یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

گروه ورزشی : قهرمانی باشگاه‌های آسیا هم مانع از تغییر سیاست‌های جدید مدیران پیکان در حفظ بافت سابق قهرمان چندین‌ساله لیگ والیبال نشد و آنها تصمیم گرفتند پایه‌های یک تیم تازه را با چهره‌های جدید بنا کنند.

 مدل جدید پیکان در والیبال کاملا با آن پیکان دو دهه اخیر در بسیاری از زمینه‌ها تفاوت دارد. محمد پرورش از قدیمی‌های کارخانه ایران خودرو که به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه منصوب شده در مورد مختصات تیم امسال پیکان به همشهری می‌گوید: «ما یک باشگاه دولتی نیستیم و نمی‌توانیم همانند آنها برای ورزش هزینه کنیم. ایران‌خودرو متعلق به سهامداران و کارگران است و ما مانند سال‌های پیش نمی‌توانیم دو میلیارد و پانصد میلیون تومان بودجه برای والیبال هزینه کنیم.

از این‌رو تصمیم گرفتیم با استفاده از جوانان در بدنه تیم و تلفیق آنان با باتجربه‌ها تیم جدیدی سازماندهی کنیم که بتواند از اعتبار نام پیکان دفاع کند. قهرمانی اولویت اصلی ما نخواهد بود؛ هدف ما سازندگی است.» وی در پاسخ به این سئوال که برای رسیدن به این هدف‌ها تاکنون چه برنامه‌ریزی هایی داشته‌اید، گفت: «به زودی با مشخص شدن بودجه رشته‌های مختلف ورزشی برنامه‌های‌مان را اعلام خواهیم کرد.

در ابتدا برای جایگزینی کارخانه با علیرضا معمری مذاکره کردیم و قرار است او با کمک بازیکنان قدیمی پیکان هدایت این تیم را در فصل جدید عهده‌دار شود. تکلیف بازیکنان را هم تا دو هفته دیگر مشخص می‌کنیم و با توجه به شروع مسابقات لیگ برتر که آبان‌ماه خواهد بود، فکر نمی‌کنم که از نظر زمانی چندان عقب بمانیم.» عضو هیات‌مدیره باشگاه پیکان در مورد چگونگی حضور این تیم در مسابقات باشگاه‌های جهان در قطر گفت: «جای هیچ گونه نگرانی نیست، پیکان هر ساله برای قهرمانی در آسیا از بازیکنان کمکی استفاده کرده، برای باشگاه‌های آسیا هم با حمایت فدراسیون، سعی خواهیم کرد با تقویت تیم یک نماینده قدرتمند را به مسابقات باشگاه‌های جهان اعزام کنیم.»

معمری پس از 3 سال در پیکان

علیرضا معمری در حالی با گذشت 3 سال از آخرین حضورش در پیکان دوباره به یک‌قدمی نیمکت این تیم نزدیک شده است که در مسابقات باشگاه‌های آسیا در سال 2006 در هانوی ویتنام کمک حسین حسینی بود. جدال و رقابت کارخانه و معمری به سالیان دور و حضور این دو در تیم‌های نیروی هوایی و صنایع دفاع برمی‌گردد و در سال‌های اخیر نیز هرگز آنها روابط خوبی با یکدیگر نداشته‌اند. معمری همچنین در مسابقات جهانی نوجوانان در سال 2001 قاهره که تیم ایران برای نخستین‌بار نایب‌قهرمان جهان شد به عنوان مسئول وقت کمیته آموزش فدراسیون والیبال به‌عنوان دستیار با کارخانه همکاری کرد.

معمری پس از 2 سال دوری و استعفا از کمیته مربیان فدراسیون والیبال به پاکستان رفت و طی این دو سال 2 بار با تیم ملی بزرگسالان و جوانان این کشور در رویارویی با تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان ایران شکست خورد. معمری در هفته‌های گذشته پس از چند دیدار با مسئولان باشگاه پیکان، ترجیح داد تا از ادامه همکاری خود با پاکستان و حضور احتمالی‌اش در تیم جوانان هندوستان منصرف شود. معمری دراین‌باره به همشهری گفت: «ترجیح می‌دهم با رد پیشنهادهای پاکستان و هند فقط روی پیکان تمرکز کنم.»

واکنش کارخانه

کاملا واضح بود که مصطفی کارخانه نمی‌تواند با شیوه جدید مدیریتی به همکاری‌اش ادامه دهد. او برای سومین بار در طول عمر ورزشی‌اش پس از صنام و پیکان درخواست باشگاه پتروشیمی را پذیرفت و طی امروز و فردا نیز قرارداد رسمی خود را با نماینده جنوب امضا خواهد کرد. کارخانه در واکنش به تغییرات اتفاق‌افتاده در تیم والیبال پیکان گفت: «این حق طبیعی مدیران جدید ایران‌خودرو بود که هدایت تیم‌شان را به فرد دلخواه خود بسپارند و آرزو می‌کنم پیکان همچنان در عرصه والیبال موفق باشد.»

وی در مورد اینکه آیا از بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی فصل پیش پیکان هم در پتروشیمی استفاده خواهد کرد، گفت: «طبیعی است بازیکنانی مثل ترکاشوند، محمدکاظم، امیر‌حسینی و علیرضا نادی که قراردادشان با پیکان تمام شده، می‌توانند از جمله گزینه‌های موردنظر ما باشند.» کارخانه حضور این بازیکنان را منوط به بودجه و توان مالی باشگاه جنوبی خواند. کارخانه که خود جانشین یوتسا ست‌کوویچ در پتروشیمی شده است، به‌زودی قرار است با تیم والیبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت کند و پس از بازگشت از هند، به صورت رسمی فعالیت اش را از شهریور ماه آغاز خواهد کرد.

کد خبر 85293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز