خدابنده‌لو که حالا با پرسپولیس نخستین قهرمانی‌اش را تجربه کرده اعتقاد دارد قرمزها در زمین حرف‌شان را زده‌اند و کری هم نخوانده‌اند.

خدابنده‌لو

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

لیگ ایران به بهترین شکل ممکن برای محمد خدابنده‌لو به پایان رسید. او در نقل‌وانتقالات زمستانی به پرسپولیس آمد تا رویای دوران کودکی‌اش تبدیل به واقعیت شود، این البته پایان کار نبود و خدابنده‌لو توانست چندماه بعد از پیوستن به پرسپولیس، جام قهرمانی در لیگ برتر را بالای سر ببرد. او در مورد قهرمانی در لیگ، چالش‌های ایجاد شده با تیم رقیب و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

*در نخستین سال حضورت در پرسپولیس، قهرمانی در لیگ را تجربه کردی. فکر می‌کردی فصل برای تو و تیمت اینقدر شیرین تمام شود؟

خدا را شکر می‌کنم که چندماه بعد از پیوستن به پرسپولیس، نخستین قهرمانی‌ام را تجربه کردم. پرسپولیس در این سال‌ها زیاد جام گرفته ولی این نخستین جامی بود که من گرفتم و بی‌نهایت خوشحالم. امیدوارم این اتفاق در سال‌های بعد هم تکرار شود.

*فکر می‌کردی بازی با مس رفسنجان تا دقایق آخر گره بخورد؟

مس با هدایت محرم نویدکیا فوتبال تهاجمی و مالکانه را به نمایش می‌گذارد ولی قبل از بازی با پرسپولیس، فشار زیادی روی آنها ایجاد شده بود که برابر پرسپولیس محکم بازی کنند و شکست نخورند. فکر می‌کنم این موضوع در سبک بازی مس تأثیر گذاشت و آنها در زمین خودشان جمع شده بودند تا از ضدحملات استفاده کنند. ما واقعا بازی سختی را تجربه کردیم ولی خوشحالیم که درنهایت همه چیز خوب تمام شد.

*گولسیانی در مصاحبه‌ای گفته که در دقایق آخر ناامید شده بود و احساس می‌کرد که پرسپولیس قهرمانی را از دست داده است. تو در آن لحظات چه احساسی داشتی؟

طبیعتا همه ما استرس داشتیم و لحظات سختی را سپری می‌کردیم چون هرگز دوست نداشتیم مقابل هواداران قهرمانی را از دست بدهیم. با این حال من حتی در آن دقایق هم امیدوار بودم که پرسپولیس گل بزند و خوشبختانه این اتفاق رخ داد. پرسپولیس در خیلی از بازی‌های مهم، نتایج درخشانی را رقم زده، می‌توان به بازی با استقلال‌خوزستان اشاره کرد که خیلی‌ها تصور نمی‌کردند به بازی برگردیم.

*در مورد گل گولسیانی صحبت کن که ظاهرا در موقعیت آفساید به ثمر رسید. نظر خودت چیست؟

دوست ندارم زیاد در مورد مسائل داوری صحبت کنم. بعضی از کارشناسان گفتند که آفساید بود و بعضی هم گفتند نبود. برخی از کارشناسان هم گفتند که نمی‌توان قطعی نظر داد. اشتباه داوری همیشه وجود دارد و در برنامه فوتبال برتر هم نشان دادند که ما نسبت به تیم رقیب بیشتر ضرر کرده‌ایم. در همین بازی هم خطای حامد لک روی گولسیانی و سروش رفیعی هم گرفته نشد و طبق نظر کارشناسان، لک باید اخراج می‌شد.

*در این چندماه که در پرسپولیس بودی، فضای پرسپولیس را چطور دیدی؟

اتمسفر و جو پرسپولیس بی‌نظیر است و دلیل موفقیت تیم، همدلی بازیکنان است. در پرسپولیس چنددستگی وجود ندارد و خیلی خوشحالم که پیراهن این تیم را برتن می‌کنم. مهم‌ترین دلیلی که پرسپولیس این همه جام گرفته، شخصیت تیمی‌اش است.

*در این مدت کدام بازیکن بیشترین کمک را به تو کرد تا خیلی زود با تیم هماهنگ شوی؟

همه بازیکنان کمک کردند.

*تو فرصت کار کردن با یحیی گل‌محمدی را به‌دست نیاوردی ولی بازیکنان پرسپولیس معتقدند او نقش مهمی در قهرمانی این تیم داشت. نظر خودت چیست؟

بله، متأسفانه فرصت نشد تا با آقایحیی کار کنم ولی او برای پرسپولیس ۳۰‌ امتیاز گرفت. گل‌محمدی نیازی به تعریف ندارد و در این سال‌ها نشان داده که مربی بزرگ و توانمندی است.

*عملکرد فردی خودت چطور بود؟

عالی نبود ولی خوب بود. قطعا در فصل آینده بهتر و بیشتر می‌توانم توانایی خودم را نشان دهم. طبیعتا وقتی به پرسپولیس آمدم نیاز به زمان داشتم تا خودم را نشان دهم.

*کار کردن با اوسمار چطور بود؟

اوسمار مربی بسیار خوب و فعالی است. شاید خیلی‌ها به این موضوع توجه نکنند که اوسمار در چه وضعیتی هدایت تیم را برعهده گرفت و چه فشاری را در روزهای اول تحمل کرد. او کار بزرگی در پرسپولیس انجام داد و این تیم را قهرمان کرد، آن هم در وضعیتی سخت که شاید توسط هواداران یا رسانه‌ها تحت‌فشار قرار داشت. همه می‌بینند که پرسپولیس چه فوتبالی را به نمایش می‌گذارد و طبیعتا سرمربی تیم نقش مهمی در موفقیت پرسپولیس داشته است.

*درویش گفته که همسر اوسمار با یک بیماری سخت مواجه شده و او هنوز جواب نهایی را به باشگاه پرسپولیس نداده است. قبول داری نماندن اوسمار یک چالش بزرگ برای پرسپولیس است؟

همه ما امیدواریم که اوسمار همکاری‌اش را با پرسپولیس ادامه دهد و مشکل بیماری همسرش برطرف شود. او بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است. اوسمار لیگ ایران و پرسپولیس را به خوبی می‌شناسد و می‌توانیم با هدایت این مربی، دوباره در فصل بعد روزهای خوبی را رقم بزنیم.

*بازیکنان و مربیان استقلال در این مدت مصاحبه‌های زیادی علیه پرسپولیس انجام دادند. در این مورد چه نظری داری؟

نظر خاصی ندارم. استقلال تیم خوبی است و هفته‌ها صدرنشین بود، آنها یک رقیب جدی برای ما بودند ولی درنهایت پرسپولیس قهرمان شد و طبیعی است که قهرمانی ما برای استقلالی‌ها اذیت‌کننده باشد. خیلی از دوستان من در فوتبال و بیرون از فوتبال استقلالی هستند و آنها به من می‌گفتند که تیم ما شایسته قهرمانی بود. ما قهرمان شدیم چون بهتر از استقلال بودیم. شما دیدید که بسیاری از مربیان لیگ هم از نمایش پرسپولیس و سبک بازی تیم ما تعریف کردند و ما لیاقت این قهرمانی را داشتیم.

*فصل آینده هم در پرسپولیس هستی؟

بله، من فصل بعد هم با پرسپولیس قرارداد دارم.

*چرا در فوتبال ایران اکثر قراردادها کوتاه‌مدت است؟

خب، خیلی چیزها در فوتبال ایران با اروپا فرق دارد. من در نیم فصل به پرسپولیس آمدم و از لحاظ مالی هم ضرر کردم ولی دوست داشتم به تیم محبوبم بیایم. حالا هم اگر باشگاه بخواهد با کمال میل قراردادم را تمدید می‌کنم.

*صحبت آخر...

باید از هواداران پرسپولیس تشکر کنم که بعد از آمدن به این تیم از من حمایت کردند. آقای درویش هم بابت پیوستنم به پرسپولیس خیلی زحمت کشیدند و باید از ایشان هم تشکر کنم.

کد خبر 857695
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • ساقی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    17 92
    شما قهرمان نیستید داور از تماشاگران ترسید گل مردود هست چون آفسایده
    • اشکان پرسپولیسی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      42 10
      کیسه کش با همین خیال و توهم زندگیتو ادامه بده🤣
    • جواد پرسپولیسی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      47 6
      به ادعای تمامی کارشناسان بی طرف و حتی بعضی کارشناسان استقلالی مثل اقای قربانی و اقای محمد تقوی. تیم پرسپولیس فوتبال زیبا و با صلابتی داشت و به حق شایسته قهرمانی بود حرفای خاله زنکی رو بزارید کنار
    • محمد IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      39 5
      چه بخواهید چه نخواهید وچه فکر کنید گل آفساید هست یا نیست جام را پرسپولیس گرفته شش ماه دیگر نمی‌گویند گل آفساید بود یا نبود میگویند فلان تیم چند تا قهرمانی پارد
    • سیدشمس تبریزی اصیل پرسپوليسي شش آتیشه IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      38 3
      معلومه کی از گرفتن پنالتی برای شما شادی کرد.افشاریان بود.دیدی حالا فشار بخور
  • آقای مهدوی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    53 16
    بعنوان یه هوادار 3 آتیشه فصل آینده یعنی بیست و چهارم لیگ برتر برای محمدخدابنده لو عزیز این جوان جویای نام آرزوی بهترین ها رو دارم و فیکس در زمین رویت بشه با سایر بچه ها انشاالله....
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    40 2
    درود برشرف وغیرت این بازیکن درخشان که انشاالله دراینده نزدیک یکی ازبهترین بازیکنان پرسپولیس خواهدشد
  • نا شناس IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    12 12
    خدا را شکر با گل آفساید بردیم وجشن قهرمانی گرفتیم خیلی چسبید تقلبی بردن
  • جابر IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    12 5
    خیلیم عالی بودی دمت گرم
  • محمد IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    9 3
    به این موضوعی که شما اشاره کردید میگند شخصیت قهرمانی
  • سمیه پرسپولیسی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    16 4
    خیلی با کیفیت بازی میکنه🌹
  • محمد پرسپولیس IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    10 2
    خدا پشت و پناهت پسر با تعصب و با غیرت پرسپولیس
  • سامان IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    18 3
    بازیکن خوب وخلاقی به نظر میرسه که میتونه تو مرکز زمین به پرسپولیس کمک کنه
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    16 3
    ممد خدابنده لو باتعصب را عشق است..دم گرم داداش
  • سرخ کابوس آبی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    12 2
    زلزله آتشین پرسپولیس آتیشش چند هفته میسوزنه وبا هیچ وسیله آتیش نشانی قابل مهار نیست ولی تا پایان آتیش سوزی آب یخ تنها ترین چارس .
  • حسین طرفی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    20 2
    آقای خدابنده لو شما برای همه ما دوست داشتنی هستی وبازیت برابراستقلال اهواز باعث بردماشد عالی بازی کردی قهرمانی ما مدیون شما وهمه بازیکنان است ارونوف هم روخوب تغذیه کردی ماعاشقتیم.
  • شهاب IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    3 8
    اقاهمین هایی که میگن قهرمانی استقلال دست خودش بود چرا نساجی نبرد آقا اصلا دلش خواست به نساجی باخت بیاره من نوهمینش موندی داور چرا باید به لنگ امتیار بده
  • ناشناس IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 5
    من که اصلاً هیچ احساسی به بازیکنان فوتبال یا بازیگران تلویزیون و سینما ندارم از نظر من اینها هیچ و پوچ هستند و هیچ کاربردی هم برای کشور ملت ندارند متأسفانه در کشور بسیارند که خودشان را به آب و آتش می‌زنند که اینها را ببینند خب اصلاً دیدنشان چه سود و گشایشی دارد ؟!
  • پرسپولیس گلات IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 4
    توی پرسپولیس باید بازی ارائه بدی هواردار به مصاحبه های تو و دانیال و بیرانوند احتیاجی نداره این عملکرد حرفه ایه که از تو اسطوره میسازه
  • عباس IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 1
    محمد خدابنده لو پتانسیل بالایی داره امیدوارم فصل بعد آقای اوسمار بیشتر بهش بازی بده.
  • اسفندیار IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    4 9
    پیروزی تا داور. داره نیاز به کری نداره خدا خیر بده داوران محترم لنگی را
    • ستاره سرخ IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      2 0
      خدا صبرتون بده مارو در غمتون شریک بدونین چه کار میشه کرد؟ دیگه رخت عزا رو دربیارین شگون ندارن.خخخخخخخخخخخ
  • پرسپولیس IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 1
    به عنوان یه پرسپولیس حق استقلال بود قهرمان بشه چون اگه وار بود شک نکنید گل ولسیانی افساید بود چرا برخی از هوادارن پرسپولیس جرات ندارن حقیقتو بگن از تیم ما بیشتر حمایت میشه
    • ستاره سرخ IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      کی میگه گل آفساید نبود ؟ گل آفساید بود و بازی، پنالتی و اخراج هم به نفع پرسپولیس داشت. حالا شما جرات داشته باشین بگین داور دربی، نتیجه رو واسه تون درآورد.
  • فر هادیان امان اله US ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 2
    اقای خدا بنده لو بنده خدا دراین لیگ قهرمانی باشروع وپا یان گل افساید تش تعریف نداره...توهم قهرمانی بده انصافا
  • امیر mahtab IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    به امید قهرمانی پرسپولیس در فصل بعدی....
  • CA ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    پرسپولیس خانه پرسپولیسی عاشق است امیدوارم که بازیکنانی که به موفقیت تیم کمک می‌کنند باشند