یک متخصص پوست و مو به تشریح چرایی بروز میخچه در کف پا و شیوه‌های درمان آن پرداخت.

میخچه

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر علی ابراهیمی با بیان اینکه میخچه ضایعه‌ای است که بعضا در کف پا ایجاد می شود، گفت: این ضایعات پوستی عمدتا به دلیل وارد آمدن فشار به قسمتی از پا ایجاد می شود.

وی افزود: میخچه در بخشی از پا ایجاد می‌شود که دچار فشار یا تحریک شده که عمدتا سینه پا یا سطح خارجی انگشت کوچک پا است. البته در افرادی که انگشتان پای آنها لاغر است، احتمال ایجاد میخچه در لای انگشتان هم وجود دارد.

ابراهیمی در خصوص عوامل ایجاد میخچه در پا گفت: استفاده از کفش های تنگ، نامناسب و غیراستاندارد یکی از عوامل مهم ایجاد میخچه است، علاوه بر این کفش هایی که کفه آنها ضخامت زیادی ندارد هم باعث ایجاد میخچه می‌شوند.

این متخصص پوست پیاده روی زیاد را هم یکی از عوامل ایجاد میخچه عنوان و تصریح کرد: برخی افراد هم که دچار مشکلات ساختاری در قسمت پا هستند و هنگام راه رفتن اول یک قسمت از کف پا و بعد قسمت‌های دیگر روی زمین قرار می‌گیرد هم احتمال بروز میخچه در آنها بیشتر است.

ابراهیمی با بیان اینکه میخچه خطرناک نیست، گفت: وجود این ضایعه در افراد تنها ایجاد درد کرده و راه رفتن افراد را دچار اختلال می‌کند.

چرا پا میخچه می‌زند ؟ | تفاوت میخچه با زگیل کف پا + عکس میخچه

وی در خصوص شیوه‌های درمان میخچه هم گفت: در گام اول برای رفع میخچه باید علت ایجاد آن رفع شود، بطور مثال اگر فرد از کفش تنگ یا نامناسب استفاده می‌کند باید آنها را با یک کفش راحت و استاندارد جایگزین کند، چرا که تا زمانی که فشار وجود داشته باشد احتمال بروز مجدد میخچه هم وجود دارد.

ابراهیمی گفت: با رفع عامل اصلی ایجاد میخچه، برای درمان آن دارو تجویز شده و در برخی موارد در کنار دارو از لیزر یا اعمال جراحی هم استفاده می‌شود.

وی افزود: علاوه بر اینها از چسب میخچه هم برای درمان این ضایعه پوستی استفاده می شود.

این متخصص پوست و مو در خصوص تفاوت میخچه با زگیل کف پا هم گفت: این دو شباهت بسیاری دارند، اما زگیل به دلیل عوامل ویروسی ایجاد شده، بنابراین ممکن است در هر نقطه از پا حتی لای انگشتان و در نقاطی که فشاری روی آن نیست هم ایجاد شود.

وی افزود: از طرفی زگیل نقاط سیاه رنگی بر روی خود دارد که در میخچه آن را مشاهده نمی‌کنیم.

کد خبر 863988
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha