چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

تگزاس: این روز‌ها پلیس به دنبال جوانی است که پس از اخراج از محل کارش این محل را تقریبا با خاک یکسان کرده است.

این جوان 20 ساله در یک رستوران فست‌فود کار می‌کرد اما به دلیل نارضایتی کارفرمایش اخراج شد. او که از برخورد رئیسش خشمگین شده بود، پس از دریافت نامه اخراج، دیگر کارگران رستوران را کتک مفصلی زد و پس از خرد کردن همه شیشه‌های این مکان تا سر رسیدن پلیس، میز و صندلی‌ها را هم شکست.

او که یک بوکسور حرفه‌‌ای است به غذا‌ها هم رحم نکرد و همه غذا‌های داخل آشپزخانه را روی زمین ریخت و شروع به لگدمال کردن آنها کرد. این جوان هزاران دلار خسارت به رستوران وارد کرده است.

برای جذب گردشگر بخندید

پاریس: فرانسه یکی از جاذبه‌های گردشگری جهان است اما بحران اقتصادی، این کشور را هم تحت تاثیر قرار داده و در کاهش شمار گردشگرانی که به فرانسه سفر می‌کنند، تاثیرگذار بوده است.

به همین منظور، مسئولان گردشگری فرانسه یک دستورالعمل ساده برای شهروندان تدوین کرده تا با پیروی از آن به جذب گردشگران کمک کنند. این اداره از شهروندان می‌خواهد که بیشتر لبخند بزنند. به همین منظور گروه‌هایی از اسکیت‌سواران در حالی که همواره لبخند بر لب دارند در سطح شهر تردد کرده و به دیگران هم یادآوری می‌کنند تا لبخند بزنند.

یکی از مقامات حامی این طرح گفت: حتی اگر هیچ خوشامد‌گویی هم در بین نباشد، لبخند زدن شهروندان به تنهایی قادر است انگیزه مثبتی در گردشگران ایجاد کند. به گفته وی بیش از 2 میلیون نفر به‌طور غیر مستقیم در بخش گردشگری فرانسه به موقعیت شغلی دست یافته‌اند.

تنها علاقه کافی نیست

سیدنی: کارشناسان به تازگی دریافته‌اند که تنها علاقه برای دوام زندگی زناشویی کافی نیست. سن زوج‌ها، روابط اجتماعی آنها و حتی وابستگی‌شان به استعمال سیگار هم می‌تواند در بقای زندگی زناشویی موثر باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که 9 سال یا بیشتر از همسران خود بزرگ‌تر هستند، دو برابر نسبت به سایرین احتمال جدایی از همسران‌شان وجود دارد. از سوی دیگر نقش والدین هم در طلاق فرزندان‌شان قابل توجه است.

در واقع تعداد قابل توجهی از فرزندان طلاق در زندگی مشترک خود دچار مشکل می‌شوند.تقریبا 16 درصد از زوج‌هایی که والدینشان، جدایی را تجربه کرده‌اند در زندگی شخصی با طلاق مواجه می‌شوند.

علاوه بر این، مسائل مالی هم در جدایی زوج‌ها نقش دارد. 16درصد از ازدواج‌هایی که در آن موقعیت مالی خوبی وجود ندارد یا مرد خانواده بیکار است، به جدایی می‌انجامد.

دردسر اشتباه تایپی

تورنتو: به گفته محققان، علاوه بر موفقیت در مصاحبه‌های شغلی، دقت در تایپ متن درخواست شغل هم در اینکه متقاضی بتواند به موقعیت شغلی مورد نظرش دست یابد موثر است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کارفرمایان درمورد اشتباهات تایپی در متن درخواست‌ها بسیار حساس هستند و حتی یک اشتباه تایپی‌ هم می‌تواند شانس استخدام را کاهش دهد.

این در حالی است که در صورتی که یک متقاضی 2 اشتباه تایپی در متن درخواستش داشته باشد، به احتمال بسیار زیاد موقعیت شغلی را به دست نخواهد آورد.

کارشناسان می‌‌گویند، کارفرمایان معتقدند فردی که با بی‌دقتی درخواست مهمی را تایپ می‌کند در انجام کار هم به اندازه کافی دقت نخواهد داشت. البته در این بین برخی از کارفرماها هم اعلام کرده‌اند که تا یک اشتباه در متن، قابل بخشش است.

کد خبر 85612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز