در این مطلب قرار است باهم راجع‌به خطوط اختصاصی و مزایای استفاده از آن در کسب‌وهای تبلیغاتی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

image-20240302164826-1.jpeg

بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال این هستند که در این بازار رقابتی و سخت خود را از سایرین جلو بیندازند. در این میان بازاریابی پیامکی، ابزاری قدرتمند است که می‌تواند با هزینه‌ای کم بازدهی بالایی برای برندهای کوچک و بزرگ داشته باشد و برای آنان مزیت رقابتی ایجاد کند.

خط اختصاصی چیست؟

بیایید اول یک مثال با هم بزنیم. چند سال پیش چیزی به اسم تلفن عمومی وجود داشت که هر کسی با پرداخت هزینه مشخصی می‌توانست از آن استفاده کند و به دوست و آشنای خود زنگ بزند. در مقابل باجه‌های تلفن عمومی، خطوط تلفن منازل وجود داشتند که با شماره تلفن خاصی، برای هر خانه مجزا بودند. داستان خطوط اختصاصی و اشتراکی هم همین است. در میان شماره‌های پیامکی، یک سری از خطوط اشتراکی هستند و کسب‌وکارها می‌توانند با پرداخت هزینه مشخص پیامک‌ها از آن استفاده کنند. در مقابل خطوط اختصاصی وجود دارند که برای خود شخص یا سازمان است.

اما خطوط اختصاصی و اشتراکی یک تفاوت بسیار مهم با هم دارند. خطوط اشتراکی پیامکی قابلیت دریافت پیامک را ندارند. بنابراین با آن‌ها نمی‌شود کمپین‌های تبلیغاتی برمبنای پاسخ کاربر اجرا کرد. درحالی‌که خطوط اختصاصی قابلیت دریافت و ارسال پیامک را دارند. یعنی دارندگان خطوط اختصاصی می‌توانند کمپین‌های تبلیغاتی مبتنی بر نظرسنجی، مسابقه و آزمون برگزار کنند و از این طریق به دنبال جذب مشتری باشند.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه خطوط پیامکی، مقاله «تعرفه پیامک انبوه اپراتورها» را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از خطوط اختصاصی پیامک

حالا که فهمیدیم خطوط اختصاصی پیامکی چیستند، باید به این سوال مهم دیگر پاسخ دهیم که استفاده از خطوط اختصاصی چه مزایایی دارند؟

برندسازی

اگر به دنبال شناخته شدن و برندسازی هستید، به جای استفاده از خط اشتراکی و ارسال پیامک انبوه از این نوع خطوط، از یک خط اختصاصی پیامک استفاده کنید. با ارسال پیامک از خطوط اشتراکی ممکن است برندهای دیگر هم از همان خط استفاده کنند و کاربر را گیج کند. همچنین شاید چندین بار پیامک شما از شماره‌های مختلف ارسال شوند و کاربر نداند شماره شما دقیقا کدام است و از کدام شماره باید منتظر پیام‌های شما باشند.

مزایای استفاده از خط اختصاصی پیامک در کسب‌وکارهای تبلیغاتی

خط رند و سفارشی

دیگر مزیت مهم خط اختصاصی، امکان خرید خط رند و سفارشی است. البته شرایط خرید خط در اپراتورهای مختلف متفاوت است. یعنی شاید در یک اپراتور بتوانید به سادگی یک خط رند و کوتاه با شماره سفارشی پیدا کنید و اپراتور دیگری این امکان را به شما ندهد. در هرصورت این مزیت خرید خط سفارشی، کاملا به موردی که بالاتر گفتیم، یعنی برندسازی مربوط است. برندهای بزرگ و نام‌های تجاری شناخته شده در تلاش هستند تا نه تنها نام خود، بلکه رنگ‌های برند و حتی شماره پیامکی را هم در ذهن افراد ماندگار کنند. مثلا برنامه‌های رادیویی و تلوزیونی که همواره درحال تبلیغ برای دریافت پیامک هستند، شماره‌ای انتخاب می‌کنند که رند باشد و در ذهن مخاطب حک شود.

دریافت پیامک و امکان تحلیل پیامک‌ها

خب اگر یادتان باشد در چند پاراگراف بالاتر گفتیم که تفاوت عمده خطوط اختصاصی و اشتراکی، قابلیت دریافت یا عدم دریافت پیامک است. خطوط اختصاصی پیامک می‌توانند پیامک را از مشتریان و مخاطبان دریافت کنند. حالا شما می‌توانید این پیامک‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و از امکانات زیاد آن استفاده کنید. در ادامه امکاناتی که دریافت پیامک به شما می‌دهند را بررسی می‌کنیم.

  • ایجاد نظرسنجی پیامکی با خطوط اختصاصی

وقتی بتوانید از مشتریان خود پیامک دریافت کنید، می‌توانید برای کسب‌وکار خود یک سیستم نظرسنجی پیامکی اجرا کنید. مثلا فرض کنید محصول جدیدی در سایت فروشگاهی خود وارد کرده‌اید و می‌خواهید ببینید بازخورد مشتریان از این محصول چگونه است. یک پیامک انبوه به مشتریانی که آن محصول را خریده‌اند می‌فرستید و از آنان می‌خواهید در صورتی که از کالا رضایت دارند عدد 1، درصورتی که ناراضی هستند عدد 2 و اگر نظر خاصی ندارند عدد 3 را برایتان بفرستند.

  • قرعه کشی پیامکی با خط اختصاصی

اگر دقت کرده باشید، بعضی از برندها به خصوص برندهای مواد غذایی روی برچسب محصولات خود یک کد دارند. مشتریان پس از خرید محصول می‌توانند آن کد را به شماره پیامکی‌ای که روی بسته‌بندی درج شده ارسال کنند و وارد قرعه کشی شوند. استفاده از این ترفند تبلیغاتی بسیار رایج است. با استفاده از این ترفند اولا مشتریان وسوسه می‌شوند محصولات شما را خریداری کنند و در ثانی، برای جمع کردن شماره تلفن آنان، یکی از بهترین ایده‌هاست.

این امکان با داشتن یک شماره اختصاصی پیامکی امکان‌پذیر است. البته تنها کاربرد قرعه کشی پیامکی این نیست و برندها می‌توانند برای مشتریان ویژه، مشتریان جدید و قرعه کشی فصلی هم از آن استفاده کنند. اگر یک شماره اختصاصی داشته باشید، با خلاقیت و دانش خودتان از بازار، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی جالبی اجرا کنید و فروش خود را چند برابر کنید.

  • استفاده از خط اختصاصی پیامک برای آزمون

شاید شما هم دیده باشید که برخی از برنامه‌های فرهنگی مسابقه کتابخوانی برگزار می‌کنند و طی آن سوالات به افراد پیامک می‌شود. حالا افراد باید در جواب گزینه درست را پیامک کنند. این نوع از آزمون‌ها که شاید بعد از دوران کرونا و قرنطینه قدر آن‌ها بیشتر دانسته شد را نیز می‌توان با داشتن یک خط اختصاصی پیامک اجرا کرد.

مزایای استفاده از خط اختصاصی پیامک در کسب‌وکارهای تبلیغاتی

  • نوبت‌دهی پیامکی

شاید یکی از مهم‌ترین امکاناتی که دریافت پیامک به شما به عنوان یک کسب‌وکار می‌دهد، همین امکان نویت دهی پیامکی باشد. مطب‌ها، سالن‌های آرایش، مراکز اسپا و ماساژ و هر کسب‌وکاری که نیاز به نوبت دهی دارند، می‌توانند از این قابلیت نهایت استفاده را ببرند. مثلا از مشتریان بخواهند یک پیامک به شماره اختصاصی شما بفرستند و نوبت خود را در زمان مقرر دریافت کنند.

خلاصه و نتیجه

اگر کمی در دنیای بازاریابی دیجیتال چرخیده باشید، می‌دانید که ارسال پیامک یکی از مهم‌ترین ارکان تبلیغات است. اما برای استفاده حداکثری از سامانه‌های پیامکی و تبلیغات اس‌ام‌اسی لازم است یک خط اختصاصی داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم به اینکه خط اختصاصی پیامک چیست و با استفاده از آن چه مزایایی به دست می‌آورید را توضیح دهیم.

کد خبر 836205

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha