مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

در شهر تهران خانه‌هایی وجود دارند که با نام برخی هنرمندان گره خورده‌اند. خانه‌هایی مانند خانه استاد حسین بهزاد و خانه مقدم که این روزها یا مکانی برای فعالیت‌های هنری هستند یا تبدیل به موزه‌ای شده‌اند تا هنردوستان و تاریخ دوستان بتوانند با سبک و سیاق زندگی این استادان هنر از نزدیک بیشتر آشنا شوند.

خانه مقدم

همشهری - سعیده مرادی: در این مطلب گشت و گذاری خواهیم داشت در این خانه‌ها که یادگاری هستند برای نسل امروز.

خانه استاد حسین بهزاد

استاد حسین بهزاد نقاش معروف ایرانی است که سال‌ها در هنر مینیاتور قلم‌زنی کرد. او وصیت کرده بود که خانه‌اش محل آموزش مینیاتور شود. به این ترتیب خانه استاد در سال ۱۳۷۳ به سازمان میراث فرهنگی واگذار شد، اما در نهایت پس از سال‌ها استفاده اداری، این خانه حدودا اواخر سال ۱۳۹۹ و اوایل سال ۱۴۰۰ باسازی و از خرداد همان سال در حوزه صنایع دستی و خلاقیت با نام «خانه خلاق و نوآوری ب» پذیرای علاقمندان به هنر است. گعده‌های ایده‌پردازی هنرمندان، کلاس‌های آموزشی خانه خلاق، باشگاه خلاقان، کتابخانه، فضای کار اشتراکی خانه خلاق، گالری و بوفه از بخش‌های این خانه محسوب می‌شوند.

نشانی: میدان انقلاب، خیابان جمالزاده جنوبی، خیابان کلهر، نبش نوفلاح

گشت و گذار در خانه استادان نقاشی

خانه مقدم

از خانه‌های تاریخی تهران مربوط به دوره قاجار و مربوط به دکتر محسن وزیری مقدم، طراح، نقاش، مجسمه‌ساز و استاد هنر معاصر ایرانی و از شاگردان کمال‌الملک است. این خانه حدود ۲۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و از ۳ بخش حیاط بیرونی، اندرونی و قسمت سرایداری تشکیل شده که هریک بخش‌های کوچک‌تری مانند ایوان قاجار، گلخانه، ساختمان اربابی، حوض ژاپنی، دیوار تجدد، اتاق نشیمن، اتاق قاجار و کتابخانه را شامل می‌شوند. مجموعه‌ نفیس و ارزشمندی از سفالینه، میناکاری، کاشی‌کاری، پارچه و مسکوکات ایرانی و حتی تعدادی از نقاشی‌های مقدم در این خانه‌موزه به نمایش گذاشته شده است.

نشانی: خیابان امام خمینی(ره)، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت

گشت و گذار در خانه استادان نقاشی

کد خبر 865830
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha