آخرین روز ثبت نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از دقایقی قبل آغاز شد.

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش همشهری‌آنلاین، از دقایقی پیش آخرین روز ثبت نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد. تا روز گذشته مجموعاً ۳۷ نفر در این انتخابات ثبت نام کردند و امروز نیز روند نام نویسی از داوطلبان تا ساعت ۱۸ادامه خواهد داشت.

در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یک سال زودتر از موعد و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

چهارمین روز ثبت‌نام؛ چه کسانی آمدند؟ + تصاویر | یک وزیر کاندیدا شد | احمدی نژاد هم خودش نام نوشت هم آجودانش | یک اصلاح طلب هم آمد

شعارهای انتخاباتی ثبت نام کنندگان روز سوم | برنامه‌ ها و سوابق اجرایی 8 چهره سیاسی روز سوم

الیاس نادران اولین ثبت نام کننده

الیاس نادران نماینده ادوار مجلس اولین کسی بود که در همان دقایق اولیه با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

نادران نمایندگی ۴ دوره مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم، هشتم، نهم و یازدهم را در کارنامه خود دارد.

نادران با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: با شعار «نجات اقتصاد ایران» پا به این عرصه گذاشتم. نماینده ادوار مجلس افزود: ۲۰ سال در انتخابات‌های مختلف به عنوان مشاور اقتصادی نامزدها توصیه‌هایی را به آنها داشتم اما در عمل اجرا نکردند و اقتصاد کشور به نقطه مطلوب خود نرسید، از این رو احساس تکلیف کردم تا خودم آستین بالا زده و وارد صحنه شوم.

ثبت نام حسن سبحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری

حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. سبحانی استاد دانشگاه در رشته اقتصاد است و در دوره‌های پنجم، ششم و هفتم نمایندگی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است.

سبحانی در جمع خبرنگاران گفت: اینجانب ضمن اذعان به انبوه مشکلات خطیری که کشور با آن روبرو است و مطلع از آثار سوء افت سرمایه اجتماعی و پیامدهای مخرب آن در شرایط فعلی و دهه پیش رو، التزام ریاست قوه اجرایی به  اجرای همه اصول قانون اساسی را تنها راه مسالمت آمیزی می‌دانم که می‌تواند مشروط به همراهی همه ملت ایران، طی یک برنامه منضبط و نفس‌گیر میان‌مدت، نرخ رشد تخریب منجر به عدم تعادل‌های موجود در کشور را مقدمتاً کاهش و سپس کنترل کند. 

آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛ چه کسانی آمدند؟ + تصاویر | در حال تکمیل

حسن کامران برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

حسن کامران نماینده ادوار مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ثبت‌نام حجت‌الاسلام اکبری در انتخابات

حجت‌الاسلام اکبری، مدرس حوزه علمیه قم داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

 دومین داوطلب زن برای انتخابات ۱۴۰۳ ثبت نام کرد

سید حمیده زرآبادی نماینده ادوار مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. زرآبادی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد اعظم طالقانی و زهرا شجاعی اظهار کرد: تلاشهای مستمر این دو نفر برای اینکه شورای نگهان تفسیری از رجل سیاسی داشته باشد، ثمربخش بود و امروز این اتفاق رخ داده است. خود آنان پیش ما نیستند، ولی ما نتایج تلاش‌های آن دو را شاهد هستیم.

وی افزود: امیدوارم روزی در یک انتخابات مردم یک زن را به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند.

ثبت نام قاسم جاسمی برای ریاست جمهوری

قاسم جاسمی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد. او پیش از این در دوره دهم نماینده مجلس بود.

ثبت نام ناظمی‌اردکانی در انتخابات 

ناظمی‌اردکانی وزیر تعاون دولت نهم داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

علیرضا ورناصری در انتخابات ثبت‌نام کرد

علیرضا ورناصری نماینده ادوار مسجد سلیمان با حضور در ساختمان وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ثبت نام کرد.

ثبت نام حمید کریمی در انتخابات 

حمید کریمی نماینده اسبق ایلام با حضور در ساختمان وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ثبت نام کرد.

علی آذری و محمدرضا اسکندی در انتخابات ثبت‌نام کردند

محمدرضا اسکندری وزیر اسبق کشاورزی و علی آذری نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شدند. 

اردشیر مطهری و وحید جلال‌زاده در انتخابات ثبت‌نام کردند

اردشیر مطهری نماینده سابق گرمسار و وحید جلال زاده نماینده سابق ارومیه با حضور در ساختمان وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ثبت نام کردند.

اسحاق جهانگیری در انتخابات ثبت‌نام کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با حضور در ساختمان وزارت کشور، در چهاردهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. وی پیش از این در انتخابات سال ۹۶ نیز کاندیدای ریاست‌جمهوری شده بود که در آن سال به نفع حسن روحانی از انتخابات کنار کشید. 

اسحاق جهانگیری داوطلب شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از پایان فرآیند نام‌نویسی در انتخابات، طی سخنانی با بیان اینکه حال ایران خوب نیست، گفت: علیرغم همه تلاش‌ها و دستاوردهایِ حاصله، امروز، نتیجه رضایت بخش نیست و روشن است که کشور در شرایط پیچیده، و مردم در وضعیت سختی قرار دارند.

وی افرود: تکیه بر توان ملی، قدرت بازدارندگی و تعامل با جهان و حل مساله تحریم‌های ظالمانه با تاکید بر اصل عزت، حکمت و مصلحت و همچنین رعایت عزت و شرافت و کرامت انسان، به ویژه نسل جوان و زنان و دختران از دیگر شروط پشت‌سر گذاشتن بحران‌ها است

محمد رویانیان و حسن نوروزی در انتخابات ثبت‌نام کردند

محمد رویانیان رئیس اسبق پلیس راهور و حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند. 

ثبت نام گروسی، وکیلی و شیخ در انتخابات ریاست جمهوری

حسین گروسی، حجت‌الاسلام مهدی شیخ و محمدعلی وکیلی نمایندگان ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند.

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات از ۱۰ خردادماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. پس از آن شورای نگهبان در مدت هفت روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه منتشر خواهد شد.
تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.

قالیباف هم آمد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس امروز (دوشنبه) برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

قالیباف نمایندگی تهران و ریاست در مجلس یازدهم و دوازدهم، دوازده سال تصدی شهرداری تهران، عضویت حقیقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرماندهی نیروی انتظامی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، و نیروی هوایی سپاه همچنین ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در کارنامه دارد.

وی پیش از این سه دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده است که در دوره سوم در سال ۹۶ در آستانه انتخابات به نفع سید ابراهیم رئیسی انصراف داد.

گفتنی است، ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در آخرین روز مهلت ثبت نام‌ها از ساعت ۸ صبح امروز در ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ روز امروز (۱۴ خرداد ماه) ادامه خواهد یافت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیر ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 857064
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 16
    از تمام ثبت نام کنندگان فقط اسحاق جهانگیری در این شرایط بحرانی می تونه رئیس جمهور باکفایتی باشه خواهشا رد صلاحیتش نکنید
    • ناشناس IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      11 0
      جاااان ؟؟؟؟
    • رضا IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      13 1
      دکتر برو،حالت خرابه
  • US ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    7 2
    هیچکدوم بدرد نمیخورن . واقعا قحط الرجاله
  • نعمت IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    9 2
    ... تعداد ثبت نام کنندگان از تعداد رای دهندگان بیشتر خواهد شد‌
  • US ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    4 1
    این همه سیاهی لشگر فرستادند وسط میدان تا مثلاً بگویند انتخابات آزاد داریم ولی در پایان این نمایش ساختگی گزینه دلخواه خود را بر می دارند و رئیس جمهور می کنند