خشم ضدانقلاب از شکست راهبرد «تحریم انتخابات» هنوز به پایان نرسیده بود که مواضع انقلابی و دیدارهای اخیر رئیس‌جمهور منتخب بار دیگر عصبانیت معاندان را به‌دنبال داشته‌است.

مسعود پزشکیان

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: پس از اینکه تأکید مسعود پزشکیان بر استمرار حمایت‌های جمهوری‌اسلامی ایران از جبهه مقاومت در دولت چهاردهم با واکنش عصبی عوامل ضدانقلاب در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین و همچنین شبکه‌های اجتماعی مواجه شد، برخی دیدارهای روزهای اخیر رئیس‌جمهور منتخب عصبانیت معاندان را دوچندان کرده‌است.

حضور پزشکیان در منزل شهیدرئیسی، دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رقبای انتخاباتی، ازجمله علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده و همچنین حضور پزشکیان در هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) خشم و واکنش عصبی جریان‌های معاند را به‌دنبال داشته‌است.

حضور در حسینیه هدایت

حضور رئیس‌جمهور منتخب در مراسم عزاداری شب‌های محرم در حسینیه هدایت و دیدار پزشکیان با شیخ حسین انصاریان در حاشیه این حضور، ازجمله برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب طی روزهای اخیر بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشت.

این حضور اما، خشم ضدانقلاب را به‌همراه داشت و پایبندی پزشکیان به شعائر مذهبی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به مذاق معاندان خوش نیامد. در این میان اما، توصیه مهم شیخ‌حسین انصاریان به رئیس‌جمهور منتخب، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت؛ او به پزشکیان توصیه کرد از افرادی که سبب رنجش او شده‌اند، گذشت کند و این موضوع را به رخ‌شان نکشد. این توصیه شیخ‌حسین انصاریان به مذاق ضدانقلاب خوش نیامد و واکنش‌های عصبی آنان را در فضای‌مجازی به‌دنبال داشت.

تجلیل از خدمات شهید رئیسی

حضور رئیس‌جمهور منتخب در منزل شهیدرئیسی نیز ازجمله دیدارهای اخیر پزشکیان بود که سبب عصبانیت معاندان شد. پزشکیان در دیدار همسر و خانواده شهیدرئیسی، با گرامیداشت نام و یاد رئیس‌جمهور شهید، از تلاش‌های ارزنده و فراموش‌ناشدنی شهیدرئیسی در مسیر خدمت به مردم و پیشرفت کشور قدردانی کرد.

همسر شهیدرئیسی نیز در این دیدار بر ضرورت تداوم مسیر خدمت‌رسانی به مردم ایران تأکید کرد. تجلیل رئیس‌جمهور منتخب از «تلاش‌های فراموش‌نشدنی» شهیدرئیسی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و پیشرفت کشور ازجمله نکات مطرح‌شده در این دیدار بود که خشم ضدانقلاب و عکس‌العمل‌های عصبی آنان در شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.

رقبای دیروز؛ رفقای امروز

دیدارهای رئیس‌جمهور منتخب با رقبای انتخاباتی، ازجمله دیگر موضوع‌هایی بود که طی روزهای اخیر سبب عصبانیت ضدانقلاب شده‌است. آنان که گمان می‌کردند مواضع و دیدگاه‌های کاندیداها در جریان رقابت‌های انتخاباتی سبب ایجاد اختلاف‌های گسترده در دولت‌ آینده میان طیف‌ها و چهره‌های مختلف نظام خواهد شد، انتظار نداشتند رقبای دیروز، امروز دست دوستی بدهند و بر آمادگی خود به‌منظور همکاری با دولت چهاردهم تأکید کنند.

براین اساس هم بود که دیدارهای اخیر پزشکیان با علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، زمینه‌ساز عصبانیت مضاعف ضدانقلاب شد و موج تازه‌ای از فضاسازی‌ها را به‌همراه داشت. این درحالی بود که زاکانی در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاری و هم‌افزایی دولت جدید و شهرداری تهران، مسیر خدمت‌رسانی به مردم شریف تهران بیش از پیش تسهیل و هموار شود.

حضور در هیئت ریحانه‌الحسین(س)

در شرایطی که رسانه‌های ضدانقلاب طی هفته گذشته با وارونه‌نمایی حقایق جاری در کشور، تلاش کردند تصویر غیرواقعی از همراهی قشرها و صنف‌های مختلف با دولت‌ چهاردهم را به تصویر بکشند، اما حضور رئیس‌جمهور منتخب در مراسم عزاداری شب ششم دهه اول ‌ماه محرم در هیئت ریحانه‌الحسین(س) تهران با مرثیه‌سرایی سید مجید بنی‌فاطمه، مهر باطل دیگری بود بر جریان‌سازی‌های کاذب و دروغ‌پردازی‌های معاندان. این درحالی بود که تأکید پزشکیان بر احیای شعائر مذهبی به‌عنوان رویکردی انقلابی، خشم ضدانقلاب و رسانه‌های معاند را به‌دنبال داشته‌است.

تکریم خانواده شهدا و روحانیت

تکریم شهدا و تأکید بر اصول و ارزش‌های انقلابی، ازجمله دیگر رویکردهای رئیس‌جمهور منتخب طی روزهای اخیر بوده‌است که خشم و فحاشی ضدانقلاب و معاندان را به‌همراه داشته‌است. رئیس‌جمهور منتخب طی روزهای اخیر در پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت مرحوم سیدجواد حجازی، پدر ۲ شهید و همچنین درگذشت عالم وارسته و فقیه انقلابی، آیت‌الله علی نکونام را تسلیت گفت؛ پیام‌هایی که نشان‌دهنده جایگاه رویکرد رئیس‌جمهور منتخب به تکریم خانواده شهدا و روحانیت بوده و به مذاق ضدانقلاب خوش نیامده است. در شرایطی که معاندان تلاش کردند اینگونه القا کنند که دولت چهاردهم در مسیر تکریم آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی حرکت نخواهد کرد، این دست اقدام‌های پزشکیان سبب ناامیدی آنان از دستیابی به اهداف‌شان شده‌است.

عصبانیت از مواضع انقلابی

عصبانیت ضدانقلاب از دیدارها و برنامه‌های روزهای اخیر رئیس‌جمهور منتخب در شرایطی است که مواضع پزشکیان طی روزهای اخیر نیز موجی از خشم و فحاشی معاندان را به‌دنبال داشته‌است. تأکید رئیس‌جمهور منتخب بر استمرار حمایت‌های ایران از جبهه مقاومت، تأکید بر گسترش مناسبات میان ایران و روسیه، تأکید بر ضرورت اجرایی‌سازی و پیگیری سیاست‌های کلی نظام و تبعیت پزشکیان از رهنمودها و رویکردهای رهبرمعظم انقلاب ازجمله مواضع رئیس‌جمهور منتخب طی روزهای اخیر بوده که خشم معاندان را به‌دنبال داشته‌ و زمینه‌ساز موج تازه‌ای از فضاسازی‌ها شده‌است.

راه ما، راه حسین(ع) است

«راه امام حسین و حضرت علی(ع) و راه انسان‌های آزاده و عدالت‌خواه را ادامه خواهیم داد»؛ این جمله‌ای بود که رئیس‌جمهور منتخب در جمع اعضای ستاد انتخاباتی استان تهران خود بیان کرد و خشم ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت. تأکید بر گفتمان شیعه و انقلاب اسلامی در ادبیات گفتاری و سخنرانی‌های پزشکیان از دیگر موضوع‌هایی است که خشم ضدانقلاب را در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشته‌است.

موج رسانه‌ای جدید ضدانقلاب

تأکید رئیس‌جمهور منتخب بر اجرای سیاست‌های کلی نظام از دیگر محورهایی است که ضدانقلاب با برجسته‌سازی آن در گفتمان پزشکیان، از زمان رقابت‌های انتخاباتی تاکنون، تلاش کرده‌است براساس این رویکرد، موجی از تخریب و فضاسازی‌ها را متوجه دولت چهاردهم کند.

براین اساس هم بود که پس از اینکه پزشکیان در دیدار اخیر با رئیس و قائم‌مقام دفتر مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبرمعظم‌انقلاب را مهم‌ترین برنامه کار دولت آینده و چشم‌انداز توسعه کشور دانست، شاهد موج تازه‌ای از فضاسازی‌های ضدانقلاب علیه رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران بوده‌ایم.

خط خبری رسانه‌های ضدانقلاب

ایران‌اینترنشنال

شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال ازجمله رسانه‌های ضدانقلاب بود که طی روزهای اخیر موج تخریبی تازه‌ای را علیه رئیس‌جمهور منتخب کلید زده‌است. این شبکه تلویزیونی طی روزهای اخیر ضمن پخش اخبار و گزارش‌های مغرضانه و تلاش برای نفی «اصلاح‌طلب» و «میانه‌رو» بودن پزشکیان، از «وفاداری او به نظام» به خشم آمده‌است.

صدای آمریکا

شبکه تلویزیونی «صدای آمریکا»، وابسته به دولت آمریکا، از دیگر رسانه‌های ضدانقلاب بوده که طی روزهای اخیر از مواضع و رویکردهای رئیس‌جمهور خشمگین شده‌است. نکته جالب توجه اینکه گزارشگران و برنامه‌سازان این شبکه نتوانسته‌اند عصبانیت خود را از اینکه «پزشکیان به‌دنبال تقابل با رهبر ایران و سپاه نیست» پنهان کنند.

رادیو فردا

رادیو فردا از دیگر رسانه‌های ضدانقلاب به‌شمار می‌رود که از مواضع انقلابی رئیس‌جمهور منتخب درباره ادامه حمایت از جبهه مقاومت در دولت چهاردهم برآشفته شده‌است. براین اساس هم بود که این رسانه در گزارشی تلاش کرد اینگونه جلوه دهد که این راهبرد رئیس‌جمهور منتخب در تضاد با خواست مردم ایران قرار دارد؛ این درحالی است که ایرانیان طی ماه‌های اخیر بارها به شیوه‌های مختلف، بر ضرورت استمرار حمایت از جبهه مقاومت تأکید کرده‌اند.

کد خبر 866492
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    امیدوارم حرف های پیش از انتخابات پزشکیان بهش عمل کند
    • احمد IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      1 0
      قرار نیست کسی را خشمگین کنیم خود معاندان هم میشود به فرصت تبدیل شوند
  • مهندس نرم افزار IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    همه چی بستگی به کارایی شخص دارد. در این چهار سال چه میکند. ارزانی یا گرانی؟ دولت وی چهار ساله خواهد بود یا هشت؟
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    1 0
    یادمان نرفته خیانت انگلیس در جدایی بحرین و استقلال رژیم صهیونسیتی. یا حمایت آمریکا از صدام
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    17 0
    #iran
  • NL ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    1 1
    ابتدا باید مشگلات مردم خودمان حل شود، بعد به مقاومت و....
  • US ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    ما در کشور تحلیلگر خوب بسیار داریم ولی به آنها اجازه نمی‌دهد نقطه نظرات خودرا بیان نمایند در عوض به کسانی اجازه میدهد اظهار نظر نمایند که نظراتشان مفت نمی ارزد ...
  • احد. یاحقی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    1 0
    این رسانهای غربی. به دنبال. یک هدف مشترک هستند جنگ داخلی در ایران و بلای که سر کشور های لبنان و سوریه و عراق آورده اند و برای هزاران. سال ایران را به عقب ببرند