رئیس‌جمهور منتخب طی روزهای اخیر بارها بر موضع حمایت از جبهه مقاومت تاکید کرده‌است؛ رویکردی که نشان می‌دهد دولت چهاردهم در چارچوب سیاست‌های کلان جمهوری‌اسلامی، از عزم لازم برای حمایت از مردم مظلوم منطقه و به‌ویژه غزه برخوردار است.

هنیه

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب طی روزهای اخیر در مواضع، پیام‌ها، دیدارها و همچنین برخی گفت‌وگوهای خود بر راهبرد محوری «ادامه حمایت ایران از محورمقاومت» در دولت چهاردهم تأکید کرده‌است، گفت: بیان صریح و شفاف چنین موضعی ازسوی مسعود پزشکیان بازتاب گسترده‌ای در سطح منطقه و جهان داشت.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین افزود: این موضع‌گیری نشان داد سیاست‌های اصولی جمهوری‌اسلامی در عرصه سیاست‌خارجی با تغییر دولت‌ها دچار تفاوت‌های معنادار نمی‌شود.

وی اظهارکرد: مواضع اخیر رئیس‌جمهور منتخب در قبال جبهه مقاومت، در واقع بیش از هر چیز، نشات گرفته از کلان‌راهبردهای سیاست‌خارجی جمهوری‌اسلامی در قبال تحولات منطقه است که از گفتمان اصیل انقلاب اسلامی در «حمایت از مظلوم» ریشه می‌گیرد.

انتظاری که غربی ها  از پزشکیان داشتند | دو رویکرد ویژه در سیاست منطقه‌ ای ایران

ضد انقلاب و غربی‌ها چرا عصبانی شدند؟

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: موضع‌گیری‌های بسیار خوب پزشکیان درباره محور مقاومت در شرایطی است که تأکید وی بر استمرار حمایت‌های ایران، هم ضدانقلاب و معاندان و هم برخی دولت‌های غربی را عصبانی کرده‌است.

مالکی ادامه داد: مواضع اخیر رئیس‌جمهور منتخب این پیام را به‌همراه داشت که نقش‌آفرینی ایران در قبال تحولات حوزه منطقه و مقاومت به‌صورت پررنگ‌تر و قوی‌تر ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: عصبانیت برخی از مواضع اخیر پزشکیان بیش از هر چیز ناشی از این است که آنان براین گمان بودند که با تغییر دولت در ایران، شرایط برای کمرنگ‌ شدن حمایت‌های ایران از محور مقاومت و مردم مظلوم غزه مهیا می‌شود؛ رویایی که البته نقش برآب شد.

مالکی افزود: برخی باید به این درک روشن برسند که رویکرد حمایتی جمهوری‌اسلامی از جبهه مقاومت تغییر نمی‌کند و هر دولتی که روی‌کار می‌آید، اجرای راهبردهای کلان ترسیم شده دراین حوزه را پیگیری خواهد کرد.

دو رویکرد منطقه‌ای ایران

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اظهارکرد: همانگونه که رئیس‌جمهور منتخب طی روزهای اخیر اعلام کرده و رهبر معظم انقلاب نیز در مقاطع مختلف بیان کرده‌اند، سیاست‌خارجی جمهوری‌اسلامی بر توسعه مناسبات با همسایگان و تنش‌زدایی از تحولات منطقه متمرکز است و دراین مسیر براساس «منافع ملی» کشور اقدام‌های لازم انجام خواهد شد.

مالکی ادامه داد: با وجود این، شرارت‌ها و توطئه‌هایی که صهیونیست‌ها با حمایت دولت آمریکا انجام می‌دهند نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند و جمهوری‌اسلامی اجازه نخواهد داد آنها منطقه را آلوده کنند.

وی اضافه‌کرد: ایران طی سال‌های اخیر بارها توان راهبردی خود را در سطح منطقه به رخ دشمنان کشیده‌است؛ موضوعی که عملیات اخیر «وعده صادق» یکی از نمودهای آن به‌حساب می‌آید.

کد خبر 866799
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha