دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

لندن: لباس‌ها در آینده‌ای نزدیک قادر خواهند بود تصویر هر آنچه را که در اطراف صاحبشان رخ می‌دهد، ثبت کنند.

دانشمندان به تازگی نوعی الیاف اختراع کرده‌اند که می‌تواند تصاویر را ثبت کند. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که در آینده لباس‌هایی تولید شوند که با استفاده از حسگر‌های مخصوص عکس می‌گیرند.

به گفته محققان، این لباس‌ها به خصوص برای ماموران پلیس می‌تواند کاربرد داشته باشد. به این ترتیب ماموران پلیس بدون اینکه دوربین به‌دست بگیرند می‌توانند حین گشتزنی در خیابان یا حضور در صحنه جرم، عکس‌های مورد نظر خود را تهیه کنند و سرعت‌ عمل بیشتری داشته باشند.

مقابله با قانون‌گریزان

پکن: روش عجیب یک پیرمرد برای مقابله با رانندگان متخلف او را به سوژه‌ای برای رسانه‌ها تبدیل کرده است و هر روز هزاران نفر فیلم عملیات او را روی پایگاه‌های اینترنتی تماشا می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این پیرمرد 72 ساله سر چهارراه‌ها و تقاطع‌های پرخطر می‌ایستد و رانندگانی را که از چراغ قرمز عبور می‌کنند با هرچه که در دست داشته باشد از سنگ گرفته تا چوب، هدف قرار می‌دهد.

این مرد تا کنون به بیش از 30 خودرو آسیب زده است و قبل از اینکه خودرو‌های بیشتری را هدف قرار دهد، توسط پلیس دستگیر شد. این پیرمرد پس از دستگیری گفت برای ادب کردن رانندگان متخلف از این روش عجیب استفاده می‌کرده است.

جالب است که 80 درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی اینترنتی هم از این اقدام خشن پیرمرد برای برخورد با متخلفان حمایت کرده و آن را کارآمد توصیف کرده‌اند.

کاهش درد با کلمات معنوی

منچستر: دانشمندان می‌گویند به زبان آوردن کلمات معنوی حین درد کشیدن بیش از واژه‌های معمولی که هنگام درد بر زبان می‌آید در تسکین آن موثر است. به اعتقاد متخصصان در صورتی که افراد کلمات معنوی و عرفانی را به زبان بیاورند، مدت زمان بیشتری در مقابل درد مقاومت می‌کنند و این در حالی است که واژه‌هایی که از احساس درد حکایت دارند، بار منفی داشته و قدرت فرد را در مقابل تحمل درد کاهش می‌دهند.

این در حالی است که در همه زبان‌های دنیا، کلمات و واژه‌های معنوی وجود دارند که بار مثبت داشته و با تکرار آنها احساس امنیت و آرامش به فرد منتقل می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد به زبان آوردن این واژه‌ها را هنگام درد کشیدن تمرین و نتایج مثبت آن را به طور تجربی حس کنند. گفتنی است تحقیقات نشان می‌دهد این واژه‌های معنوی روی قلب هم تاثیر می گذارند و آن را آرام می‌کنند.

بازگشت کیف پول

منهتن: محققان در سال گذشته240 کیف پول را در خیابان رها کردند تا ببینند از بین آنها چند کیف به صاحبان‌شان بازگردانده می‌شود. در برخی از این کیف پول‌ها عکس بچه، در برخی دیگر عکس زن و شوهری میانسال و در تعدادی یک عکس خانوادگی به همراه نشانی و شماره تلفن صاحب آن گذاشته شده بود.

پس از یکسال نتایج این تحقیق نشان داد که در مجموع 44 درصد کیف‌ها به صاحبان‌شان بازگردانده شدند. گفتنی است در بین کیف‌ها، آنهایی که حاوی عکس بچه و نوزاد بودند، بیشترین درصد بازگشت به صاحبان‌شان را داشتند و از مجموع این کیف‌ها 88 درصد به نشانی صاحب‌شان پست شد.

در این بین 48 درصد کیف پول‌های حاوی عکس خانوادگی و 28 درصد کیف پول‌هایی که در آن عکس یک زوج میانسال بود هم به صاحبان‌شان بازگردانده شد. به همین دلیل در کیف پول خود عکس بچه بگذارید.

کد خبر 85460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز