اکثریت قاطع شهروندان سعودی معتقدند کشورهای عربی باید روابط خود را با اسرائیل قطع کنند.

غزه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: یک نفر از هر 3 شهروند کشورهای عربی برندهای حامی رژیم صهیونیستی را به دلیل فاجعه انسانی جنگ غزه تحریم کرده است. استارباکس از جمله برندهای غربی است که فعالیتش تحت تأثیر خشم حامیان فلسطین در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار گرفته است.

تارنمای خبری میدل ایست آی نوشته، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که بیش از یک نفر از هر سه نفر در 15 کشور جهان اروپایی، آسیا و قاره آمریکا معتقدند که باید برندهای تجاری حامی اسرائیل را تحریم کرد. در این نظرسنجی 15هزار مصرف کننده از 15 کشور جهان از جمله فرانسه، عربستان سعودی، انگلیس و آمریکا شرکت کردند. کشورهایی که در صدر این نظرسنجی قرار گرفتند کشورهای عربستان سعودی (با 71درصد)، امارات متحده عربی (با 57درصد) و اندونزی بودند که اکثریت جمعیت آنان مسلمان هستند. هند با اقلیت مسلمان قابل توجهی در رتبه بعدی قرار داشته است. آلمان نیز پنجمین کشور بوده است.

نظرسنجی ماه دسامبر موسسه «واشنگتن برای امور خاور نزدیک» نیز نشان می‌داد که 96 درصد از شهروندان سعودی معتقدند کشورهای عربی باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنگ غزه قطع کنند.

نشانه‌های موفقیت تحریم حامیان صهیونیسم

جنبش تحریم برندهای حامی اسرائیل موفقیت‌های قابل توجهی داشته است. ماه مارس سال 2024 بود که الشایا غول خرده فروشی و مالک حقوق استارباکس در خاورمیانه اعلام کرد که تصمیم گرفته به دلیل تحریم محصولاتش در ارتباط با جنگ غزه، بیش از2هزار کارمند خود را در غرب آسیا و شمال آفریقا اخراج کند، این تعداد کارمند معادل 4درصد از کل نیروی کار این برند غربی است.

کریس کمپچینسکی مدیرعامل شرکت مک دونالد، نیز در اوایل سال جاری اعلام کرد که فروش این شرکت زنجیره‌ای در کشورهایی با اکثریت مسلمان - مانند مالزی و اندونزی - و همچنین در سراسر خاورمیانه به‎طور قابل توجهی کاهش یافته است. خشم افکارعمومی به ویژه زمانی متوجه مک دونالد شد که این شرکت در اکتبر اعلام کرد که در شعبه‌های خود در سرزمین‌های اشغالی به سربازان اسرائیلی غذای رایگان می‌دهد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده از آغاز جنگ در غزه تاکنون 15694 کودک فلسطینی در حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند و 34 هزار کودک دیگر نیز زخمی شدند.

کد خبر 859894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha