کیلیان امباپه در یورو۲۰۲۴ آمار قابل قبولی نداشته و تنها یک گل تا قبل از نیمه نهایی به ثمر رسانده است.

امباپه

به گزارش همشهری‌آنلاین، کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی در یورو۲۰۲۴ از ۲۰شوت خود تنها یک گل به ثمر رسانده است. گل او به لهستان نخستین گل او در ادوار یورو بود.

امباپه تنها یک‌بار از ۳۴تلاش در مسابقات قهرمانی اروپا به گل رسیده؛ یعنی ۳درصد از شوت‌هایش به گل تبدیل شده است. این نرخ برای او در جام‌جهانی ۳۱درصد است؛ ۱۲گل از ۳۹ضربه به سمت دروازه حریفان.

دلیل افت این مهاجم فرانسوی که بعد از یورو باید در مراسم معارفه‌اش در رئال‌مادرید شرکت کند، این است که غیر از شکستگی بینی، مشکل کمردرد هم دارد. او در دیدار دوستانه مقابل کانادا فقط ۱۵دقیقه بازی کرده بود. دیدیه دشان درباره آمادگی امباپه گفت: «امباپه می‌خواهد تاریخ بیشتری بسازد. ما و کادر پزشکی هر کاری از دستمان برمی‌آمد، انجام دادیم تا او را آماده کنیم. کمر امباپه هم کمی مشکل داشت اما کیلیان اینجاست، حتی اگر صددرصد آماده نباشد. من به‌خوبی می‌دانم که حریف می‌داند او با این وضعیت همچنان خطرناک است.»

مهاجم فرانسوی همچنان با مارین لوپن که پس از سال‌ها چپ‌ها را در فرانسه به قدرت رساند، مشکل دارد. او پیش از دور اول انتخابات زودهنگام پارلمانی در فرانسه از جوانان خواسته بود رأی بدهند. دو طرف به اظهارنظر علیه همدیگر ادامه می‌دهند.

کد خبر 865753
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha