان مقایسه بلیط هواپیما از بین ۵۵ سایت فروش بلیط

خرید بلیط هواپیما فقط با چند کلیک

یکی دیگر از چالش‌هایی که متقاضیان رزرو بلیط هواپیما با آن روبه‌رو هستند طی کردن فرایند پیچیده و زمان‌بری است که برای رزرو اینترنتی بلیط باید طی کنند. سفرمارکت در این زمینه هم حداکثر تلاش خود را به کار گرفته است تا با طراحی کاربردی و ساده فضای کاربری به افراد این امکان را بدهد تا به طور شفاف و واضح به اطلاعات هر پرواز دسترسی پیدا کنند و بعد از مقایسه قیمت‌ها و خدمات پروازی هر بلیط، گزینه مورد نظر را پیدا کنند. بعد از آن بدون دردسر و با طی کردن فرایندی به شدت آسان و سریع تنها با چند کلیک ساده بلیط خود را رزرو کنند. ناگفته نماند که پشتیبان‌های سفرمارکت در این مسیر همراه متقاضیان هستند تا در صورتی که مسافران به مورد خاصی برخوردند یا قبل از خرید بلیط به مشاوره نیاز داشته باشند، به آنها کمک‌رسانی کنند.

کلام آخر

این روزها سفر هوایی شیوه‌ای محبوب و پرطرف‌دار در میان مسافران محسوب می‌شود و با وجود سایت‌های گوناگونی که بلیط هواپیما به مقاصد مختلف را عرضه می‌کنند مسافران خرید اینترنتی بلیط را به شیوه سنتی و قدیمی یا همان مراجعه به دفاتر فروش ترجیح می‌دهند. در این میان سفرمارکت با گردآوری ۵۵ مورد از معتبرترین و جامع‌ترین سایت‌های عرضه کننده انواع بلیط هواپیما به طور هم‌زمان و یکجا فرایند چالش‌برانگیز جستجوهای اینترنتی برای رزرو بلیط را آسان کرده است. در مطلب حاضر علاوه بر پرداختن به این ویژگی سفرمارکت دیگر چالش‌های موجود بر سر راه متقاضیان خرید بلیط را بررسی کردیم و راهکارهایی که سفرمارکت برای مواجهه با آنها به کار گرفته است را بیان کردیم تا متقاضیان بتوانند علاوه بر آشنایی با این راهکارها با مرجع خرید بلیط‌های پرواز یعنی سفرمارکت نیز بیشتر آشنا شوند.

کد خبر 831511

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha