محققان چینی ادعا می‌کنند که نوع جدیدی از غذا را توسعه داده‌اند که شامل برنج غنی از مواد مغذی است که با گوشت درست شده است.

برنج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، آنها راهی برای رشد سلول‌های گوشتی به‌طور مستقیم روی دانه‌های برنج ایجاد کرده‌اند. این غذای برنجی که در آزمایشگاه تولید می‌شود، می‌تواند راهی پایدارتر برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز در میان مشکلات رو به افزایش باشد.

تیمی از مرکز تحقیقات گوشت چین، یک سازمان تحقیقاتی وابسته به آکادمی علوم غذایی پکن، این آزمایش را رهبری کردند. دانشمندان دانه‌های برنج را از پیش تحت نظر پرورش می‌دهند و سپس از آنها برای رشد لایه‌های نازک سلول‌های مرغ یا گوشت به‌طور مستقیم روی سطح دانه‌ها در محیط آزمایشگاهی استفاده می‌کنند. آنها برنج را انتخاب کردند زیرا سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی مفید است. علاوه بر این، سلول‌های حیوانی به‌طور خاص در آزمایشگاه برای این منظور رشد کردند.

وانگ شووی مولف ارشد پژوهش می گوید این برنج ظاهری نرمال دارد اما پس از پختن طعم گوشت و برنج را می دهد. به این ترتیب برنج مواد مغذی را فراهم می کند و از سوی دیگر سلول های گوشت پروتئین را به آن می افزایند. محققان معتقدند با کمک این روش یک وعده غذایی متعادل و مغذی تولید می شود.

بیشتر بخوانید:

چنین غذایی دارای فیبررژیمی، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی برنج معمولی است و همزمان آمینو اسیدها و پروتئین های حیوانی نیز به آن افزوده شده است.

البته به نظر می رسد محققان کره جنوبی نیز مشغول توسعه چنین ایده ای بوده اند.

کد خبر 864153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha