فصل پنجم نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی امیرحسین طهرانی از پنجشنبه ۲۸ تیرماه در بوستان ولایت اجرا می‌شود.«تنهاتر از مسیح» روایت مصور از عاشورای ۶۱ هجری است که به گفته کارگردان فصل پنجم آن همراه با تغییرات ساختاری و محتوایی است. 

تنهاتر از مسیح

همشهری آنلاین: حسن بزرا، کارگردان این اثر نمایشی درباره اجرای مجدد نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» می گوید: امسال نیز نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» اجرا خواهد شد و مانند سال‌های گذشته تلاش می‌شود محتوای کار متفاوت باشد، این نمایش در پنجمین سال اجرا سعی دارد تا به نقش یهود در واقعه عاشورا بپردازد. بخش‌هایی از روضه، روضه‌های تصویری جدیدی هستند که به کار اضافه شده است؛ بخش روایی داستان نیز در بخش‌های قبل از واقعه عاشورا با تفاوت‌های عمده‌ و روایت متفاوتی مواجه است تا کار به کربلا و شهادت اباعبدالله (ع) می‌کشد. از این رو روایت‌ها و روضه‌خوانی‌ها در مقایسه با پارسال زاویه نگاه متفاوت‌تری خواهد داشت.

این کارگردان در پاسخ به این که چرا بار دیگر «تنهاتر از مسیح» را روی صحنه خواهد برد، توضیح می دهد: اول از همه خدا و اباعبدالله (ع) قسمت می‌کند تا اجرای هر ساله این نمایش روزی ما شود و مقدر بود امسال هم آن را اجرا کنیم و این خدمتگزاری باعث خوشحالی ماست. دلیل دوم استقبال مردم و درخواست‌های مکرر آن‌ها است که در شبکه‌های مجازی مرتب پیگیر هستند. این درخواست‌ها به حدی زیاد است که ما را ترغیب می‌کند تا هر سال با نگاه متفاوتی به پیشواز محرم برویم و نمایش «تنهاتر از مسیح» را به روی صحنه بیاوریم.

این کارگردان در توضیح تغییرات سری پنجم «تنهاتر از مسیح» یادآور می شود: از آنجایی که در همه بخش‌ها سعی شده اتفاقی متفاوت‌تر و با کیفیت‌تر رخ دهد امسال با صحنه‌های چشم نواز و زیباتری مواجه خواهیم بود. ما در هر کاری که انجام می‌دهیم سعی می‌کنیم مانند کار قبل نباشد. یکی از دغدغه‌های ما در مجموعه ققنوس این است که کارها بهتر و کامل‌تر از قبل باشد تا بتوانیم انتظارات مخاطبان را برآورده سازیم. چون اگر نخواهیم هم‌تراز با سطح توقع مخاطب پیش برویم قافیه را خواهیم باخت.

روایتی متفاوت از کربلا در «تنهاتر از مسیح»



برزا در پاسخ به این که محتوای اثر چه تغییراتی خواهد داشت، تاکید می کند: امسال تلاش شده تناسب بیشتری بین بخش‌های روضه خوانی و داستانی نمایش برگزار شود تا هم بهره عقلی، درکی و فهمی کار بالاتر برود و هم لذت حسی، عاطفی و معنوی که در روضه‌ها با نوای حاج محمود کریمی وجود دارد را در روح و وجود مخاطب بچشانیم.

وی با اشاره به ترکیب بازیگران نمایش در سری جدید توضیح می دهد: با توجه به تغییراتی که در محتوا ایجاد شده است تغییراتی نیز در صحنه‌، دکور، نور، جلوه‌های ویژه و… وجود دارد. ضمن این که امسال بازیگران جدید هستند و این کار نخستین تجربه نمایشی‌شان است. بازیگرهای امسال نیروهایی هستند که به تازگی در اختیار ما قرار داده شده اند و برای اولین بار بازی بر روی صحنه را تجربه می‌کنند. از این رو دوره آموزشی سخت و پرفشار و با ساعات زیاد تمرینی داشتیم. با وجود گرما و زمان کم تمرین‌های سخت و فشرده‌ای انجام شد که با موفقیت سپری شده است.

این کارگردان با اشاره به نظرات تماشاگران از اجرای نمایش در سال گذشته؛ می گوید: سال گذشته نظرات و بازخوردهای بسیار مثبتی داشتیم و امیدوارم امسال نیز با توجه به روایت و زاویه دید متفاوت که بر جذابیت کار افزوده همچنان مخاطبان کار را دوست داشته باشند و از اینکه ساعاتی از وقت خود را به ما اختصاص داده‌اند احساس پشیمانی نکنند.

کد خبر 866761
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha