تحلیلگر سیاسی خارج نشین گفت: مردم ایران نشان داده‌اند که مدنیت، فرهنگ و فهم سیاسی در داخل ایران وجود دارد و بهتر است همه ما که در بیرون هستیم به داخل ایران نگاه کنیم و از آن درس بگیریم.

حضور مردم پایتخت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳| تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: ملیحه محمدی، تحلیلگر سیاسی ساکن آلمان معتقد است که حاکمیت در ایران، انتخابات را در شرایط اضطراری به بهترین شکل و با رعایت مُرّ قانون برگزار کرد. وی در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های فارسی زبان عنوان کرد: من یک نگاه راهبردی به آنچه که به نام انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ایران اتفاق افتاد، دارم.

انتخابات در شرایط اضطراری به کشور تحمیل می‌شود. این ناگهانی بودن به این معنی است که نه سیستم و نه مردم و نه حتی اپوزیسیون آمادگی چنین مسأله‌ای را نداشته‌اند. اما می‌بینیم که حکومت تن می‌دهد به اینکه مُرّ قانون را رعایت کند و اجازه می‌دهد که تنوع آرا پا به صحنه بگذارد.

او در ستایش از مردم ایران هم گفت: مردم ایران از بین دو نامزد کاملاً مختلف از هم و با هواداران میلیونی قابل توجه آنقدر فرهنگ مدنی داشته‌اند که انتخابات را در بهترین شرایط برگزار کرده‌اند. آنوقت این را مقایسه کنید با حرکاتی که بعضی از اپوزیسیون در مقابل سفارتخانه و شعب اخذ رأی در خارج از کشور انجام می‌دهند. مردم ایران نشان داده‌اند که مدنیت، فرهنگ و فهم سیاسی در داخل ایران وجود دارد و بهتر است همه ما که در بیرون هستیم به داخل ایران نگاه کنیم و از آن درس بگیریم.

کد خبر 865687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha