وقتی از چیزی که در کنترل ما نیست ناراحت می‌شویم، تمام کاری که انجام می‌دهیم هدر دادن زمان و انرژی گرانبهاست. اما باید بدانیم رها کردن نگرانی‌های غیرضروری ما را آزاد می‌کند تا زندگی‌مان را به بهترین شکل بگذرانیم و از هر لحظه‌ لذت ببریم.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، تفاوت قابل توجهی بین نگرانی در مورد چیزهایی که می توانیم کنترل کنیم و چیزهایی که نمی توانیم وجود دارد. کلید در تشخیص نهفته است.

در این مقاله، ۸ موردی را که واقعاً نباید نگران آنها باشید را با شما به اشتراک می‌گذاریم – زیرا زندگی خیلی کوتاه است. پس بنشینید، یک نفس عمیق بکشید و برای سبک کردن بار ذهنی خود آماده شوید.

۱) نظرات دیگران
یک دام رایج که همه ما به آن دچار می شویم، نگرانی بیش از حد در مورد اینکه دیگران در مورد ما چه فکر می کنند است. حقیقت این است که هرکسی مشغول رسیدگی به زندگی، مشکلات و ناامنی های خود است.

آنها زمان کمتری برای تحلیل انتقادی ما از آنچه تصور می کنیم دارند. ما اغلب به خاطر ترس از قضاوت از پیگیری رویاهایمان یا تصمیم گیری در مورد چیزی که برایمان بهترین است بازمی‌مانیم.

اما به یاد داشته باشید: نظرات مردم واقعیت نیست. رها کردن این نگرانی به شما این آزادی را می دهد که زندگی خود را به طور واقعی و مطابق با ارزش ها و آرزوهای خود پیش ببرید.

زندگی کوتاه تر از آن است که اجازه دهید دیدگاه های دیگران اعمال شما را دیکته کند.

۲) کمال گرایی
اشتباهات فرصت هایی برای یادگیری و رشد هستند، نه چیزی برای هراس. به یاد داشته باشید: هدف گذاری برای چیزهای بزرگ اشکالی ندارد، اما اجازه ندهید کمال گرایی شادی یا آرامش ذهن را از شما سلب کند. زندگی برای استرس های غیر ضروری خیلی کوتاه است!

۳) آینده
این طبیعت انسان است که سعی کند آینده را پیش بینی و برنامه ریزی کند. اما واقعیت این است که هیچ مقدار نگرانی نمی تواند آنچه را که در راه است تغییر دهد.

یک مطالعه نشان داد که ۸۵ درصد از چیزی که ما نگران آن هستیم، هرگز اتفاق نمی افتد. این اتلاف انرژی زیادی برای سناریوهای فرضی است.

تمرکز بیش از حد روی آینده می تواند لذت و تجربیات لحظه حال را از شما بگیرد. این در مورد نادیده گرفتن خطرات احتمالی یا شکست در برنامه ریزی نیست. این در مورد یافتن تعادل، پذیرش این که عدم اطمینان بخشی از زندگی است و یادگیری زندگی در زمان حال است.

۴) اشتباهات گذشته
همه ما این را تجربه کرده‌ایم؛ اشتباهات گذشته را بارها و بارها در ذهنمان تکرار می‌کنیم، آرزو می‌کنیم که بتوانیم زمان را به عقب برگردانیم و کارها را متفاوت انجام دهیم. اما هر چقدر هم که نشخوار کنیم، گذشته تغییر ناپذیر می ماند.

درس گرفتن از اشتباهاتمان مهم است، اما زمانی که آن درس ها را یاد گرفتیم، زمان آن است که رها کنیم و به جلو برویم. اگر نگران کاری هستید که در گذشته انجام داده‌اید یا انجام نداده‌اید، این را به خاطر بسپارید: شما نمی‌توانید آنچه را که اتفاق افتاده تغییر دهید، اما می‌توانید بر آنچه انجام خواهد شد تأثیر بگذارید.

۵) به اندازه کافی خوب نبودن
این نگرانی‌ای است که در برخی مواقع ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول می‌کند: ترس از اینکه به اندازه کافی خوب نیستیم. این نگرانی می تواند از عوامل مختلفی ناشی شود - فشار اجتماعی، ناامنی های شخصی، تجربیات گذشته یا حتی استانداردهای خود تحمیلی.

اما نکته اینجاست: شما به اندازه ای که هستید کافی هستید. ارزش شما به دستاوردها، ظاهر یا تایید دیگران بستگی ندارد. شما ذاتا ارزشمند و منحصر به فرد هستید و هیچکس نمی تواند آن را از شما بگیرد.

لحظه ای را به تفکر در مورد ارزش خود اختصاص دهید. نقاط قوت خود را بشناسید، عیوب خود را بپذیرید و فردیت خود را جشن بگیرید.

۶) اهداف محقق نشده
زندگی غیرقابل پیش‌بینی است و گاهی بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، سازگاری و ادامه حرکت رو به جلو است. بنابراین، اگر روی اهداف محقق نشده استرس دارید، به یاد داشته باشید: موفقیت یک خط مستقیم نیست. درست نیست که بادبان های خود را زمانی که باد تغییر جهت می دهد تنظیم کنید.

زندگی برای انتظارات سفت و سخت خیلی کوتاه است.

۷) چیزهای خارج از کنترل شما
نگرانی در مورد چیزهایی که خارج از کنترل ما هستند آسان است - وضعیت جهان، اعمال دیگران، غیرقابل پیش بینی بودن زندگی. اما این نگرانی ها هدفی جز افزایش سطح استرس ما ندارند.

تنها چیزی که ما واقعاً روی آن کنترل داریم خودمان هستیم - اعمال، واکنش‌ها و نگرش‌هایمان. پذیرش این امر می تواند رهایی بخش باشد. این به ما امکان می دهد تمرکز خود را از آنچه در اطراف ما اتفاق می افتد به آنچه در درون خودمان می افتد تغییر دهیم.

وقتی متوجه می‌شوید که نگران چیزهایی هستید که نمی‌توانید کنترل کنید، سعی کنید این انرژی را به سمت مناطقی که می‌توانید تحت تأثیر قرار دهید هدایت کنید.

۸) تنها بودن
درک این نکته مهم است که تنها بودن مساوی با احساس تنهایی نیست. در واقع، تنها بودن می تواند ابزار قدرتمندی برای خوداندیشی و رشد باشد.

به ما این امکان را می دهد که عمیقاً با خودمان ارتباط برقرار کنیم، نیازها و خواسته های خود را درک کنیم و عشق به خود را در خود پرورش دهیم. بنابراین، اگر ترس از تنهایی شما را در چنگ خود انداخته است، این را به خاطر بسپارید: معاشرت با خودتان می‌تواند یکی از غنی‌ترین تجربیات باشد.

سخن پایانی: هنر رها کردن
خرد اعصار همیشه بر اهمیت زندگی در لحظه حال تاکید داشته است. مارک تواین نویسنده آمریکایی گفته است: "من نگرانی های زیادی در زندگی خود داشتم که اکثر آنها هرگز اتفاق نیفتادند."

این نشان می دهد که چقدر زمان و انرژی را برای نگرانی تلف می کنیم. واقعیت این است که زندگی غیرقابل پیش بینی و همیشه در حال تغییر است.

نگرانی در مورد چیزهایی که خارج از کنترل ما هستند چیزی جز ربودن شادی و آرامش فعلی ما نیست.

کد خبر 862631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha