دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: از مجموع ۱.۲ میلیون صورت‌حساب برق خانگی صادره در شهر تهران در خردادماه، ۵۸۰ هزار صورت‌حساب مشمول پاداش کاهش مصرف شده است و ۲۵ درصد قبوض رایگان شده است.

مصرف برق

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ۲۵ درصد قبوض برق خانگی صادره در شهر تهران از ابتدای خردادماه، رایگان شده است.

کامبیز ناظریان با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان برق شهر تهران شامل سه میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارای تعرفه خانگی هستند، گفت: از مجموع یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار صورت‌حساب برق خانگی صادره در شهر تهران از ابتدای خردادماه، ۵۸۰ هزار صورت‌حساب مشمول پاداش کاهش مصرف شده است و ۲۵ درصد قبوض صادره نیز با احتساب پاداش تخصیصی، با رقم صفر ریال صادره شده است.

در این میان، مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: یکشنبه هفته جاری، نصاب جدید تقاضای مصرف برق کشور برای بار سوم در سال جاری شکسته شد و ۴.۵ درصد افزایش به ۷۶ هزار و ۷۶۷ مگاوات رسید. این رکوردشکنی در حالی است که سازمان هواشناسی، یکشنبه را گرم‌ترین روز غیرتعطیل سال اعلام کرد و افزایش دما باعث شد ۵۲۰۰ مگاوات برق بیشتری نسبت به سال قبل مصرف شود.

جریمه ۴.۲ میلیارد تومانی برای سوءاستفاده از کارت سوخت

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان از محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی یک جایگاه سوخت به دلیل سوءاستفاده از ۶۱ کارت سوخت خبر داد. این جایگاه با سوءاستفاده از کارت سوخت، گازوئیل را خارج از ضوابط تعیینی دولت فروخته است.

کیومرث حسن‌پور گفت: پرونده فروش ۲۷ هزار و ۹۵۲ لیتر گازوئیل خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۱۴ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی میناب رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف را به پرداخت ۲۸ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

حسن‌پور گفت: شعبه همچنین برای بهای مال از دست رفته ۱۴ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت ۴۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

تولد ۶۶۰۰ تعاونی در ۳ سال

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل بیش از ۶۶۰۰ تعاونی در سه سال فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: میزان صادرات تعاونی‌ها در این مدت بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است.

حامد ویس کرمی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۴ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که با مشارکت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو از مردم شکل گرفتند. خوشبختانه با تلاشی که تعاونی‌ها و خود مردم صورت دادند، ۱۰۴ هزار تعاونی بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی را در کشور ساماندهی کرده‌اند.

وی میزان سرمایه‌گذاری این تعاونی‌ها را بیش از ۳۳۹ همت ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۵۴ درصد تعاونی‌ها در سطح کشور در حوزه تولید فعال‌اند و مسئله تولید از اولویت‌های اساسی بخش تعاون به شمار می‌رود.

شرط تخفیف گازبها برای مشترکان

بر اساس مصوبه دولت، در هر سال از نیمه آذر تا نیمه اسفند، هر مشترک گاز بخش خانگی که بیش از ۱۰ درصد صرفه‌جویی کند، شامل تخفیف و پاداش صرفه‌جویی می‌شود. در سال گذشته ۱۷.۴ میلیون مشترک مشمول این تخفیف شدند.

جواد اوجی، وزیر نفت، می‌گوید: مشترکان بهره‌مند از تخفیف گاز معادل ۶۰ درصد کل مشترکان گاز کشور است و وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران پرداخت ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به ۱۷ میلیون مشترک گاز کشور را از هفته گذشته آغاز کردند.

جمع‌آوری لامپ‌های غیراستاندارد در لاله‌زار

مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون در جریان بازرسی‌ها از مراکز عرضه لامپ در خیابان لاله‌زار تهران، حدود ۲۵ هزار لامپ فاقد نشان استاندارد در این بازار شناسایی و توقیف شده است.

طاهری با اشاره به اینکه ۳۸ واحد تولیدکننده لامپ در استان تهران دارای پروانه استاندارد معتبر از این اداره کل هستند، افزود: لامپ از فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری است که تولید، عرضه و تمرکز آن بدون نشان استاندارد ممنوع است.

او اظهار کرد: شهروندان در زمان خرید لامپ می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اعتبار نشان استاندارد آن محصول اطمینان حاصل کنند و در صورت دریافت پاسخی مبنی بر عدم اعتبار، مراتب را با شماره ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند.

واریز طلب گندم کاران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از واریز ۱۲ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران خبر داد و گفت: تاکنون ۵۲ هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان ۱۷ استان برای پول خرید تضمینی گندم پرداخت شد.

سید سعید راد با اعلام اینکه ۶ میلیون و ۴۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان کشور خریداری شده است، افزود: این مقدار گندم در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال گذشته، درمجموع ۶۱۹ هزار تن معادل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی قیمت هر کیلوگرم گندم را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ارزش مجموع گندم‌های خریداری شده را تا صبح امروز ۱۱۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۶ و نیم درصد از مطالبات گندم کاران از سوی دولت پرداخت شده است و پرداخت مابقی مطالبات این عزیزان نیز در دست پیگیری و اقدام قرار دارد.

محدودیت ثبت سفارش برای بازرگانان جدید

بازرگانان جدید بر اساس آخرین قوانین فقط می‌توانند تا سقف ۱۰۰ هزار دلار ثبت سفارش واردات انجام دهند. این در حالی است که تا پیش‌ازاین، امکان ثبت سفارش واردات تا سقف ۵۰۰ هزار دلار برای بازرگانان وجود داشت.

محدودیت ثبت سفارش ۱۰۰ هزار دلاری مختص بازرگانانی است که از ابتدای سال جاری موفق به دریافت کارت بازرگانی شده‌اند.

طبق اعلام سامانه جامع تجارت، این سهمیه فقط برای پرونده‌های با حالت ثبت سفارش «هیچ‌کدام» و برای ثبت سفارش تعرفه‌های مجاز بازرگانی قابل‌استفاده خواهد بود.

کد خبر 865321
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    چون پول برق از جیب مردم دیگر می رود. در این بین کلاهبردار و سارق بزرگ اداره برق است