«سیمور هرش» روزنامه‌نگار آمریکایی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری امریکا احتمالا با هدف بالا بردن میزان محبوبیت خود پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش، به دنبال جنگ با روسیه است.

بایدن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری تاس، بایدن به همین منظور در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) لایحه کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را امضا کرد که شامل تصویب و ارائه تسلیحات به اوکراین، اسرائیل و تایوان می شود. ۶۱ میلیارد دلار از این بسته خارجی برای اوکراین است.

هرش برنده جایزه پولیتزر که پیش از این نیز افشاگری های زیادی در مورد اقدامات آمریکا در عراق و افغانستان انجام داده بود، در مصاحبه‌ای در همین زمینه گفت که بایدن ممکن است بخواهد با روسیه وارد جنگ شود تا محبوبیت خود را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ کشورش افزایش دهد.

هرش در این مصاحبه گفت: «نمی دانم چرا. اما یک چیز را می توانم در مورد رئیس جمهوری های آمریکا به شما بگویم؛ آنها [اعضای دولت جو بایدن] خاطرنشان کرده‌اند که رئیس جمهوری هایی مانند آبراهام لینکلن و فرانکلین روزولت که در جنگ ها پیروز می شدند، رئیس جمهوری مشهور و بزرگی می شدند».

این روزنامه‌نگار سپس اضافه کرد: بنابراین آنها همیشه این احساس را داشتند که به‌ویژه یک رئیس‌جمهوری جنگی همیشه رتبه‌بندی بهتری کسب می‌کند.

تاس در بخشی دیگر از این مطلب یادآور شده است: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پس از امضا لایحه کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پنجمین بسته کمک امنیتی است که بایدن از زمان امضای لایحه مکمل امنیت ملی مجوز آن را داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پس از این اقدام واشنگتن بار دیگر تاکید کرد که ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین تغییری در وضعیت جنگ ایجاد نخواهد کرد و تنها به طولانی شدن آن منجر می گردد.

کد خبر 855612
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha