اعضای هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

روسای کمیسیون

به گزارش همشهری‌آنلاین، اعضای هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس دوازدهم مشخص شدند.

کمیسیون امنیت ملی

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی برای اجلاسیه نخست دور دوازدهم مجلس شد. همچنین با رای اعضای کمیسیون، عباس مقتدایی نماینده اصفهان و حجت‌الاسلام محمود نبویان نماینده تهران به عنوان نائب رئیس اول و دوم، یعقوب رضازاده نماینده سلمان و بهنام سعیدی نماینده جیرفت دبیران اول و دوم و ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم انتخاب شدند.

کمیسیون برنامه و بودجه

غلامرضا تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب شد. همچنین مهرداد لاهوتی و فریدون همتی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم این کمیسون انتخاب شدند.
اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین محمدمهدی مفتح را به عنوان سخنگو و محسن بیگلری و الهام آزاد را به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون انتخاب کردند.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

محمدصالح جوکاربه عنوان رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و قاسم روانبخش نایب رئیس اول و غلام رضا توکل به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب کردند. همچنین با رأی اعضای کمیسیون ولی الله بیاتی به عنوان سخنگو و محمد بیات و سید روح الله موسوی به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند.

کمیسیون عمران

محمدرضا رضایی کوچی به عنوان رئیس کمیسیون عمران انتخاب شد. همچنین احمد دنیا مالی و ابراهیم نجفی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم این کمیسون انتخاب شدند.
اعضای کمیسیون عمران مجلس همچنین عبدالجلال ایری را به عنوان سخنگو و احمد جباری و سید جمال موسوی را به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون انتخاب کردند.

کمیسیون صنایع و معادن

رضا علیزاده رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد.

کمیسیون اقتصادی

شمس الدین حسینی به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی در اجلاسیه اول انتخاب شد. مهدی طغیانی و جعفر قادری نایب رئیس اول و دوم مجتبی زارعی به عنوان دبیر اول زهراخدادادی دبیر دوم و فاطمه مقصودی سخنگو انتخاب شدند.

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شد.احد آزادی خواه به عنوان نایب رییس اول و پیمان فلسفی به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.
همچنین سمیه رفیعی به عنوان سخنگو و سیدمحمد سادات ابراهیمی و حامد یزدیان به ترتیب به عنوان دبیر اول و دبیر دوم کمییسون کشاورزی مجلس انتخاب شدند.

کمیسیون بهداشت و درمان

حسینعلی شهریاری به عنوان رییس کمیسیون بهداشت و درمان در اجلاسیه اول انتخاب شد.فاطمه محمدبیگی و رضا جباری به عنوان نواب رییس و حسین عبدلی و بابک رضازاده به عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند. سلمان اسحاقی نیز سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان شد.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

علیرضا منادی سفیدان به عنوان رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در اجلاسیه اول انتخاب شد.محمد مولوی و فرشاد ابراهیم پور نواب رییس و فاطمه جراره و محمدرضا احمدی به عنوان دبیران کمیسیون تعیین شدند. احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شد.

کمیسیون انرژی

موسی احمدی به عنوان رئیس کمیسیون انرژی و رمضانعلی سنگدوینی به عنوان نایب اول و محمد بهرامی به عنوان نایب دوم انتخاب شدند.اسمعیل حسینی به عنوان سخنگو و امید کریمیان دبیر اول و همتی به عنوان دبیر دوم انتخاب شد.

کد خبر 863467
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha