کاوش در فضا در واقعیت هم به همان اندازه‌ای که در فیلم‌های هالیوودی نمایش داده می‌شود، تجربه‌ویژه و حیرت انگیزی است.

کهکشان

به گزارش همشهری آنلاین، بزرگ‌ترین دانشمندان هم از درک کامل جهان وسیعی که در آن زندگی می‌کنیم عاجزند، اما انسان همواره به‌دنبال کشف حقایق بیشتری درباره جهان بوده و هست. در سال‌های اخیر تلسکوپ‌های هابل و جیمز وب توانسته‌اند تصاویر فوق‌العاده‌ای را از فضا ارسال کنند؛ از کهکشان‌های مارپیچی گرفته تا سحابی‌های عجیب که باعث می‌شوند فضا همیشه برایمان مملو از صحنه‌های جذاب و هیجان‌انگیز باشد. به تازگی تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ منتشر شده که هر کدام از این تصویرها، شگفتی‌های فضا را به نمایش گذاشته است. در ادامه می‌توانید برخی از این تصاویر را مشاهده کنید.

شبی با والکری‌ها

تصاویری حیرت انگیز که در مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ برتر شدند

والکری‌ها موجوداتی فراطبیعی در اسطوره‌شناسی اسکاندیناوری هستند که وظیفه دارند در میدان جنگ دلیرترین مردان را برای نبرد آخرالزمان انتخاب کنند. این همان تصویری بود که موقع دیدن این صحنه برای Jose Miguel زنده شد. این تصویر در کوه‌های Eystrahorn ایسلند گرفته شده است.

آتش‌بازی کیهانی

تصاویری حیرت انگیز که در مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ برتر شدند

این تصویر از منتخبین مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ بارش شهابی جوزایی را نشان می‌دهد. عکاس این تصویر (Jakob Sahner) گفت که در هر دقیقه می‌توانست ۳ شهاب را در آسمان شب مشاهده کند.

جیغ ستاره در حال مرگ

تصاویری حیرت انگیز که در مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ برتر شدند

انفجار ابرنواختر زمانی رخ می‌دهد که یک ستاره بزرگ به پایان راه خود برسد. این تصویر که به نقاشی معروف «جیغ» شباهت دارد، توسط Yann Sainty ثبت شده است و در آن می‌توان ابرنواختر ماکیان را مشاهده کرد.

نبض خورشید

تصاویری حیرت انگیز که در مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ برتر شدند

در این تصویر می‌توانید پرتاب پلاسما را از سطح خورشید تماشا کنید. این عکس توسط Wenlian Li ارسال شده است.

اژدهای قطبی

تصاویری حیرت انگیز که در مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ برتر شدند

این تصویر حیرت‌انگیز نیز در نتیجه یک توفان ژئومغناطیسی قوی در ایسلند ایجاد شده است. در این تصویر شفق قطبی همچون یک اژدها دیده می‌شود. این تصویر توسط Carina Letelier Baeza گرفته شده است.

مارپیچ

تصاویری حیرت انگیز که در مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ برتر شدند

این تصویر شگفت‌انگیز در یک پهنه گلی در ساحل نورفولک انگلستان ثبت شده است. عکاس این تصویر Paul Haworth نام دارد و توانسته به مرحله نهایی مسابقه عکاسی نجومی سال۲۰۲۴ راه یابد.

شکارچی کهکشان‌ها

تصاویری حیرت انگیز که در مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ برتر شدند

این تصویر توسط گروهی از عکاسان نجومی با نام تیم ShaRA از ابرهای میان‌ستاره‌ای CG۴ گرفته شده است. این ابرها به شکل هیولایی دیده می‌شوند که انگار آماده بلعیدن جهان هستی است.

مشاهدات شبانه

تصاویری حیرت انگیز که در مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ برتر شدند

این تصویر از لا پالما (یکی از جزایر قناری) در اقیانوس آرام توسط Jakob Sahner گرفته شده است. در بخش پایینی تصویر تلسکوپ غول‌پیکر ایزاک نیوتن را مشاهده می‌کنید و در بخش بالایی آن نیز صورت فلکی ماکیان دیده می‌شود.