مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

مغز انسان بالغ حدود ۱.۲ تا ۱.۴ کیلوگرم وزن دارد و حدود ۲ درصد وزن بدن را شامل می‌شود. اما این دو درصد بر شخصیت، سلامت و حافظه ما تاثیر بسیاری دارد و مراقبت از آن بسیار حائز اهمیت است.

حافظه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، مغز افکار، حرکات و احساسات ما را کنترل می‌کند و نقش پر رنگی در سلامت جسمانی و روانی ما دارد. میلیاردها سلول عصبی در مغز وجود دارد که همه چیز را در بدن ممکن می‌کنتد. این سلول‌های مغزی که نورون نامیده می‌شوند، اطلاعات را به بقیه بدن ارسال می‌کنند. اگر آنها به درستی کار نکنند، ممکن است عضلات به درستی حرکت نکنند، احساس‌هایی را در قسمت‌هایی از بدن از دست بروند و تفکر کند شود.

نورون‌هایی که آسیب دیده یا تخریب شده‌اند جایگزین نمی‌شوند، بنابراین مراقبت از آنها بسیار مهم است. این موارد به سلامت مغز کمک خواهند کرد.

۱_ مراقب سلامتی خود باشید

برخی از بیماری‌های پزشکی می‌توانند خطر ابتلا به مشکلات تفکر و حافظه را افزایش دهند. آنها همچنین ممکن است خطر ابتلا به سکته مغزی را افرایش دهند. که می‌تواند به عروق خونی در مغز آسیب برساند. از جمله شایع‌ترین آنها دیابت، بیماری قلبی و فشار خون بالا است.

۲- با دوستان خود دیدار کنید

با دوستان خود بیرون بروید، اجتماعی بودن به کاهش افسردگی و استرس کمک می‌کند. هر دو این موارد می‌توانند باعث از دست رفتن حافظه شوند. انزوای اجتماعی و تنهایی نیز با افزایش خطر کاهش مهارت‌های تفکر و بیماری آلزایمر مرتبط است.

۳_ مغز خود را به چالش بکشید

همانطور که فعالیت بدنی، جسم شما را سالم نگاه می‌دارد، فعالیت‌هایی که ذهن شما را درگیر می‌کند می‌تواند مغز شما را خوش فرم نگه دارد. این فعالیت‌ها ممکن است به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک کنند. جدول کلمات، مطالعه، بازی و یادگیری یک ساز می‌تواند کمک کننده باشد.

۴_ مراقب مصرف داروها باشید

برخی داروها بر توانایی مغز شما برای واکنش، برنامه‌ریزی، حل مشکلات و کنترل تکانه تاثیرگذار است. دستورالعمل‌های مربوط به داروها را به دقت دنبال کنید، مخصوصا در مورد داروهایی که بدون نسخه پزشک مصرف می‌کنید.

مغز انسان بالغ حدود ۱.۲ تا ۱.۴ کیلوگرم وزن دارد و حدود ۲ درصد وزن بدن را شامل می‌شود. اما این دو درصد بر شخصیت، سلامت و حافظه ما تاثیر بسیاری دارد و مراقبت از آن بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 865124
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha