سخنگوی وزارت امور خارجه امروز ضمن مردود خواندن ادعای مندرج در بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن تصریح کرد که ایران در منازعه اوکراین هرگز پهپادی را در اختیار روسیه قرار نداده است.

وزارت امور خارجه پرچم ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) ۲۱ تیر ماه به بخشی از بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن واکنش نشان داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ادعای مندرج در بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو در واشنگتن مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین را کاملا بی‌پایه و اساس و دارای اهداف سیاسی دانسته و آن را مردود می‌داند.

نشست سه روزه سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

اتهام زنی در جلسه سران ناتو به ایران | بیانیه مشترک درباره جنگ اوکراین، قدرت روسیه، چین و ایران

در این نشست ادعاهای بی اساس درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین مطرح شده است. سران ناتو در این بیانیه عنوان کرده‌اند که ایران و کره شمالی را به دلیل ارائه حمایت‌های نظامی مستقیم به روسیه به شعله‌ور کردن جنگ روسیه علیه اوکراین متهم می‌کنیم.

کنعانی همچنین افزود: متأسفانه آنچه در اوکراین شاهد آن هستیم، نتیجه سیاست‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا بوده و همچنان نیز استمرار دارد.

در منازعه اوکراین هرگز پهپادی در اختیار روسیه قرار نداده‌ایم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: همان گونه که بارها نیز اعلام کرده‌ایم، هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اقدامی صرفا با انگیزه‌های مغرضانه سیاسی و با هدف مشروع جلوه دادن دخالت‌ها و استمرار کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین صورت می‌گیرد.

کنعانی تصریح کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش در جهت نقش‌آفرینی سازنده و ثبات ساز در مسیر استقرار امنیت پایدار در منطقه و جهان بوده و در منازعه اوکراین هرگز پهپادی در اختیار روسیه قرار نداده و کماکان بر حل و فصل سیاسی این بحران و برقراری صلح پایدار تأکید دارد.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها و بارها ادعاهای مطرح شده درباره کمک نظامی به روسیه در جنگ اوکراین را به صراحت رد کرده است.

کد خبر 866358
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    2 2
    اگر ایران به روسیه در جنگ یا اکراین کمک کرده باشد خیلی هم خوب کرده چرا انها هروز مهمات ۵۰۰تنی به اسراییل می دهند اشکارا هم می گویندبرسر مردم مظلوم غزه می کوبندافتخار هم می کنند اگر پهباد ندادید اشتباه بوده پهباد بدید اگر نیاز بود موشک هم بدهید با افتخار
  • Reza IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    2 2
    ناتو آغازکننده جنگ بوده ایران کار درست را انجام داده وباید بگوید که لازم باشد بیشتر کمک میکند
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    سران بی ادب ناتو جنایتکار از سال 2015 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه وحشی گری و غیر انسانی ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن بودن و هستند.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین 100درصد واجب است
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    سران بی ادب ناتو جنایتکار در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم هستند و نه مدعی
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    و این در حالی است که ناتو جنایتکار به همراه غرب جنایتکار و آمریکا جنایتکار از اسفند ماه سال 1400 تاکنون از اوکراین جنایتکار همه جانبه کمک مالی و نظامی می کند چرا؟
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    اعتراف ورلد تریبیون: ناتو تسلیحات مورد نیاز داعش را تامین می‌کند. اعتراف اردوغان: ناتو تسلیحات داعش را تامین می کند
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2003 تاکنون عامل اصلی جنگ در عراق و لیبی هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون عامل اصلی جنگ در سوریه هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2015 تاکنون عامل اصلی جنگ در یمن هستند.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    اوکراین از اسفند ماه سال 1400 تاکنون از سلاح های ناتو جنایتکار ضد علیه روسیه استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    و این در حالی است که اوکراین از اسفند ماه سال 1400 تاکنون از سلاح های آمریکا جنایتکار جنایتکار و غرب جنایتکار ضد علیه روسیه استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    و این در حالی است که اوکراین از اسفند ماه سال 1400 تاکنون از سلاح های آمریکا جنایتکار جنایتکار و غرب جنایتکار ضد علیه روسیه استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    آمریکا جنایتکار مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است. اروپا جنایتکار مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شمال سوریه و هم شمال عراق از داعش و سایر گروه های تروریستی همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند. هدف اصلی مردم کل منطقه، اخراج آمریکا از عراق و سوریه و یمن و منطقه خاورمیانه است. چه کسی تروریسم را مدیریت می‌کند؟ 100درصد فقط آمریکا جنایتکار! چه کسی القاعده را مدیریت می‌کند؟ 100درصد فقط آمریکا جنایتکار! چه کسی داعش را مدیریت می‌کند؟ 100درصد فقط آمریکا جنایتکار! چه کسی گروه های تروریستی را مدیریت می‌کند؟ 100درصد فقط آمریکا جنایتکار! اسرائیل در حمله به سوریه 100درصد با آمریکا و داعش هماهنگ است. ائتلاف نظامی آمریکا در سوریه و عراق بسیار خطرناک است.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار بیش از 999 هزار تروریست را از کشورهای مختلف جهان به سوریه، عراق و منطقه آورد و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    ۷ زخمی در حمله اوکراین به خاک روسیه
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    طرح ناتو در آسیا محکوم به شکست است
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    ائتلاف آمریکایی ۵ حمله هوایی به غرب یمن انجام داد
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    اسرائیل با بمب‌های آمریکایی مدارس خان یونس را بمباران می‌کند
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    اسرائیل با بمب‌های آمریکایی مدارس خان یونس را بمباران می‌کند
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    جنایات اسرائیل طی ۱۰ ماه گذشته، آزمونی خطرناک برای جامعه بشری است تجاوز وحشیانه اسرائیل به غزه در طول ۱۰ ماه گذشته، آزمونی واقعی و خطرناک برای تمام جامعه بشری است.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    حمله تروریستی در مسکو/ بیش از ۱۴ نفر کشته و ۱۴۰ نفر مجروح شدند در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از ۱۴ نفر کشته و ۱۴۰ نفر مجروح شدند.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    آمریکا، اسرائیل،داعش، هر سه یک هدف را دنبال می کنند. آمار تلفات حمله تروریستی در مسکو به ۶۲ کشته و ۱۴۵ زخمی رسید داعش مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل مسوولیت حادثه تروریستی مسکو را بر عهده گرفت آمریکا و متحدانش در حمله تروریستی به سالن کنسرت شهر کروکوس در پایتخت روسيه نقش دارند و دست داشتند.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    حمله تروریستی در مسکو کار اوکراین بود و کاخ سفید از آن خبر داشت که حمله تروریستی در مسکو کار اوکراین بود و این همان چیزی بود که کاخ سفید تا حد مرگ از آن ترسیده بود. از سال 1389 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که داعش از آمریکا دستور می گیرد.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.
  • ناشناس IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    این‌دروغ‌بافی‌ناتو‌‌ومحکوم‌کردن‌ایران‌به‌علت‌این‌است‌که‌می‌خواهند‌حواس‌ کشورهای‌جهان‌راازکشتار‌مردم‌غزه‌‌و فلسطینی‌هاتوسط‌اسراییل‌جنایتکار‌ منحرف‌کنند،زیادجدی‌نگیرید‌این‌ شیاطین‌را.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    کشور آمریکا بانی جنگ اوکراین است و بیشترین منافع اقتصادی را از این جنگ برده است. جالب است که استارت جنگ را زده و آنرا راه انداخته و کلی کاسبی کرده و به کشور های اروپایی نوکرش هم کلی خسارت زده و مدعی دیگر کشور ها هم هست. بایدن باید برای جنگ اوکراین و حمله به غزه محاکمه و مجازات شود.