گزارش مستند کیهان با عنوان «اسب زین‌شده زیر پای دولت چهاردهم؛ آنچه شهید رئیسی به پزشکیان تحویل می‌دهد»، اردوگاه مدعیان اصلاحات را به هم ریخت، دلیل اصلی عصبانیت آنان، بیان واقعیت‌های مستند برای ثبت در تاریخ و جلوگیری از بهانه‌گیری‌های پیشینی آنان در قبال ناکارآمدی احتمالی‌شان است.

اسب زین شده -کیهان

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: در فاصله کمتر از یک ماه به پایان دولت سیزدهم و تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، جبهه انقلاب برخلاف سکوت ناشی از شرمندگی مدعیان اصلاحات در پایان دولت روحانی، با افتخار و مستند به آمار از دستاوردهای دولت شهید رئیسی می‌گویند.

افتخار و شرم

افتخار جبهه انقلاب به دولت سه ساله شهید رئیسی درست در مقابل شرم مدعیان اصلاحات در برابر عملکرد روحانی در طی هشت سال، به خوبی دلیل این عصبانیت مدعیان اصلاحات و رسانه‌های زنجیره‌ای آنها را نمایان می‌سازد.
کیهان باز هم در پایان عمر کوتاه سه ساله دولت سیزدهم با افتخار از وضعیت کشور در مرداد ۱۴۰۳ می‌گوید و برای ثبت در تاریخ از آمارها و عملکرد این دولت یاد می‌کند، آیا مدعیان اصلاحات نیز در پایان دولت دوازدهم حاضر به دفاع از شرایط کشور در مرداد ۱۴۰۰ بودند؟

در قاموس مدعیان اصلاحات اگر شهید رئیسی دستاوردی داشته همه عوامل در آن دخیل و رئیس‌جمهور و دولت بی‌تاثیر بودند و در برابر اگر برجام به عنوان تنها برنامه دولت بدون برنامه روحانی با شکست روبه‌رو شد، این بار همه مقصرند جز روحانی و امیرکبیرهای خودخوانده آن دولت.

در برابر این واقعیت، در طی دو روز گذشته این طیف تندرو در برابر گزارش مستند کیهان، با فرار به جلو، سعی داشته و دارند که با دروغ پردازی درباره وضعیت کشور در مرداد ۱۴۰۳، ناکارآمدی احتمالی‌شان را پیش از شروع دولت جدید توجیه کنند.
با این وجود حتی این رسانه‌های زنجیره‌ای نیز نتوانستند منکر دستاوردهای بزرگ و درخشان دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد و مسائل اجتماعی شوند و با کوچک‌سازی این دستاوردها سعی در بزرگ‌نمایی مشکلات در شرایط فعلی دارند.

ضعیف نشان دادن کشور با قصد جناحی و با ضربه به منافع ملی

رویکرد جناحی مدعیان اصلاحات با ضعیف نشان دادن کشور در شرایط کنونی درست منافع ملی را هدف قرار داده و دست کشور را در سطح بین‌الملل خالی نشان می‌دهد. گرچه این رویکرد در میان این طیف مسبوق به سابقه بوده و در آغاز دولت یازدهم نیز روحانی با دروغ بافی درباره عملکرد دولت نهم و دهم، باعث تضعیف جایگاه کشور در کوران مذاکرات هسته‌ای شد ولی ملت ایران اکنون بیش از هر زمان به دستاوردهای گوناگون دولت رئیسی اذعان داشته و آن را به شکل ملموس حس
می‌کند.

اعتراف ناخواسته و واکنش‌هایی از سر استیصال

در دو روز اخیر یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای در گزارشی با عنوان« دامن زدن انتظارات از دولت تشکیل‌نشده؛بررسی فضاسازی مخالفان پزشکیان با شعار اسب زین‌شده» با حمله و فرار به جلو در برابر گزارش کیهان عنوان داشت: «در این گزارش به وضع مطلوب همه حوزه‌ها اشاره شده بود. ساختار گزارش به این صورت بسته شده است: خرابکاری دولت‌های یازدهم و دوازدهم، معجزه دولت سیزدهم. گزارش مذکور اما و اگرهای زیادی دارد. مثلاً فروش حدود ۲ میلیون بشکه نفت ذکر شده، اما از نحوه فروش آن، تاثیر جنگ اوکراین بر بازار انرژی، نادیده گرفتن تحریم‌ها و مذاکرات محرمانه و مستقیم با آمریکا در عمان در این گزارش خبری نیست. اگر در متن این گزارش جست‌وجو کنید، از این گزاره‌ها فراوان است.»
یا در بخشی دیگری از این واکنش این روزنامه زنجیره‌ای عنوان کرد: «دولت سیزدهم خدمات خوبی در زمینه صدور مجوزها، احیای واحدهای تولیدی، آزادسازی سواحل، تکمیل عضویت در پیمان‌هایی مثل بریکس و شانگهای داشته اما مردم آثار این اقدامات را در زندگی‌شان ندیده‌اند. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که دولت را بدون مشکل به دولت بعدی تحویل می‌دهند.»

یکی دیگر از روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز در گزارشی با عنوان « اسب زین شده یا زمین سوخته» عنوان داشت: «در حوزه سیاست خارجی نیز گرچه برخی اقدامات مثل ارتباط با عربستان یا تحکیم حضور ایران در بریکس و شانگهای اتفاق افتاد اما به مسائل مهمی چون رفع تحریم‌ها، حل مسئله برجام و احیای توافق و FATF چندان وقعی نهاده نشد و از همین نظر نیز کشور نتوانست از ظرفیت‌های بسیاری که می‌شد در این راه استفاده شود. در حوزه بهداشت و درمان نیز که بسیار برجسته‌سازی می‌کنند در مورد واکسن‌ها باید اظهار داشت که قرارداد واکسن‌هایی مثل سینوفارم که در دولت مرحوم رئیسی وارد شد در دولت دوازدهم بسته شد و تحویل آن در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و اینکه این مسئله را نیز مصادره به مطلوب کنند چندان درست به‌نظر نمی‌رسد.»
این واکنش نشانگر این است که حتی مدعیان اصلاح‌طلب که به کتمان واقعیت عادت دارند نیز نتوانسته‌اند منکر خدمات دولت شهید رئیسی بشوند، ولی این روزنامه‌ها و افراد که برجام را معجزه الهی و فتح الفتوح می‌دانستند، با بهانه تراشی موفقیت‌های دولت شهید رئیسی را به دیگر عوامل نسبت دادند.

دو مثال بالا در کنار دیگر واکنش‌های ناشی از عصبانیت آنان به خوبی نشان می‌دهد که علی‌رغم دروغ‌پردازی‌های آنان درباره دولت شهید رئیسی، این طیف ناخواسته به صدق گزاره کیهان اعتراف دارند.
نامه ظریف به شهید رئیسی در روز پایان فعالیت دولت دوازدهم درباره ناکامی در ورود واکسن، عدم موفقیت دولت دوازدهم در پیوستن به شانگهای و بریکس، عدم موفقیت دولت روحانی در حل مسئله قطع ارتباط با عربستان، عملکرد تأسف‌بار وزارت نفت دولت روحانی در موضوع پرونده گازی با ترکمنستان، گوشه‌ای کوچک از واقعیاتی است که مدعیان اصلاحات عامدانه به آن اشاره نمی‌کنند.

فرار به جلو و توجیه ناکارآمدی در آینده

دلیل اصلی این تلاش‌ها و فرار به جلوی مدعیان اصلاحات و ورشکستگان سیاسی دولت روحانی که متاسفانه در تلاش برای تسلط بر رئیس‌جمهور منتخب هستند، بیش از هر چیز بهانه‌تراشی آنان برای توجیه ناکارآمدی خود در آینده است، گویی خودشان نیز با نگاهی به سابقه خود در دولت روحانی دریافته‌اند که توان لازم را برای پیشرفت کشور نداشته و از پیش به دنبال این هستند که ناکارآمدی خود را به گردن دولت قبل از خود یعنی دولت شهید رئیسی بیاندازند.

در این میان رئیس‌جمهور منتخب دکتر مسعود پزشکیان که خود نیز پیش‌تر در سال‌های قبل به سوءمدیریت روحانی اذعان داشت باید از در پیش گرفتن روش وی و انتخاب کادر اجرائی دولت از میان افرادی که همراه با روحانی کشور را در وضعیت اسفبار مرداد ۱۴۰۰ قرار دادند دوری کرده و با همان همت جهادی که وی در دوران تبلیغات از عملکرد خود در ساخت خانه‌های بهداشت در استان آذربایجان شرقی مثال آورد و با پیروی از پرکاری شهید رئیسی و دوری از ترک‌فعل‌ها و سوءمدیریت‌های روحانی و افرادش، مسیر رو به پیشرفت کشور در دوران دولت سیزدهم که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز قرار گرفته را ادامه دهد.

ایران ۱۴۰۳

ایران ۱۴۰۳ با همت و جهاد دولت شهید رئیسی، ناترازی شدید در تولید و مصرف برق کشور را از سر گذرانده است و ملت به شکل ملموس پایداری شبکه برق در سال ۱۴۰۳ و خاموشی گسترده برق در سال ۱۴۰۰ را از یاد نمی‌برد. خاموشی‌هایی که ناشی از ۸ سال ترک فعل و دیدگاه غلط مسئولان وزارت نیرو در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه ساخت نیروگاه و عدم سرمایه‌گذاری بر بهینه‌سازی مصرف و راهکارهای کاهش مصرف برق بود.
ملت ایران نزدیک به یک سال و نیم عملکرد اسفناک دولت دوازدهم در موضوع مدیریت بحران کرونا و عدم توفیق این دولت در واردات واکسن(به اذعان ظریف در نامه به شهید رئیسی) و موفقیت دولت سیزدهم در واردات واکسن و کنترل همه‌گیری کرونا را از یاد نمی‌برند.

ایرانیان ناترازی شدید گاز که حاصل عملکرد و ترک فعل هشت ساله ژنرال‌های نفتی و گازی دولت روحانی بود را از یاد نبرده و ثمره توافق جدید و اخیر گازی با ترکمنستان را در زمستان امسال خواهند دید.
مردم ایران و به خصوص تجار و بازرگانان ثمرات پیوستن ایران به بریکس، شانگهای، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حل شدن گره‌های کریدور شمال جنوب و پیشرفت تجارت دریایی ایران در چابهار و سواحل مکران را به خوبی و بعینه مشاهده و لمس کرده و می‌کند.

همان‌طور که در گزارش سه‌شنبه نیز اشاره شد، دولت شهید رئیسی در وضعیتی کشور را تحویل گرفت که هم خزانه ریالی و هم خزانه کالاهای اساسی در وضعیتی بحرانی قرار داشت. آیا مدعیان اصلاحات می‌توانند نامه واعظی به نوبخت را کتمان کنند.
مدعیان اصلاحات و ورشکستگان دولت روحانی شاید فراموش کرده‌اند که محمود واعظی، رئیس ‌دفتر وقت رئیس‌جمهور در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۰ در پاسخ درخواست بودجه از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان داشت که: «همه موجودی خزانه بر اساس درخواست‌های جناب‌عالی(نوبخت) تخلیه شده است موجودی وجود ندارد.»

کد خبر 866309
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    16 0
    کدام دستاوردجزگرانی وبدبختی وافزایش فاصله طبقاطی
  • فرزاد IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    6 0
    هیییسسسس جواب همه اینها یه جمله است اگر عملکردتان درست بود رای میاوردید اونم با همه زوری که زدید کاندیدای پوششی و صدا سیما و دولت ووووو تنها کمکی که میتونید بکنید سکوت و عدم مزاحمت مردم میفهمن کی چکار کرده پس بیش از این خودتونو ... نکنید بزارید روی آرامش ببینید نه خودتون میتونید کار کنید نه میذارین کسی که میتونه کار کنه
    • مهدی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      0 0
      تازه اونم با 50 درصد مشارکت یعنی حداکثر فقط 20 درصد این حرفها را قبول دارند
    • مهدی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      0 0
      تازه اونم با 50 درصد مشارکت یعنی حداکثر فقط 20 درصد این حرفها را قبول دارند