گروه اجتماعی: رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه از ترم مهر‌ماه سال‌جاری از دانشجویان معلول بدون دریافت شهریه ثبت نام نخواهد کرد.

رضا سعید در یک نشست خبری  افزود: هیأت وزیران در سال‌84 مصوبه‌ای را تصویب کرده بود که براساس آن شهریه دانشجویان معلول از محل مازاد درآمد نفتی کشور به سازمان بهزیستی کشور داده شود و سازمان بهزیستی هم این بودجه را به دانشگاه‌ها پرداخت کند که این مصوبه به تمام واحدها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: 8500 دانشجوی معلول شامل این قانون می‌شوند که تا پایان سال تحصیلی87-86 که دریافت شهریه به شکل متمرکز بود، صد‌درصد شهریه از آنها دریافت و به واحدها پرداخت شده است اما مجددا از سال تحصیلی 88-87 سازمان بهزیستی اعلام کرد که پرداخت شهریه به شکل غیرمتمرکز است و هر استان باید به شکل جداگانه شهریه این دانشجویان را پرداخت کند.

رئیس  صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد افزود: زمانی که این امر اعلام شد ما بخشنامه‌ای را به واحدها ابلاغ کردیم که براساس آن، دانشگاه‌ها موظف شدند که از این دانشجویان معلول بدون دریافت شهریه ثبت نام کنند که متأسفانه سازمان بهزیستی تا به حال کوتاهی کرده است و شهریه خیلی از دانشجویان را پرداخت نکرده و برای آن تعداد هم که پرداخت کرده درصد تعیین کرده است.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال ما نمی‌توانیم به‌دلیل کوتاهی بهزیستی استان‌ها منابع خود را راکد بگذاریم. به همین دلیل از ترم مهر‌ماه دانشجویان معلول را بدون پرداخت شهریه ثبت‌نام نمی‌کنیم.

مدیرکل دفتر تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد  نیز با اشاره به ایجاد تحول در برنامه تخصیص وام شهریه به دانشجویان، گفت: امسال در توزیع بودجه غیراز تعداد دانشجویان، ‌میزان شهریه پرداختی نیز جزء شاخص‌ها، محاسبه و این اعتبار با ضریب دانشجو توزیع می‌شود؛ به عبارت دیگر کل دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز مشمول این تحول هستند.

محمد حسین سدهی‌نیا اضافه کرد: برای افزایش میزان اعتبار وام شهریه با هیات امنای دانشگاه و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز مذاکراتی انجام شده است. وی با اشاره به عملکرد سال87 صندوق، گفت: از کل منابع صندوق دانشگاه آزاد 74‌‌درصد به وام کوتاه مدت برای 331هزار نفر، وام میان مدت 15درصد برای 69‌هزار نفر و بلندمدت 5/6‌درصد به30‌هزار دانشجو پرداخت شد.

کد خبر 86483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز