همشهری آنلاین: هیچ جنازه‌ای و یا حتی قطعه‌ای از بدن سرنشینان هواپیما که در مزارع سقوط کرده باقی نمانده است

به گزارش فارس، نیروهای پلیس و امدادی پس از شنیدن خبر سقوط هواپیمای مسافربری برای نجات مجروحان به مزارع اطراف قزوین در منطقه‌ فارسیان اعزام شدند. اما از آنجا که هواپیما تنها 16 دقیقه بیشتر پرواز نکرده بوده و سوخت بسیاری در باک هواپیما برای ادامه پرواز تا ایروان وجود داشته، آتش ایجاد شده پیش از سقوط هواپیما به شدت و عمق حادثه افزوده شود و هیچ اثری از سرنشینان این هواپیما جز قطعات کوچک انگشت و پوست سوخته یافت نمی‌شود.

هواپیما در برخورد با زمین مساحتی به بزرگی حدود 10 متر در 30 متر را به عمقی بیش از هفت متر ایجاد کرده است و یافتن همه قطعات با استفاده از خودروهای راهسازی چون لودر امکان پذیر است.

در حالی که قطعه‌‌های بدن سرنشینان در فاصله‌ای حتی در 500 متری یافت می‌شود، ولی تاکنون هیچ یک از امدادگران موفق به یافتن قطعه‌ای کامل از بدن جان باختگان چون یک دست یا یک پا نشده‌اند.

در این میان امدادگران با کیسه‌های خاصی که از سوی هلال احمر به آنها داده شده بود، قطعه‌های مختلف بدن سرنشینان چون انگشت، پوست سوخته شده و در یکی دو مورد روده انسان‌هایی را یافتند که در کیسه‌های مزبور جمع آوری کرده بودند.

امدادگران و نیروهای پلیس در شرایطی در حال انجام خدمات خود بودند که بوی ناشی از پوست و گوشت سوخته شده در فضای هواپیمای ساقط شده منتشر شده است و قطعات بدن سرنشینان به دلیل کوچکی به سختی یافت می‌شود.

البته قطعات هواپیما نیز نشان دهنده عمق فاجعه است چراکه تنها سه تکه بزرگ در این حادثه مشاهده می‌شود، یکی از این قطعات تنها اسکلت موتور هواپیماست، قطعه دوم مربوط به بدنه انتهای هواپیماست که طول آن به دو متر می‌رسد و قطعه‌ سوم مربوط به قسمتی از بدنه هواپیماست که آن هم یک متر مربع نمی‌شود.

از مابقی قطعات و بدنه این هواپیمای مسافربری چیز بیشتر از قطعاتی به اندازه یک کتاب نمی‌یابید و قطعات تا مسافتی بیش از یک کیلومتر دیده می‌شود.

و با توجه به اینکه هواپیما در عمق زمین فرو رفته و سقوط کرده پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما بعید به نظر می‌رسد.

کد خبر 85604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز