چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

سزار کاردینی، آشپز ماهری بود و رستورانش در کشور مکزیک جای سوزن‌انداختن نداشت. در یکی از روزهای شلوغ‌ ماه جولای در سال ۱۹۲۴ این آشپز ایتالیایی در آشپزخانه رستورانش متوجه می‌شود که مواد غذایی کم آورده و برای بقیه سفارشات نیاز به مواد غذایی بیشتری دارد.

سالاد سزار

به گزارش همشهری آنلاین، او که نمی‌خواست مشتریانش گرسنه از رستوران بیرون بروند، تصمیم گرفت با باقیمانده مواد غذایی که در آشپزخانه است، غذایی را سرهم کند و روی میز مشتری بفرستد. او برگ‌های کاهو را کمی درشت‌تر از حد معمول خرد کرد و داخل کاسه ریخت؛ سپس کمی روغن زیتون و تخم‌مرغ آبپز به آن اضافه کرد و این ظرف شگفت‌انگیز را روی میز مشتریان فرستاد.

در کمال ناباوری کسانی که این سالاد را خوردند، از طعم بی‌نظیر آن شگفت‌زده شدند و به این ترتیب سالاد مشهور سزار اختراع شد. مردم که برای خوردن این سالاد به رستوران کاردینی می‌رفتند، نام این سالاد را به افتخار نام آشپز مخصوص آن، سالاد سزار گذاشتند و امسال، صدمین سال ابداع این سالاد خوشمزه است؛ سالادی که حالا نه‌فقط در کشور مکزیک و آمریکا، بلکه در اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی ازجمله کشور خودمان طرفداران زیادی دارد و دستخوش تغییراتی هم شده است.

بیشتر بخوانید:

سالاد سزار که ابتدا فقط با برگ‌های درشت کاهو، تخم‌مرغ، روغن زیتون و لیموترش‌های مخصوص مکزیکی تهیه می‌شد، امروزه در کشورهای دیگر ترکیبات متفاوتی دارد؛ مثلا آمریکایی‌ها به آن ماهی کولی اضافه کردند و در برخی از رستوران‌ها به جای لیموترش از آبمیوه‌های شیرین برای تهیه سس سالاد سزار استفاده می‌شد.

در ایران هم به جرأت می‌توان گفت سالاد سزار بعد از سالاد شیرازی یکی از محبوب‌ترین سالادهاست که مردم آن را در کافه‌ها و رستوران‌ها سفارش می‌دهند. سالاد سزار در ایران معمولا از ترکیب برگ کاهو با فیله مرغ، برش‌های زیتون، پنیر فتا و تکه‌های نان تست تهیه می‌شود که در ترکیب با سسی مخصوص از روغن زیتون و آب لیمو ترش سرو می‌شود.

کد خبر 865923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha